Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #1 Skrevet 22. februar 2016 Har en 5-årig mastergrad og 60 studiepoeng med PPU. Vil jeg da lønnes som lektor eller lektor med tilleggsutdanning? Anonymous poster hash: 291ef...91b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #2 Skrevet 22. februar 2016 Lektor med tilleggsutdanning hvis du har tre undervisningsfag på minimum 60 studiepoeng. Med mindre du har det, lønnes du som lektor. Anonymous poster hash: d98c4...d4a
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #3 Skrevet 22. februar 2016 Lektor med tilleggsutdanning hvis du har tre undervisningsfag på minimum 60 studiepoeng. Med mindre du har det, lønnes du som lektor. Anonymous poster hash: d98c4...d4a Takk for svar! Men er du sikker på at denne regelen fortsatt gjelder? Nå tilbys jo 5-årig master med integrert ped, disse blir lektorer. Rart at det ikke skal lønne seg med et ekstra år slik som jeg har? Lektorlaget sier heller ikke noe om antall undervisningsfag (slik jeg tolker det, i alle fall): http://www.norsklektorlag.no/kommunalt-tariffomrade-ks/hva-skal-du-tjene-som-lektor-article476-170.html Anonymous poster hash: 291ef...91b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 Det går rett og slett på antall år med utdanning. 5 år inkludert master og PPU = lektor. 6 år eller mer inkludert master og PPU = lekter m/tilleggsutdanning. Sjekk også de lokale forhandlingene ved skolen du skal jobbe for. Jeg er selv adjunkt m/tilleggsutdanning, men siden jeg har 6 års høyere utdanning totalt (ikke master) har jeg 1 år mer enn tittelen min og får dermed et kompetansetillegg på 25 000 kr ekstra i året, altså lønn som adjunkt m/tillegg + kompetansetillegget. I ditt tilfelle skal du ha lønn som lektor m/tilleggsutdanning, og dersom du tar med utdanning kan det være du får et kompetansetillegg utenom også. Anonymous poster hash: d555a...545
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #5 Skrevet 22. februar 2016 Av nysgjerrighet: Hvilken tittel får man med bachelor + ppu da? Hvis man f.eks er sykepleier og tar ppu. Anonymous poster hash: 601bf...34b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 Av nysgjerrighet: Hvilken tittel får man med bachelor + ppu da? Hvis man f.eks er sykepleier og tar ppu. Anonymous poster hash: 601bf...34b Adjunkt Adjunkt er 4 år med høyere utdanning (3 år med sykepleier + 1 år med PPU). Anonymous poster hash: d555a...545
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #7 Skrevet 22. februar 2016 Takk for svar! Blir veldig usikker når det sies så mye forskjellig om dette, har selvsagt Googlet mye i forkant. Virker ikke som om folk er enige. Sykepleier: såvidt jeg husker blir du da adjunkt! Hi Anonymous poster hash: 291ef...91b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå