Gå til innhold

Jentenavnet Auguste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes de er litt harde, begge variantene. Var egentlig finere med e, men kanskje litt lite feminint? Forstår ikke at det uttales annerledes, da. Augusta uttaler jeg og de jeg kjenner som August med a på slutten.

Anonymous poster hash: cd764...874

Synes de er litt harde, begge variantene. Var egentlig finere med e, men kanskje litt lite feminint? Forstår ikke at det uttales annerledes, da. Augusta uttaler jeg og de jeg kjenner som August med a på slutten.Anonymous poster hash: cd764...874

Hehe, formulerte meg litt dårlig der ja ;)

Det jeg skulle frem til var at tonefallet er annerledes enn Augusta. Jeg uttaler August og Augusta forskjellig. Auguste uttaler jeg som August- te. Utrolig dårlig til å forklare, det vet jeg ( :P ) , men uttalen er hvertfall nærmere August enn Augusta.

Blair Waldorf- Augusta er ikke et alternativ, men takker for svar :)

Anonymous poster hash: fceda...295

Fint! Jeg forstår den forskjellige uttalen. August uttales hvertfall på to ulike måter; Aug-usst som i måneden og trykk på slutten (s) og Auu-gust med tykk på første stavelse. Personelig uttaler jeg guttenavnet som sistnevnte og måneden som førstnevnte. Men vet mange uttaler måned og navn samme.

Ja, jeg uttaler August på samme måte som måneden. Hvis man uttaler Auguste på samme måte som Martine, forstår jeg, og synes det er faktisk finere enn Augusta, som jeg uttaler mer som Maria. August med trykk på Au, med tonefall omtrent som Harald, har jeg hørt noen si, men det er ikke helt for meg. (Prøvde å finne eksempler uten flere varianter, men ikke sikkert det gikk;)).

Annonse

Augusta har jeg alltid likt, men Auguste uttalt slikt er jo faktisk ganske fint det også! Liker mannen din navnet da? Så lenge dere er enige hadde jeg ikke brydd meg om venner og familie. De kommer til å like navnet når de blir vant til det og blir kjent med datteren deres.

Augusta har jeg alltid likt, men Auguste uttalt slikt er jo faktisk ganske fint det også! Liker mannen din navnet da? Så lenge dere er enige hadde jeg ikke brydd meg om venner og familie. De kommer til å like navnet når de blir vant til det og blir kjent med datteren deres.

Enig, det er du og mannen din som skal velge navn:) Andre blir raskt vant til hva enn dere går for:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...