Gå til innhold

Forskjell på menopur og bemfola?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal selv gå på Menopur og Bemfola. Jeg googlet og leste et sted at Bemfola er det samme som Gonal F, men om det stemmer vet jeg ikke sikkert. 

Begge samtidig? Jeg har lest at noen kombinerer de. 

Jeg mener også å ha lest at Bemfola er det samme som Gonal F. Men er det noen forskjell på Monopur og Bemfola/Gonal F? 

Anonymous poster hash: c558b...4f0

Jeg skal selv gå på Menopur og Bemfola. Jeg googlet og leste et sted at Bemfola er det samme som Gonal F, men om det stemmer vet jeg ikke sikkert. 

Begge samtidig? Jeg har lest at noen kombinerer de. 

Jeg mener også å ha lest at Bemfola er det samme som Gonal F. Men er det noen forskjell på Monopur og Bemfola/Gonal F? 

Ja, jeg skal ta 150IE Menopur og 150IE Bemfola, så da blir det å stikke to ganger hver gang. :/ 

Menopur er laget av urin fra damer i overgangsalder.

Gonal F/Bemfola er en syntetisk versjon av et naturlig kjønnshormon kalt follikkelstimulerende hormon. 

Første gangen gjekk eg berre på Gonal F, denne gangen går eg på ein blanding av Menopur og Gonal F. Eg spurte fertilitetsklinikken om kva som var forskjell, dei sa at begge medisinane stimulerte egg og foliklar, men at Menopur ville betre eggkvaliteten i tillegg. 

Første gangen gjekk eg berre på Gonal F, denne gangen går eg på ein blanding av Menopur og Gonal F. Eg spurte fertilitetsklinikken om kva som var forskjell, dei sa at begge medisinane stimulerte egg og foliklar, men at Menopur ville betre eggkvaliteten i tillegg. 

Det høres jo lovende ut :)

Annonse

Jeg har hatt en runde med bemfola og en runde med bemfola og menopur sammen.

Den med bare bemfola ga 2 egg, ett befruktet og satt inn. Ikke så bra kvalitet. Neg.

Den med bemfola og menopur ga 4 egg, 3 befruktet, 2 av superkvalitet. Satt inn ett og jeg er gravid uke 17.

For meg gjorde menopuren susen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...