Gå til innhold

Dårlig følelser etter kiropraktor time ang krystallsyke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og fikk krystallsyken midt oppi svangerskapskvalme. Var helt grusomt! Jeg dro til fastlegen som nevnte at det var noen kiropraktorer borti gata som kunne gjøre noe med det. Så jeg bestilte time.

Da jeg kom inn dit trodde jeg endelig at jeg skulle få hjelp.

Han kiropraktoren begynte timen med å fortelle masse om seg selv og at han hadde vært med i leger uten grenser og masse greier og selvskryt, og deretter en avhandling om hvordan ryggraden er sjefen over kroppen og at hvis noe er skjevt der så kan det gå utover masse greier.

Jeg satt der svimmel og kvalm og tenkte om han ikke snart skulle hjelpe meg. Han ba meg snu meg og se på en plakat av ryggen oppbygging og da jeg snudde meg så gikk det rundt meg.

Da presterte han å si at jeg ble svimmel pga noen blodårer og nerver kom i klem i nakken når jeg vrei meg rundt. Men jeg sa hele tiden at de er pga løse krystaller i øret. Jeg har hatt det noen ganger før og vet nøyaktig hva det er og hva som hjelper.

Men det nektet han å godta og høre på, han sa bestemt at svimmelheten kom pga feilstilling i ryggen. ... ikke pga krystaller.....

Jeg sa også at jeg gikk på blodfortynnende og progesteron pga graviditeten. Og da ble han helt forferdet da han mente at alt naturlig var best og han ville jeg skulle slutte på alle medisiner og han ville ringe til legen min og si at jeg skulle slutte på dem!

Uten å i det hele tatt vite noe om min medisinske historie eller noe! Og han var heller da ikke interessert i å høre om min medisinske historie og heller ikke at faren min døde av hjerteinfarkt for to år siden og moren min hadde infarkt for et år siden! Noe som er hovedgrunnen til at jeg må gå på blodfortynnende i graviditeten! Han var fryktelig selvsikker og jeg ble veldig skremt da han ville bestemme at jeg skulle slutte med medisiner etter å ha møtt meg i ti minutter uten å vite noe som helst om meg..

Det hele endte med at han la meg ned på benken og knakk og brakk opp mange ledd fra nakken til tærne. Jeg har aldri vært hos kiropraktor før da jeg aldri har slitt med ryggen. Jeg fikk flere svimmelanfall på benken og jeg var så kvalm og dårlig og svimmel at jeg visste ikke mine arme råd der jeg lå.

Han fikset overhodet ikke problemet og jeg var like svimmel når jeg gikk.. han skulle ha 1200 for det timen. Og han skulle jobbe med en plan for å korrigere kroppen min og han skulle sette opp mange timer og han gledet seg til beghnne å jobbe på å fikse meg og masse greier... jeg har ikke råd til å betale 1200 hver gang for å korrigere noe jeg ikke sliter med!

Jeg ringte inn og avbestilte timen dagen etter og de har ringt ett par ganger etter det for å prøve å sette opp en time. Det vitner om at de er desperate etter kunder og jeg tok aldri tlf.

Jeg dro til en øre nese hals spesialist som tok epleys manøver og da løste det seg med en gang.. det var epleys jeg var ute etter hele tiden! Skal aldri til kiropraktor mer! Bare svada hele greiene!!

Anonymous poster hash: 01f93...c33

Skrevet

Det kommer jo veldig an på kiropraktoren, denne personen virket helt soesiell

Anonymous poster hash: fabbd...11d

Skrevet

For en forferdelig kiropraktor du har vært hos! Jeg er sjokkert!

Men du må ikke tro dette er representativt for alle kiropraktorer. Jeg går til en som er fantastisk. Ikke er det dyrt heller. Rundt 350 mener jeg at jeg betalte... Veldig verdt det når han greier å hjelpe meg hver gang. (Har et bekken som driver å låser seg).

For øvrig anbefaler jeg deg og gå inn på legelisten.no og gi tilbakemelding på kiropraktoren du har vært hos. Det er anonymt, og kan hjelpe andre å styre unna.

Her kan du også lese andres anbefalinger på fastleger, gynekologer, kiropraktorer osv...

