Gå til innhold

Stor Le Creuset gryte, kan den

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stor Le Creuset gryte, litt avlang. Den går langt utenfor platene. Vil den kunne brukes likevel? Virker platene når noe er utenfor?

Anonymous poster hash: 6faf2...0de

Skrevet

Dytt

Skrevet

Ja, varmen fordeles. kan ta litt lenger tid, men det skal gå fint

Skrevet

Når vi bruker kaserolle som er mindre enn kokeplata bare piper det og slår seg av. Det vil ikke skje når den er for stor og da?

Skrevet

Det fungerer helt fint på vår komfyr i hvert fall. Nå har jeg en avlang sone på vår platetopp som passer akkurat til gryten, men om den er opptatt kan jeg fint bruke en annen sone hvor pannen går utenfor på sidene. På samme måte går pannen jeg damperpinnekjøtt i til jul veldig langt utenfor til og med den største sonen uten at det er problematisk. Men vi opplever også det samme som deg, at små panner nekter å virke på de store sonene.

Anonymous poster hash: 9ba65...ece
Skrevet

Det fungerer helt fint på vår komfyr i hvert fall. Nå har jeg en avlang sone på vår platetopp som passer akkurat til gryten, men om den er opptatt kan jeg fint bruke en annen sone hvor pannen går utenfor på sidene. På samme måte går pannen jeg damperpinnekjøtt i til jul veldig langt utenfor til og med den største sonen uten at det er problematisk. Men vi opplever også det samme som deg, at små panner nekter å virke på de store sonene.

Så for store gryter fungerer men ikke for små?

Skrevet

Så for store gryter fungerer men ikke for små?

Ja :)

Skrevet

Takk for svar.

Kan den brukes til å steke kjøtt og karbonadedeig i og?

Skrevet

Hvorfor setter du den ikke på komfyren og prøver?

Skrevet

Fordi jeg er på vinterferie og har den ikke med. Lurer på å kjøpe en mindre nå mens jeg er borte hvis den andre er for stor. Har aldri brukt den, stått i skapet i 4 år.

Skrevet

Fordi jeg er på vinterferie og har den ikke med. Lurer på å kjøpe en mindre nå mens jeg er borte hvis den andre er for stor. Har aldri brukt den, stått i skapet i 4 år.

Da vil jeg anbefale deg å ikke gjøre det. Når du har hatt den store i 4 år uten å en gang prøve, hva får deg til å tro at du kommer til å ha voldsomt bruk for en mindre en? Hvor mange støpejerngryter trenger man egentlig? 

Skrevet

Har ikke brukt den fordi.... Jeg har tenkt at den er for stor for kokeplaten, og at kokeplaten derfor ikke kommer til å virke. - Den slår seg av når kasseroller er for små.

Og så har jeg ikke visst hva jeg skulle bruke den til....

Kan man steke kjøtt i den?

Skrevet

Dytt

Skrevet

Hvis du har induksjonstopp som slår seg av når kjelen er for små er det fordi kjelen ikke dekket nok av de magnetiske punktene på platetoppen. Platetopper har et varierende antall magnetiske punkter hvpr et bestemt a tall må dekkes for at toppen skal virke.....Det er ikke noe du trenger å tenke på med stor gryte.

Platen vil virke, det eneste du kan oppleve er at områdene som går langt utenfor ike får like god varme.

Anonymous poster hash: 4076c...95b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...