Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da melder jeg meg inn her. Skal starte andre fersk forsøk i utlandet. Fra første forsøk fikk jeg 14 egg 8 befruktet 6 gode nok: 1 fersk 5 fryse. 4 egginnsettting. Alle negative.

❤❤❤❤

Du havnet her du også ja :/ Satse på bedre lykke i mai da :) Kan jeg spørre hvor i utlandet du tenker prøve? Har selv valgt utlandet og Maigaard. Kan ikke få full skrytt de. :)

Fortsetter under...

Her har "kreket" også kommet.. UL viser at cyster er borte :) :) Litt endring i planer og jeg starter på kort protokoll denne syklus. Så da hopper jeg over til april. Jeg kommer nok til å følge (og heie) begge steder i denne intense prosessen (først 2 uker for å gro egg, egguttak, forhåpentligvis innsett og så de nervepirrende 2 ukene hvor man håper, mister håpet, kjenner, ikke kjenner....). Godt å ikke være helt "alene" :)

Hei alle sammen :D

Venter på mensen som skal komme om ca. 14 dager. Da er jeg rett på sprøyter dag 2. i syklus. Menopur OG Puregon, kort protokoll! Og jeg som trudde det ville bli som sist, med spray og Puregon lang protokoll.

Skal kanskje være glad med å slippe sprayen? Sist forsøk varte rundt 1. mnd fra spraystart til innsett. Nå vil alt skje på rundt 2. uker(!!)

Andre som har erfaring med kombinasjon Menopur og Puregon?? Er usikker på Menopur sprøyta, vil kanskje hjelpe å kikke på en You Tube film. Gjorde det med Puregon, utrolig greit.

Bivirkninger Menopur? Bor på en liten plass, så jeg må allerede denne uka innom apoteket og få de til å bestille disse tingene. Utrolig tungvint å hele tiden passe på at de har tingene inne!

Mens jeg venter på mensen, driver vi å pusser opp litt. TENK om ikke mensen dukker opp?? Kanskje det funket naturlig?? Tviler, selv om jeg hadde knall positiv eggløsningstest.

Skjønner ikke hvorfor vi ikke blir gravide...selv sædprøvene hans var fine. Unntak av litt for høy viskositet, seighet. Men det skulle ikke ha så mye å si....men jeg begynner å tvile?? 

Forbereder meg også til kontakte fastlegen min, de to intensive ukene med mye farting til Oslo...3 timer hver vei. Er helt umulig å kombinere med jobb. Stress og plagene som kommer av det. Satser på sykmelding, viktig å ta vare på seg selv denne tiden. Får vi ikke noen på frys denne gangen, er jeg redd vi må si stopp her. Det koster å gå privat.

Annonse

Da fikk jeg mensen idag etter negativt forsøk. Tok  kontakt med Maigaard og sa fra om negativt forsøk og spurte ang fryseforsøk. Fikk svar etter kort tid at som forventet fikk vi ta fryseforsøk allerede neste syklus. :) Har alt sendt de samtykke skjema og alt er klart. Kontakter Maigaard på syklusdag 1. UL i Tønsberg syklusdag 11.Når jeg er klar, settes 5000IE Pregnyl. De tiner opp eggene på dag 3 hvor vi da får beskjed om de overlever, for så event innsetting dag 4. Fikk beskjed om at det er 70% sjanse for at egg på frys overlever opptiningen. Så da er det ikke annet enn å håpe alt en kan igjen da. :) 

Hadde sett feil på kalender......spraystart i dag....pssssjjjjt.....og vi er i gang.

Har laget en egen tråd for oss i mai som vi kan legge inn merkedatoer.... spraystart...ul kontroll...sprøytestart....uttak...innsett....og ikke minst TESTDAG.....

Dette hadde vi i februar og det var litt hyggelig å følge med på hverandre.

Fyll inn...:)

Annonse

Hadde sett feil på kalender......spraystart i dag....pssssjjjjt.....og vi er i gang.

Har laget en egen tråd for oss i mai som vi kan legge inn merkedatoer.... spraystart...ul kontroll...sprøytestart....uttak...innsett....og ikke minst TESTDAG.....

Dette hadde vi i februar og det var litt hyggelig å følge med på hverandre.

Fyll inn... :)

Spennende! Jeg har sprøytestart i dag :D

Hvordan går det med dere? :) 

Her blir fryseforsøket utsatt til uke 20 pga treig syklus. Syklus dag 19 idag og positiv EL test. Får mensen om et par uker vil jeg tro. Skal ha UL på syklusdag 11, så det kan fort kræsje med Pinse/17.mai og da får jeg ikke tatt UL i Tønsberg. Da må vi event reise helt til Maigaard i Danmark for å ta den UL'n. 

Hvordan går det med dere? :)

Her blir fryseforsøket utsatt til uke 20 pga treig syklus. Syklus dag 19 idag og positiv EL test. Får mensen om et par uker vil jeg tro. Skal ha UL på syklusdag 11, så det kan fort kræsje med Pinse/17.mai og da får jeg ikke tatt UL i Tønsberg. Da må vi event reise helt til Maigaard i Danmark for å ta den UL'n.

Får håpe dere slipper danmarkstur for å ta ultralyd :o Tror jeg hadde hørt med maigaard om det var mulig å utsette UL en dag?

Jeg er i skrivende stund på vei til riksen for blodprøve før jobb, også har jeg time for sjekk klokken ett så da blir det lunsjen :P.

Er litt av ett puslespill for at det ikke skal gå unødvendig mye utover jobben!

Nå er vi endelig i Mai og har det begynt skje ting hos dere nå? :) 

Her er jeg på syklusdag 28 idag og ingen tegn til mens. Hadde ikke regnet med noe annet siden EL var så forsinket. Håper den kommer før tirsdag, for da kræsjer det ikke med pinse. Den ventingen er helt grusom :/ 

Nå er vi endelig i Mai og har det begynt skje ting hos dere nå? :)

Her er jeg på syklusdag 28 idag og ingen tegn til mens. Hadde ikke regnet med noe annet siden EL var så forsinket. Håper den kommer før tirsdag, for da kræsjer det ikke med pinse. Den ventingen er helt grusom :/

Her skal jeg ha uttak på mandag og forhåpentligvis innsett på onsdag :)!

Krysser fingrene for at tr kommer slik at det ikke blir noen kræsj!

Gruer meg. Skal på Ul nullkontroll i dag og har skikkelig mens....😨😨

Forhåpentligvis oppstart sprøyter denne uken.

Kjenner jeg er skikkelig sliten om dagen og sitter vel og funderer på om dette kanskje blir vårt siste forsøk...

Denne prosessen er ikke bare bare...

Flere som skal begynne på sprøyter snart?

Skulle egentlig starte på sprøyter nå på lørdag men fikk lov til å utsette det til neste onsdag. Gutten min på 10 år og jeg skal på overnattings cup 21-22 mai og da passer det dårlig med uttak og innsett rett før dette...men i alle fall planlagt uttak 23. Eller 24. Mai

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...