Anonymous poster hash: 8fa3c...b76

Skrevet

Fortell legen din denne historien, så han ikke sender flere pasienter dit

Anonymous poster hash: f14e1...206
Skrevet

Jøss, vi har forskjellig opplevelse skjønner jeg. Jeg slet med svimmelhet p.g.a. låsninger i nakken og skuldre. Ble sendt til både fysioterapeut og kiropraktor av legen. Fysio var bortkastet, men kiropraktor var virkelig redningen. Betalte vel 300 pr.gang. 

Anonymous poster hash: 37c96...eec
Skrevet

krystallsyken er ikke forbundet med skjelettet, det er krystaller i øregangen som gjør at de små hårene øre sender totalt feil signaler til hjernen.

Du kan sitte stille på en stol eller ligge ned og plutselig får hjernen din beskjed om at du sitter på en snurrende karusell eller at du snurrer i verdensrommet uten følelse av tid sted og rom. Det er skummelt og skremmende og veldig veldig ekkelt!!

Hadde disse plutselige anfallene skyldtes rygg eller låsning osv så kanskje det hadde hjulpet etter år og hundretusenvis av kroner.. men det eneste man trenger med krystallsyken er epleys metoden.

Lekse lært for å si det sånn..

Gjest Antarctica
Skrevet

For en kvakksalver!

Si det til legen din, som foreslått her.

Skrevet

Den kiropraktoren hadde jeg klaget inn til både foreningen og fylkeslegen. Og selvfølgelig informert legen din om det.

Jeg har jobbet sammen med kiropraktorer i flere år, og har også gått til kiropraktorer en god del før jeg begynte å jobbe sammen med dem også. Det du har opplevd er ikke normalt og det er ikke faglig godt nok. Det at han uten å kjenne deg eller din/din families sykehistorie anbefaler deg å gå av medisiner er alvorlig og viser etter min mening at han ikke er profesjonell.

Han behandler heller ikke det du kommer for.  Så klag ham inn - både til forbundet og til fylkeslegen!

Du bør dessuten ta opp det med prisen. Hvor lenge var du inne hos ham?

Anonymous poster hash: 1359c...b58
Skrevet

Jeg har gått til 5-6 kiropraktorer og ALDRI blitt utsatt for noe lignende som deg, så her må du klage og si ifra til legen din.

Kiropraktor har hjulpet meg med mye forskjellig, fra ryggplager til øresus og muskelkramper i beina, så jeg har virkelig tro på dem! 🙂

Og til og med jeg som ikke har krystallsyken eller har noe som helst med helsefaglig yrke vet at det er den spesielle manøveren som hjelper...

Anonymous poster hash: 8f345...8b1

Skrevet

krystallsyken er ikke forbundet med skjelettet, det er krystaller i øregangen som gjør at de små hårene øre sender totalt feil signaler til hjernen.

Du kan sitte stille på en stol eller ligge ned og plutselig får hjernen din beskjed om at du sitter på en snurrende karusell eller at du snurrer i verdensrommet uten følelse av tid sted og rom. Det er skummelt og skremmende og veldig veldig ekkelt!!

Hadde disse plutselige anfallene skyldtes rygg eller låsning osv så kanskje det hadde hjulpet etter år og hundretusenvis av kroner.. men det eneste man trenger med krystallsyken er epleys metoden.

Lekse lært for å si det sånn..

Den siste kommentaren din vil jeg påstå er feil. Jeg har gått hos kiropraktor pga svimmelhet, spenningshodepine og låsninger i nakken og jeg gikk ikke i flere år og betalte ikke hundretusenvis a kroner. Jeg gikk 7 ganger a 350 kr pr gang, og ble helt fin igjen. At du har hatt en dårlig erfaring med en kiropraktor gir deg ikke rett til å definere at hele yrkesgruppen er elendig!

Anonymous poster hash: e8953...971

Skrevet

Jeg har vært hos flere forskjellige kiropraktorer gjennom årene og har aldri vært borti noe lignende som du forteller.  Ikke har jeg hørt om noen som betaler så mye for å gå til kiropraktor heller.  Her koster det 450 kr for første gang man er der og deretter 350 kr.  Jeg synes at du skal ta dette opp med legen din.

Skrevet

Ts her..

Ja det var totalt bortkastet tid og hva hvis jeg hadde vært en lettlurt person og sluttet på medisiner som er livsviktige!? Helt uhørt. . Var inne hos han kanskje 3 kvarter men det var jo en halvtime bare med foredrag om han selv og hvor fantastisk kiroprakti er.. og et kvarter med knekk og bøy på meg.

Til deg som sier at du har slitt med svimmelhet pga ryggen og sånt, du har ingen anelse om hva krystallsyken skyldes tydeligvis. For det er epleys som hjelper, ikke å knekke ledd i bein og armer og rygg. Det har null hensikt mot krystallsyken.

Hvis du har fått hjelp så får du bare fortsette men jeg har nå funnet ut flere steder at det er mange som mener at det hele er kvakksalveri. Jeg er en av dem nå. Jeg tar kiropraktorer under en kam og går heller til mer fagkybdige heretter.

Når han begynte å skulle fjerne vonde energier fra panna mi så skjønte jeg at jeg var på fryktelig feil plass..

Skrevet

Ts her..

Ja det var totalt bortkastet tid og hva hvis jeg hadde vært en lettlurt person og sluttet på medisiner som er livsviktige!? Helt uhørt. . Var inne hos han kanskje 3 kvarter men det var jo en halvtime bare med foredrag om han selv og hvor fantastisk kiroprakti er.. og et kvarter med knekk og bøy på meg.

Til deg som sier at du har slitt med svimmelhet pga ryggen og sånt, du har ingen anelse om hva krystallsyken skyldes tydeligvis. For det er epleys som hjelper, ikke å knekke ledd i bein og armer og rygg. Det har null hensikt mot krystallsyken.

Hvis du har fått hjelp så får du bare fortsette men jeg har nå funnet ut flere steder at det er mange som mener at det hele er kvakksalveri. Jeg er en av dem nå. Jeg tar kiropraktorer under en kam og går heller til mer fagkybdige heretter.

Når han begynte å skulle fjerne vonde energier fra panna mi så skjønte jeg at jeg var på fryktelig feil plass..

Jeg har hatt krystallsyken, og er veldig klar over at kiropraktikk ikke fungerer på det. Men med svimmelhet pga nakke problemer så fungerer kiropraktikk utmerket.

Anonymous poster hash: e8953...971

Skrevet

Ts her..

Så du har tenkt å dømme en hel yrkesprofesjon fordi du har hatt ett uheldig møte med én som er uprofesjonell?

Da er du egentlig ikke særlig bedre enn ham...

Min erfaring både som pasient og som kollega (med annet fagfelt) er at kiropraktorer generelt er en yrkesgruppe som har høy grad av profesjonalitet, er nøye med undersøkelser og som har høye standarder de jobber etter. De bruker dessuten å være svært gode på epleys manøver og bruker ikke ha noen sperrer på å bruke den der det er riktig.

Han du var hos har jo tydeligvis ikke undersøkt deg godt nok, har ikke lyttet til deg, og dermed heller ikke behandlet deg riktig. Og på toppen tatt en ublu pris.

Men å dømme alle fordi du har vært borti én udugelig en, det blir for dumt!

Jeg er enig i at det virker som om han er desperat etter å få pasienter siden de ringer deg opp igjen flere ganger etter at du har avbestilt time, det er hårreisende pris han har tatt også med tanke på hva han ikke gjorde.

Du virker ganske nedlatende når du snakker til hun som fortalte hun har fått hjelp for svimmelhet pga. nakke/rygg hos kiropraktor, og du sier hun ikke har peiling. Det er vel heller du som ikke har peiling, for hos noen uheldige så kan faktisk svimmelhet fra nakke være like ille som den svimmelheten man kan få av krystallsyke. Dette har jeg sett både hos pasienter og opplevd selv.

Bra du fikk riktig hjelp for deg, HI. Jeg håper du gjør alvor av å klage inn denne kiropraktoren til Kiropraktorforeningen og til fylkeslegen, for det du møtte hos han du var hos, det er på ingen måte representativt for yrkesgruppen og det er heller ikke noe man kan forsvare faglig sett. Så vær så snill, ta deg tid til å sende inn en klage!

Her er en link til foreningen: http://www.kiropraktikk.no/?PageID=10

Send en kopi til fylkeslegen i det fylket du bor også.

Anonymous poster hash: 1359c...b58

Skrevet

Ts her..

