Juliea Ruler Skrevet 22. februar 2016 #1 Skrevet 22. februar 2016 Vi skal senke taket og ha spotter i taket i alle rom. Det vil si soveromx2 og stue. Har på kjøkken og badet fra før. Veldig mange ulike spotter, hva burde vi gå etter? Vi skal også bytte gulv i stue og soveromx2. Har i dag parkett, men den har blitt stygg etter dårlig behandling av forrige eier og oss. Vi vurderer laminat da det holder seg bedre med barn i hus og til vårt bruk. Jeg sitter å skriver budsjett her nå, har så lyst til å begynne, men vil gjerne ha litt tips til spotter og typer så vi ikke velger feil. Ellers skal vi fjerne strie på veggene i stuen og helsparkle. Fjerne panelplater på lillesoverommet og helsparkle der. Hovedsoverommet mangler bare tak og nytt gulv. I gangen skal vi ha skifer det samme på kjøkken, vi tenker varmefolie under. Noen spesielle typer dere vet om som er bra? Ser stadig tråder om oppussing her inne, så tenkte iallefal å forsøke å spørre litt her
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2016 #2 Skrevet 22. februar 2016 Ta noen som forsvinner mest mulig mot taket. Altså hvite hvis dere har hvitt tak. Det finnes noen med opalglass i slik at man slipper å se hele innmaten til spotten når det ikke er lys i. Og for all del - begrens mengden. Ikke pepre taket. For det første ikke fint, for det andre heter det at man må regne med ca. 1000,- pr. downlight.
Juliea Ruler Skrevet 22. februar 2016 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2016 Ta noen som forsvinner mest mulig mot taket. Altså hvite hvis dere har hvitt tak. Det finnes noen med opalglass i slik at man slipper å se hele innmaten til spotten når det ikke er lys i. Og for all del - begrens mengden. Ikke pepre taket. For det første ikke fint, for det andre heter det at man må regne med ca. 1000,- pr. downlight. Vi tenkte vel 4 på soverommene og mulig 6 i stuen. Hvor kjøper du når det er 1000kr pr downlight? Jeg ser på ulike sider nå, mulig jeg ser helt feil steder, menser flere steder der det koster 450 kr og rundt der. Er ikke de så bra de da?
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 Ta noen som forsvinner mest mulig mot taket. Altså hvite hvis dere har hvitt tak. Det finnes noen med opalglass i slik at man slipper å se hele innmaten til spotten når det ikke er lys i. Og for all del - begrens mengden. Ikke pepre taket. For det første ikke fint, for det andre heter det at man må regne med ca. 1000,- pr. downlight. Vi tenkte vel 4 på soverommene og mulig 6 i stuen. Hvor kjøper du når det er 1000kr pr downlight? Jeg ser på ulike sider nå, mulig jeg ser helt feil steder, menser flere steder der det koster 450 kr og rundt der. Er ikke de så bra de da? Når man regner 1000,-/stk. er det ferdig montert
mamma_til_verdens_beste Skrevet 22. februar 2016 #5 Skrevet 22. februar 2016 (endret) Man regner 1000kr spotten i verdi ferdig montert. Gå for all del for led spotter i alle fall. Hallogen er i ferd med å skiftes ut. Dyrere, men holdbare lenger. Også fordel med spotter som pærene kan byttes på, går nemlig ikke med alle. Laminat er mer holdbart, men kjøp kvalitet. Vi har hatt noe til 129kr m2, anbefales ikke. Det vi har til rundt 350kr m2 er langt bedre. Finnes sikkert en mellomting, men man får det man betaler for. Hadde gått for varmekabler i stue også. Endret 22. februar 2016 av mamma_til_verdens_beste
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 Ta noen som forsvinner mest mulig mot taket. Altså hvite hvis dere har hvitt tak. Det finnes noen med opalglass i slik at man slipper å se hele innmaten til spotten når det ikke er lys i. Og for all del - begrens mengden. Ikke pepre taket. For det første ikke fint, for det andre heter det at man må regne med ca. 1000,- pr. downlight. Vi tenkte vel 4 på soverommene og mulig 6 i stuen. Hvor kjøper du når det er 1000kr pr downlight? Jeg ser på ulike sider nå, mulig jeg ser helt feil steder, menser flere steder der det koster 450 kr og rundt der. Er ikke de så bra de da? Vi har hvite spotter som forsvinner opp i taket på en måte, med ledlys. De kostet vel 1300,- stykket. Sikkert billigere med vanlig pære, men vil ikke anbefale det, da kommer dere jo til å gå å bytte spotter i ett sett og i tillegg avgir de varme. Anonymous poster hash: 3786f...8dc
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2016 #7 Skrevet 22. februar 2016 Ta noen som forsvinner mest mulig mot taket. Altså hvite hvis dere har hvitt tak. Det finnes noen med opalglass i slik at man slipper å se hele innmaten til spotten når det ikke er lys i. Og for all del - begrens mengden. Ikke pepre taket. For det første ikke fint, for det andre heter det at man må regne med ca. 1000,- pr. downlight. Vi tenkte vel 4 på soverommene og mulig 6 i stuen. Hvor kjøper du når det er 1000kr pr downlight? Jeg ser på ulike sider nå, mulig jeg ser helt feil steder, menser flere steder der det koster 450 kr og rundt der. Er ikke de så bra de da? Vi har hvite spotter som forsvinner opp i taket på en måte, med ledlys. De kostet vel 1300,- stykket. Sikkert billigere med vanlig pære, men vil ikke anbefale det, da kommer dere jo til å gå å bytte spotter i ett sett og i tillegg avgir de varme. Anonymous poster hash: 3786f...8dc Nei, er enig i at dere burde ta led. Vet vi fikk gode rabatter, så det kan hende man må regne med mer enn 1000,-/punkt.
Juliea Ruler Skrevet 22. februar 2016 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2016 Takk for svar! Vi tenkte å gå for Led, samboeren er snekker så trenger ikke være ferdig monterte, han kommer til å gjøre all jobben og få en kamerat som er elektriker til å gjøre den jobben. Samboeren er treg og syntes ikke planleggingen er gøy, så den tar jeg meg av så det fortere blir klart og vi kan begynne. Kan dere gi noen linker til de spottene dere har som dere er fornøyd med?
Juliea Ruler Skrevet 22. februar 2016 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2016 Man regner 1000kr spotten i verdi ferdig montert. Gå for all del for led spotter i alle fall. Hallogen er i ferd med å skiftes ut. Dyrere, men holdbare lenger. Også fordel med spotter som pærene kan byttes på, går nemlig ikke med alle. Laminat er mer holdbart, men kjøp kvalitet. Vi har hatt noe til 129kr m2, anbefales ikke. Det vi har til rundt 350kr m2 er langt bedre. Finnes sikkert en mellomting, men man får det man betaler for. Hadde gått for varmekabler i stue også. Takk for svar har du link til deres gulv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå