Gå til innhold

Lage mors- og farsdagskort på skolen

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om at skolen skriver på ukeplanen at barna skal lage mors- eller farsdagskort i skoletiden? I utgangspunktet tenkte jeg at det var koselig, men så er det jo mange små som ikke har to foreldre. 

Anonymous poster hash: 8c5b5...b3a

Fortsetter under...

Vi er skilt. Barnas far bor i en annen by.

Da gikk vi på posten og sendte farsdagskortene deres.

De fleste har jo heldigvis mer eller mindre kontakt med den forelder de ikke bor med.

- Og så lagde de i tillegg et kort til bestefar som bor tett på oss.

Om det er et barn helt uten en far/mor/reservefar/reservemor vet forhåpentlig læreren om det og kan finne en god løsning.

Anonymous poster hash: 13133...fdd

Det er vel ikke vannskeligere enn at de da lager ett kort til en annen viktig person i livet sitt.

Anonymous poster hash: 6be18...eb5

Enig. Det er litt misforstått snillhet å skulle skåne barn for alt mulig. Barn uten en far/mor er nok klar over det

Anonymous poster hash: dd00b...f99

Jeg vet ikke helt... vanskelig å sette seg inn i hvor stort eller lite problem det er når jeg ikke har vært i eller kjenner noen som har vært i den situasjonen selv.

På den annen side så gjør de ikke dette i barnehagen vår av akkurat denne grunnen, og det er helt greit. Er jo ikke noe problem å gjøre det hjemme, og hvis det skulle være vondt for noen å ha en sånn aktivitet i barnehagen så er det å la være en liten pris å betale for oss andre.

Anonymous poster hash: 187b0...072

Annonse

Kan de ikke heller lage "kort til en de er glad i"?  

Mine barn har en psykisk syk far som ikke ønsker å treffe dem.  Den situasjonen vil ikke bli lettere av at de får beskjed om å tegne kort til ham...

Anonymous poster hash: 48dbb...47a

Hvis barnet har blitt mishandlet av den ene forelderen i flere år og denne forelderen har mistet all foreldrerett og flyttet langt unna så må det være sårt å skulle lage kort på skolen. Kanskje vikarlæreren den dagen ikke vet om det og maser "joooda mammaen/pappaen din blir jo så glad for dette kortet" :(

Bortsett fra at det finnes slike situasjoner så syns jeg at det er greit men da bør læreren være helt sikker på at alle barna i klassen har et godt forhold et sine foreldre.

Anonymous poster hash: 6c86b...b64

Gjest Antarctica

De fleste har jo heldigvis mer eller mindre kontakt med den forelder de ikke bor med.

Om det er et barn helt uten en far/mor/reservefar/reservemor vet forhåpentlig læreren om det og kan finne en god løsning.

Fostermorsdag, stemorsdag, bestemorsdag...

Syntes alltid det var stas å ha med meg kort hjem når jeg var liten, og ønsker gjerne at mine barn kan gjøre det samme når de starter på skolen.

Om man ikke har foreldre som er sammen, betyr jo ikke dette at man ikke tenker på den som ikke er der? Mine foreldre ble skilt etterhvert og jeg hadde likte kontakt med min far som valgte å flytte langt bort, men jeg gav kortet til ham når jeg så ham neste gang. En jeg kjenner mistet faren i kreft som liten, men lagde alltid kort og satt på graven sammen med blomster på farsdagen.

Hva slags innvendinger har dem som ikke ønsker dette?

Anonymous poster hash: b94ae...8cc

Aleneboende barn, altså?? Hvor utbredt er det?

Anonymous poster hash: 94412...0f2

Man kan ikke ta hensyn til alle hele tiden. Barn skal bli voksne og de må lære seg å håndtere følelser og livet som det er, altså med et hav av forskjeller. Urettferdig og vondt noen ganger, ja, men sånn er livet. Lærer man dette tidlig, ikke blir dullet i stykker, så får man et bedre liv, tror jeg.

Faren min døde da jeg var liten. Det var en klassiker å lage mor og farsdagskort. Julegaver til mamma og pappa osv osv. Moren min lærte meg heldigvis å ikke synes synd på meg selv. Jeg var glad jeg hadde en mamma, lagde kort/gave til mamma, og var fornøyd.

Anonymous poster hash: b2e81...f4a

Skolen vi jobber på lager ikke slikt. Det er desverre alltid noen som reagerer/ feirer ikke disse dagene.

Vi lager ikke fastelavensris, julepynt, osv heller.

Anonymous poster hash: 0aeef...6d7

Så utrolig trist det høres ut...

Anonymous poster hash: 3925b...b53

Annonse

Skolen vi jobber på lager ikke slikt. Det er desverre alltid noen som reagerer/ feirer ikke disse dagene.

Vi lager ikke fastelavensris, julepynt, osv heller.

Anonymous poster hash: 0aeef...6d7

Så utrolig trist det høres ut...

Anonymous poster hash: 3925b...b53

Ja enig! Man trenger ikke lage alt men i hvertfall noe

Anonymous poster hash: 6c86b...b64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...