Så nedlatende du og ufin du er mot henne som har svart deg ang svimmelhet pga ryggen. Det er ingenting i hennes svar som gir deg grunn til å svare som du gjør

Anonymous poster hash: f14e1...206

Skrevet

Kiropraktikk er ganske nærme kvakksalveri. Det har liten påvist effekt på ryggplager, ingenting annet. Og når det gjelder rygg er trening like effektivt. Jeg vil ikke anbefale noen å gå dit.

Skrevet

HI: Slik skal man ikke bli behandlet uansett årsak og behandler. Dessverre finnes det nok både leger, fysioterapeuter, tannleger og hva som helst som er slik du beskriver, men jeg er rimelig sikker på at det er unntakene uansett profesjon. 

Legen din ga et tips, sikkert godt ment og vel vitende om at andre har fått hjelp med lignende plager. 

Jeg har vært hos flere kiropraktorer, alle svært profesjonelle, og med et mål om å ha pasientene kortest mulig tid (de hjelper, men de setter ikke opp time etter time når de ikke har noe mer å bidra med). Videre kan de henvise til MR og sykemelde for en periode, men min opplevelse er at de sparer samfunnet for penger da det er langt lettere å få sykemelding hos en lege. Dette kommer selvsagt an på hvem man møter på, men at kiropraktikk fungerer for svært mange for mange ulike plager trenger du ikke lete lenge etter for å finne ut. Sleng gjerne dritt om personen, men ikke om profesjonen. De utfyller andre behandlere som finnes  i samfunnet, og hjelper mange mennesker hver eneste dag.

Anonymous poster hash: 3507e...f97
Skrevet

Kiropraktikk er ganske nærme kvakksalveri. Det har liten påvist effekt på ryggplager, ingenting annet. Og når det gjelder rygg er trening like effektivt. Jeg vil ikke anbefale noen å gå dit.

Om du kan alt om trening, hvordan muskel- og skjellettsystemet fungerer og hva, hvor mye og hvordan du skal gjøre ting for å rette på det som er feil er det jo topp med trening. Det finnes vel ikke en fysioterapeut, og svært få kiropraktorer, som IKKE benytter dette som en del av behandlingen (så lenge det ikke er noe akutt). Men å få litt veiledning er påkrevet for de fleste av oss, og så blir hele behandlingsforløpet en synergi av korrigeringer kiropraktoren gjør, og det du klarer selv ved hjelp av korrekt trening/øvelser, kanskje over laaaaaang tid. 

Anonymous poster hash: 3507e...f97

Skrevet

Huff for ein fyr! Sei ifrå til legen eller noko. Han burde ikkje få lov å fortsette slik!!! Eg har fått god hjelp hos kiropraktoren min, han er veldig dyktig på det han kan gjere noko med, og sender meg til fastlegen viss ham meiner plagene mine kjem av andre ting enn skeivstillingar i skjelettet. Og eg betaler 400 kr pr gang.

Berre så du ikkje skal tru at alle kiropraktorer er som den du har vore bort i.

Skrevet

Enkelte personer er en skam for sitt yrke og du har møtt en av de.

Kiropraktoren min er fantastisk, han har fjernet smerter jeg trodde jeg måtte ta med meg i graven.

Det var også kiropraktoren som fant ut at jeg hadde krystallsyken. Han viste meg øvelsene jeg skulle gjøre og det hjalp. Jeg ble bedre etter en stund.

Jeg vet ikke om han kan om krystallsyken fordi han er kiropraktor, eller om han har lært det andre steder, men faktum er at han har gjort meg frisk.

Anonymous poster hash: 3292f...ea6
Skrevet

Jeg er ganske rystet over at slike personer får holde på.

Jeg har vært til mye alternativ behandling, men han her tok virkelig kaka.

Livsfarlig å be folk han ikke kjenner om å slutte på medisiner!!

Aner ikke hvor, men han må meldes inn et eller annet sted!

Godt du fikk hjelp til slutt, HI!

Skrevet

Ts her..

Svimmelhet kan komme fra andre ting enn krystallsyken eller virus på balansenerven slik at det er sagt. Min kiropraktor brukte også disse øvelsene for å få krystallene på plass. 

Selv om man har dårlig erfaring med en lege/kiropraktor, så blir det dumt å ta alle under en kam.

Anonymous poster hash: 37c96...eec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...