Gå til innhold

Jonathan blir storebror

Anbefalte innlegg

Skal snart på ultralyd og får forhåpentligvis vite kjønn :) Jeg og mannen har diskutert litt, men vanskelig å bli enig denne gangen. Her er vår foreløpige liste: 

Guttenavn: 
- Jakob (mannens favoritt, men er veldig vanlig her vi bor)
- Benjamin
- Peter (mannen liker det ikke, så muligens uaktuelt)
- Matheus (min favoritt, men mannen synes det er litt for gammeldags)

Jentenavn: 
- Jenny (mannens favoritt, og jeg synes det er nydelig, men kanskje litt for vanlig?)
- Anna (oppkalling, men for poppis kanskje?)
- Olava (oppkalling, men mannen synes det er litt spesi)
- Amelia (min favoritt, men mannen er litt skeptisk)

Noen meninger? Hva passer til Jonathan? Andre forslag? 

Anonymous poster hash: bd88f...692
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144262856-jonathan-blir-storebror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker Anna og Jakob best :)

Jonathan og Agnes (som Pia Tjeltas tvillinger heter ;) )

Jonathan og Esther

Jonathan og Frida

Jonathan og Hedda

Jonathan og Sebastian

Jonathan og Hugo

Jonathan og Oskar

Jonathan og Herman

Anonymous poster hash: e38a6...a0e

Vår Jonathan blir også snart storebror, skal også på oul snart.

Vi vurderer

Jakob

Markus

Johannes

Benjamin

Oskar

Johanna

Jenny

Kajsa

Matilde

Helene

Hedda

Anonymous poster hash: ddda0...09c

Ser ut som vi har ganske lik navnesmak :) Jonathan hadde fått navnet Johanna om han hadde vært jente. Det er mitt absolutte favorittnavn, men nå som vi har Jonathan føler jeg at det blir litt likt med flere navn som starter på Jo..? (Dette gjelder jo også Johannes. Et kjempefint navn.) Dessuten har det nettopp kommet et nytt tilskudd i nær familie som har Johanne som andre fornavn, så må nok la Johanna gå. Mathilde og Helene er også fine navn, men som er brukt i nær familie. 

Er du og din partner enige eller? :) 

Liker Anna og Jakob best :)

Jonathan og Agnes (som Pia Tjeltas tvillinger heter ;) )

Jonathan og Esther

Jonathan og Frida

Jonathan og Hedda

Jonathan og Sebastian

Jonathan og Hugo

Jonathan og Oskar

Jonathan og Herman

Takk for forslag :) Agnes og Frida liker jeg godt, men Frida er brukt i nær familie og Agnes får jeg ikke mannen med på :P Sebastian og Herman er fine navn, men jeg er litt sær på at jeg ikke vil ha samme ending på navnene, så andre navn som slutter på -an går bort.

Annonse

Jonathan og Astrid

Jonathan og Elsa

Jonathan og Henriette

Jonathan og Elise

Jonathan og Samuel

Jonathan og Olias

Jonathan og Simon

Jonathan og Gustav

Elise er nydelig, men er brukt i familien. Når både jeg og mannen har stor familie er det veldig mange navn som er "tatt". 

Olias har jeg ikke hørt før, det må jeg tygge litt på. Samuel er egentlig veldig fint - det må jeg foreslå for mannen.

Jonathan og Astrid

Jonathan og Elsa

Jonathan og Henriette

Jonathan og Elise

Jonathan og Samuel

Jonathan og Olias

Jonathan og Simon

Jonathan og Gustav

Elise er nydelig, men er brukt i familien. Når både jeg og mannen har stor familie er det veldig mange navn som er "tatt". 

Olias har jeg ikke hørt før, det må jeg tygge litt på. Samuel er egentlig veldig fint - det må jeg foreslå for mannen.

Ja, Olias er nydelig. Et gammelt navn som er ganske lite brukt, hadde aldri hørt det før sønnen min begynte på skolen og havnet i samme klasse som en Olias. Litt mer spennende enn Elias er det jo også.

Liker veldig godt Jenny,Amelia og Benjamin av deres, synes det er veldig pent :) Olias som noen nevner er også helt nydelig  :hjerter:

Forslag :

Jesper

Daniel

Martinius

Cornelius

Didrik

Tobias

Josefine

Wilhelmina

Eline

Fiona

Leona

Jonathan og

Josefine (synes ikke det blir så likt som Johanne o.l.)

