Gå til innhold

Feber og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt kraftig forkjølet og har feber på andre dagen. Nå er feberen oppi 39, selvom jeg har tatt febernedsettende (paracet) en gang i dag. Er gravid i uke 18. Farlig? Hva gjør jeg? Damen på legekontoret sa at jeg skulle unngå febernedsettende, men har lest på nettet at man skal ta febernedsettende på 38,5. Eller at gravide ikke skal ha høyere feber enn 38,5.

Hvem hører jeg på?

Førstegangsgravid

Anonymous poster hash: 181de...066

Skrevet

Jeg hadde nettopp en runde med influensa og bihulebetennelse og halsbetennelse, gravid i uke 15. Feberen gikk opp helt opp til 39,9. Jeg tok paracet mens jeg hadde feber fordi jeg også hadde lest at det var verre for fosteret med feber enn med paracet. Måtte på legevakten også og de sa det samme. I tillegg spurte jeg på svangerskapspoliklinikken på St.Olavs da jeg var der uken etter, og de sa at når man hadde feber så hadde fosteret også litt feber. De sa det var bra jeg tok paracet for å få temperaturen ned.

God bedring :)

Anonymous poster hash: 97a36...024

Skrevet

Jeg har nettopp hatt lungebetennelse+ bihulebetennelse. Fikk beskjed av legen å ta paracet ( i tillegg til antibiotika.) jeg er i 3 trimester. Har også hørt at høy feber er lite bra for babyen. Paracet er fortsatt det anbefalte smerte/ febernedsettende middelet i graviditeten, selv om det er kommet noe forskning på at det kan gi noen bieffekter på sikt. Ibux er ikke anbefalt.

Anonymous poster hash: 3d68b...227

Skrevet

Feber hos mor mens hun går gravid kan skade fosteret, så ja, jeg ville ha tatt Paracet

Anonymous poster hash: 48491...1e6

Skrevet

Enig med de her at feber er verst men det går an å ta en tlf til legevakte når man er usikker. Der kan man få veiledning på tlf av helsepersonell. God bedring!

Anonymous poster hash: 135af...411

Skrevet

Jeg ville tatt paracet. Høy feber hos mor er ikke bra.

Jeg selv var igjennom to harde runder med feber og smerter ved forrige graviditet. Første gang i uke 9,hadde opp mot 40 i feber i to dager. Så i uke 18-19,hadde kraftig forkjølelse med ørebetennelse. Tok da max anbefalt dose paracet i 3-4 dager.

Anonymous poster hash: 75586...709

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...