Gå til innhold

Dere som helst unngår våtservietter på babyrumpen. Hva med bhgstart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber selv i bhg. Vi holder våtservietter og bleier til barna. Kjøper som regel x-tra serviettene.

Her hjemme bruker jeg engangskluter eller gaskluter på babyen.

Lenge til bhgstart, men bare kom til å lure på dette?

Anonymous poster hash: 3bb4d...90e

Fortsetter under...

Skrevet

Trodde de fleste barnehager brukte tørre engangskluter som de fukter med vanlig vann, jeg. Her jeg bor er det standard, men skjønner at det ikke er likt for alle. Hvis foreldrene reagerer på det, får de kjøpe inn eget. Eller bytte barnehage. Eller ha barnet hjemme. Er der virkelig noe å lage sak ut av?

Skrevet

Trodde de fleste barnehager brukte tørre engangskluter som de fukter med vanlig vann, jeg. Her jeg bor er det standard, men skjønner at det ikke er likt for alle. Hvis foreldrene reagerer på det, får de kjøpe inn eget. Eller bytte barnehage. Eller ha barnet hjemme. Er der virkelig noe å lage sak ut av?

Hvem har laget en sak?

Jeg har jobbet i to forskjellig bhg, i to forskjellig kommuner. Alle andre jeg har hørt om, bruker våtservietter.

Just nå var jeg kun nysgjerring på andres erfaringer rundt dette, da jeg helst vil unngå våtservietter.

Fin dag til deg også :)

Skrevet

Vi spurte om de kunne bruke mesoft og fukte i vann da vår minste blir veldig rød av våtservietter. Det var ikke noe problem, så vi leverer det bare på likt med bleier.

Anonymous poster hash: 94d09...684

Skrevet

Her kjøper de tørre papirkluter som de tar vann på. Aldri hørt om noen brhg som bruker våtservietter og heg har jobbet som vikar i mange barnehager når jeg studerte

Anonymous poster hash: e3818...157

Skrevet

Da forklarer man til bhg at vi ønsker tørre engangskluter i stedet som man kjøper og har med

Anonymous poster hash: 3da18...c88

Annonse

Skrevet

Vi spurte om de kunne bruke mesoft og fukte i vann da vår minste blir veldig rød av våtservietter. Det var ikke noe problem, så vi leverer det bare på likt med bleier.

Så bra. Du ble ikke sett på som sær da, altså?

Eller en som lager en sak ut av alt? ;)

Skrevet

Her kjøper de tørre papirkluter som de tar vann på. Aldri hørt om noen brhg som bruker våtservietter og heg har jobbet som vikar i mange barnehager når jeg studerte

Vi bruker bare våtservietter i vår barnehage, og det har de gjort i alle de jeg har vært vikar i og. Ikke noe uvanlig med det

Anonymous poster hash: 9cec1...ccd

Skrevet

Har ikke opplevd en barnehage som etter 2005 som bruker våtservietter.

De fleste i barnehagen er opptatt av barns helse...

Anonymous poster hash: e674e...cfb

Skrevet

jobber i barnehage, der tar foreldrene med bleier og våtservietter, mesoft eller tørre papirkluter.. alt etter hva foreldrene selv ønsker! :)

Anonymous poster hash: 87238...8b7
Skrevet

Så bra. Du ble ikke sett på som sær da, altså?

Eller en som lager en sak ut av alt? ;)

Nei overhodet ikke, null stress.

Skrevet

De bruker engangspapirkluter i vår bhg. Samme som vi gjør hjemme, så da er det ikke noe problem for vår del.

Anonymous poster hash: 65793...623
Skrevet

Så flott!

Takk for mange gode svar :)

Annonse

Skrevet

Jeg jobber selv i bhg. Vi holder våtservietter og bleier til barna. Kjøper som regel x-tra serviettene.

Babyene mine går ikke i bhg. De begynner når de er 1-2 år, da er de ikke babyer lenger og huden tåler mer enn babyhud. Sånn har det iallfall vært på mine tre.

Anonymous poster hash: e15cc...8fb

Skrevet

Vi bruker bare våtservietter i vår barnehage, og det har de gjort i alle de jeg har vært vikar i og. Ikke noe uvanlig med det

Anonymous poster hash: 9cec1...ccd

Jeg har hatt mine i tilsammen 4 forskjellige barnehager. Alle de har brukt våtservietter, men det er bare å ha med egne. Jeg har alltid brukt våtservietter på våre da, og ser ikke helt problemet? 🙊 Jeg bruker det på meg selv også til å fjerne sminke..

Anonymous poster hash: f99fc...aea

Skrevet

Babyene mine går ikke i bhg. De begynner når de er 1-2 år, da er de ikke babyer lenger og huden tåler mer enn babyhud. Sånn har det iallfall vært på mine tre.

Anonymous poster hash: e15cc...8fb

Godt poeng.

Skrevet

mange hysteriske se dessverre

Anonymous poster hash: c04c6...969
Skrevet

Har dere forsøkt å tørke dere selv bak med de tørre knutene som fuktet med vann? De kjenner ut som sandpapir mot huden.

Anonymous poster hash: 8cb1a...ae0

Skrevet

Har dere forsøkt å tørke dere selv bak med de tørre knutene som fuktet med vann? De kjenner ut som sandpapir mot huden.

Stor forskjell på de papirgreiene og mesoft. Mesoft blir helt myke når man fukter dem, bruker de på meg selv i hue og ræva 😜

Skrevet

Har aldri jobbet i en barnehage som vasker med våtservietter. Synes det er en uting.

Anonymous poster hash: 898e4...e83

Skrevet

Vi har tørre kluter som vi har vann på, ikke papirkluter.har jobbet i mange bhger og enda ikke opplevd at vi bruker våtservietter på badet.. Har kun våtservietter når vi er ute på tur.

Anonymous poster hash: c243f...bf3

Skrevet

Aldri opplevd ein bhg som bruker våtservitter.

Anonymous poster hash: 7888a...2fd

Skrevet

Hvilke?

Skrevet

Min mellomste hadde atopisk eksem og tålte ikke våtserveter.
Sa i fra og de brukte våt klut på henne

Anonymous poster hash: 5ace4...f04
Skrevet

Våtservietter er hverken bra for huden eller miljøet. Vi ble bedt om å bruke tørre engangskluter av helsestasjonen (sånne gasskluter som selges i firkantede papirpakker), som vi fukter i vann. Funker kjempebra.

Jeg har en pakke våtservietter for sikkerhetskyld i vogna, trenger den kanskje en gang i mnd..

Synd om barnehagene insisterer på våtservietter, men om vi kommer til å holde barnet hjemme av den grunn? Neida..

Anonymous poster hash: 7a549...8cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...