Jannicke

Jette

Julie

Julia

Julianne

June

Eline

Nelia

Kornelia/Cornelia

Vilje

Cella

Emelie

Emmeline

Maren

Elina

Hanne

Hanna

Celine

Susanne

Susanna

Cecilie

Elvira

Theodor

Michael

Martin

Henrik

Iver

Jens

Oliver

Oskar

Peder

Simon

Synes Jakob passer fint, da.

Anonymous poster hash: fcd2b...7d8

Jonathan og

Jannicke

Jette

Julie

Julia

Julianne

June

Eline

Nelia

Kornelia/Cornelia

Vilje

Cella

Emelie

Emmeline

Maren

Elina

Hanne

Hanna

Celine

Susanne

Susanna

Cecilie

Elvira

Theodor

Michael

Martin

Henrik

Iver

Jens

Oliver

Oskar

Peder

Simon

Cella = Celia. Liker forresten godt Benjamin, også. Står veldig bra til Jonathan.

Liker veldig godt Jenny,Amelia og Benjamin av deres, synes det er veldig pent :) Olias som noen nevner er også helt nydelig  :hjerter:

Forslag :

Jesper

Daniel

Martinius

Cornelius

Didrik

Tobias

Josefine

Wilhelmina

Eline

Fiona

Leona

Takk for innspill :) Jesper og Tobias er fine navn, men velger å unngå disse + Kasper, Bastian og Sofie, for å unngå Kardemommeby-tema :P De andre navnene var ikke helt i vår gate. Skal ikke være enkelt altså :P 

Annonse

Hvor langt ut i familien vil dere ikke bruke navn andre har? Jeg bryr meg ikke om søskenbarn jeg ikke har særlig kontakt med og deres barn.

Vi velger å ikke bruke navn som nieser og nevøer har (det har blitt en ganske stor gjeng :P) og ikke navn på søskenbarn som vi har mye kontakt med (og det er også en del), men kan ikke bry meg så mye om hva søskenbarns barn heter, for da er jo "alle" navn tatt. 

Vår Jonathan blir også snart storebror, skal også på oul snart.

Vi vurderer

Jakob

Markus

Johannes

Benjamin

Oskar

Johanna

Jenny

Kajsa

Matilde

Helene

Hedda

Ser ut som vi har ganske lik navnesmak :) Jonathan hadde fått navnet Johanna om han hadde vært jente. Det er mitt absolutte favorittnavn, men nå som vi har Jonathan føler jeg at det blir litt likt med flere navn som starter på Jo..? (Dette gjelder jo også Johannes. Et kjempefint navn.) Dessuten har det nettopp kommet et nytt tilskudd i nær familie som har Johanne som andre fornavn, så må nok la Johanna gå. Mathilde og Helene er også fine navn, men som er brukt i nær familie.

Er du og din partner enige eller? :)

Ja, ser ut til at vi har ganske lik smak på navn :) jeg og samboeren er heldigvis ganske enige om navn. Samboeren ønsker seg gjerne en Matheus, men det må jeg evt smake mer på. Ellers blir det nok en Johanna på oss om det er jente. Gutt er vi mer usikre på, synes så mange av navnene vi liker der er så populære. Jeg liker best Oskar og Jakob av guttenavnene.

Forslag :

Jesper

Daniel

Martinius

Cornelius

Didrik

Tobias

Josefine

Wilhelmina

Eline

Fiona

Leona

Takk for innspill :) Jesper og Tobias er fine navn, men velger å unngå disse + Kasper, Bastian og Sofie, for å unngå Kardemommeby-tema :P De andre navnene var ikke helt i vår gate. Skal ikke være enkelt altså :P

er ikke så lett, når man er så kresen nei :):P

Jonathan og

Jannicke

Jette

Julie

Julia

Julianne

June

Eline

Nelia

Kornelia/Cornelia

Vilje

Cella

Emelie

Emmeline

Maren

Elina

Hanne

Hanna

Celine

Susanne

Susanna

Cecilie

Elvira

Theodor

Michael

Martin

Henrik

Iver

Jens

Oliver

Oskar

Peder

Simon

Takk for mange forslag :) Hanna er jo et godt alternativ til Johanna. Liker det godt, men liker kanskje Anna hakket bedre. Vet ikke helt, så mulig det kommer på lista (igjen) :P Av guttenavnene liker jeg Peder godt. Men ettersom mannen overhode ikke liker Peter (som jeg liker bedre enn Peder), tviler jeg på at Peder blir godkjent.

Jeg liker nok Benjamin og Anna best av de du hadde på lista, veldig fine og kunne sikkert selv vurdert dem. :) Ellers var jo også de andre navnene ganske fine da. Men personlig syns jeg at Peter var nesten det eneste som liksom passet til Jonathan, fordi jeg ser på navnet Jonathan som litt mer av den moderne typen, og de andre navnene, bortsett fra Peter, var noe mer gammeldagse, men fine de også, men litt stilkræsj. I mine passer disse navnene til storebrorens navn: Adrian, Mathias, Tobias, Oliver, Emil, Aleksander, Joakim, Sebastian, Thomas, Felix, Andreas, Kristoffer, Nikolai, Niklas, Nikolas, Lukas, Marius, Noah. Av jentenavn: Martine, Mathilde, Madeleine, Mia, Emma, Amanda, Olivia, Hanna, Linnea, Leah.. Nå kom jeg ikke på flere. Forresten, Jonathan er et navn jeg får mer og mer sansen for! :)

Jonathan og

Jannicke

Jette

Julie

Julia

Julianne

June

Eline

Nelia

Kornelia/Cornelia

Vilje

Cella

Emelie

Emmeline

Maren

Elina

Hanne

Hanna

Celine

Susanne

Susanna

Cecilie

Elvira

Theodor

Michael

Martin

Henrik

Iver

Jens

Oliver

Oskar

Peder

Simon

Takk for mange forslag :) Hanna er jo et godt alternativ til Johanna. Liker det godt, men liker kanskje Anna hakket bedre. Vet ikke helt, så mulig det kommer på lista (igjen) :P Av guttenavnene liker jeg Peder godt. Men ettersom mannen overhode ikke liker Peter (som jeg liker bedre enn Peder), tviler jeg på at Peder blir godkjent.

Du kan jo høre:) Jeg er selv svært lite begeistret for Peter (smak og behag bare), mens Peder er et av favorittnavnene mine. Synes også Petter er ganske fint. For meg er det nokså forskjellige navn.

Jonathan og

Jannicke

Jette

Julie

Julia

Julianne

June

Eline

Nelia

Kornelia/Cornelia

Vilje

Cella

Emelie

Emmeline

Maren

Elina

Hanne

Hanna

Celine

Susanne

Susanna

Cecilie

Elvira

Theodor

Michael

Martin

Henrik

Iver

Jens

Oliver

Oskar

Peder

Simon

Du kan jo høre:) Jeg er selv svært lite begeistret for Peter (smak og behag bare), mens Peder er et av favorittnavnene mine. Synes også Petter er ganske fint. For meg er det nokså forskjellige navn.

Ja, skal høre, men har mine tvil :P Peter og Peder liker jeg, men ikke Petter, så selv om de er ganske like er de jo ulike også. Tror det har mye med assosiasjoner å gjøre (kjenner mange bøller som heter Petter, så kan nok hende det er derfor jeg ikke er så begeistret). 

Jeg liker nok Benjamin og Anna best av de du hadde på lista, veldig fine og kunne sikkert selv vurdert dem. :) Ellers var jo også de andre navnene ganske fine da. Men personlig syns jeg at Peter var nesten det eneste som liksom passet til Jonathan, fordi jeg ser på navnet Jonathan som litt mer av den moderne typen, og de andre navnene, bortsett fra Peter, var noe mer gammeldagse, men fine de også, men litt stilkræsj. I mine passer disse navnene til storebrorens navn: Adrian, Mathias, Tobias, Oliver, Emil, Aleksander, Joakim, Sebastian, Thomas, Felix, Andreas, Kristoffer, Nikolai, Niklas, Nikolas, Lukas, Marius, Noah. Av jentenavn: Martine, Mathilde, Madeleine, Mia, Emma, Amanda, Olivia, Hanna, Linnea, Leah.. Nå kom jeg ikke på flere. Forresten, Jonathan er et navn jeg får mer og mer sansen for! :)

Takk for forslag og meninger! :) Tror nok vi har ganske forskjellig oppfatning av navnene, for for meg er Jonathan og Peter også gammeldagse navn, i hvert fall Peter ;)

Er flere venner som har sagt at vi burde velge Nikolai/Niklas/Nikolas hvis vi får en gutt til, og de synes det passer superfint til Jonathan. For meg blir det stilkræsj, men det kan nok hende det er bare meg :P 

Andreas har jeg tenkt på før, men liksom glemt litt igjen. Det er et fint navn, så slenger det på lista :) 

Synes du har fått mange gode forslag, men personlig mener jeg Jonathan og Johanna blir veldig likt og fort tungekrøll :-)

Jonathan og Matheus

Jonathan og Nathalie

Ja, det er vel det jeg tenker også, selv om jeg elsker navnet :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...