Gå til innhold

Synes det er spes å få barn når man ikke har lappen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig med deg hi, men... bare om man bor langt inni skogen med en times kjøring til butikk og skole. Og uten bussforbindelse.

KUN da er jeg enig.

Jeg har lappen på moped (ikke bil) kan jeg få barn da? Et pittelite barn kanskje? Eller må det være bil? Kan folk ha lappen, men ikke bil? Er man god nok da?

Kan jeg drikke melk?

Kan jeg gå i skjørt?

Kan jeg farge håret?

Er det greit at jeg kun snakker tre språk, eller burde jeg snakke minst fem?

Du er streng du hi! Og veldig rar!

Anonymous poster hash: 593bd...278

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Min mann har ikke lappen og det er fryktelig frustrerende for meg som må kjøre hele tiden.

Han har snakket om å ta den siden vi ble sammen..

Anonymous poster hash: bbc51...c0f

I-landet vårt renner over av gode verdier.

Først burde du kanskje være glad du hadde råd til å ta lappen, så burde du være glad du hadde råd til bil, så burde du være glad vi har veier å kjøre på,så være glad du hadde råd til å ha bilen, så burde du være glad du i det hele tatt fikk en mann, så burde du være glad dere fikk barn osv... listen min er LANG over alt du burde finne glede over i steden for å være frustrert over mannen din.

Livet blir litt lettere om man er takknemlig!

Skrevet

Enig, spesielt når barna begynner på fritidsaktiviteter. Her deler vi på kjøring på fotballkamper. Men så har vi jo noen "snyltere" som ikke har lappen. Og de tar det som en selvfølge at deres barn skal få skyss. Aldri tilbudt seg bensinpenger eller bidratt på andre områder. 

Anonymous poster hash: 31b33...3e0
Skrevet

Straks graviditetstesten var positiv tvang jeg mannen til å ta lappen. Han hadde liksom ikke bruk for det, men jeg var så møkklei av å kjøre overalt hele tiden. Hentet og kjørte til jobb, jeg måtte hente barnet hans til samvær og levere igjen, han kunne aldri dra å handle uten meg osv. Med ekstrem svangerskapskvalme var det et h...... å måtte ut for å kjøre hit og dit hele tiden. Så han tok lappen temmelig kjapt og jeg har knapt kjørt bil siden :P

Anonymous poster hash: f443c...3e8
Skrevet

Jaha...? Så du tror alle bor langt uti Gokk med tilnærmet null kollektivtransport du da?

Er det ikke forresten en del latskap å skulle bruke bilen til hvert et ærend..? Jeg greier fint å gå 1 time hver dag med barnevognen jeg skal noe. Sitter ikke på rumpa i ei bil å ikke gidder røre med unødvendig.

Alt for mye unødvendige utgifter er det med bil også. Pengesluk rett og slett!

Men for all del ha dine meninger, forvent bare ikke at alle skal synes det samme..

Anonymous poster hash: 1cf57...a34

Skrevet

Mens jeg synes det er spes å ta lappen når man ikke har barn og ikke har tenkt å få i nærmeste framtid. For i følge Lan kan jo alle gjøre alt kollektivt, og det må jo da være spesielt enkelt for alle de som ikke engang har noen å drasse med seg. Og vi tror jo alle på Lans verdensbilde.

Skrevet

Jaha...? Så du tror alle bor langt uti Gokk med tilnærmet null kollektivtransport du da?

Er det ikke forresten en del latskap å skulle bruke bilen til hvert et ærend..? Jeg greier fint å gå 1 time hver dag med barnevognen jeg skal noe. Sitter ikke på rumpa i ei bil å ikke gidder røre med unødvendig.

Alt for mye unødvendige utgifter er det med bil også. Pengesluk rett og slett!

Men for all del ha dine meninger, forvent bare ikke at alle skal synes det samme..

Anonymous poster hash: 1cf57...a34

Ikke alle som har nok timer i døgnet til å gå halve dagen med tanke på jobb, levering og henting i barnehage, handling og andre ting.

Anonymous poster hash: b8ae3...421

Skrevet

Meningsløs diskusjon. Kommer helt an på hvordan man har innrettet livet sitt, hvor man bor osv. Jeg har lappen, tok det etter mange kjøretimer når eldste var lita. Det er et uvurderlig hjelpemiddel for meg i hverdagen med etter hvert 4 barn. Bor på en plass i byen med dårlig kollektivtilbud.

Men dømmer da ikke folk som ikke tar førerkort! Kan være mange grunner til det. Trenger ikke være hverken økonomi eller latskap.Vet jo selv hvordan jeg strevde og hvor mange timer jeg brukte.

Jeg er distré, og ikke rask nok i reaksjonen til å kjøre på motorvei fex. Så kjøring på kamp langveisfra må jeg bare glemme. Heldigvis er mannen min god til å kjøre bil, og heldigvis har jeg ikke fotballunger.

Prøver dog å oppmuntre min eldste datter til å ta lappen, blir verre(og dyrere!) jo lenger du venter etter min erfaring.

Anonymous poster hash: a909a...9d6

Skrevet

Hvor mange biler må man ha da? Det holder vel ikke bare med én, jeg mener mannen kan jo komme til å parkere i feil garasje. Hvis barnet da må akutt på legevakten er man jo helt fortapt.

Minimums krav for å få barn; egen leilighet (alle vet jo at det bare er tafatte lausunger av noen tapere som lar barn bo i leid leilighet), lappen + to teslaer og bufferkonto med minst 500.000,-

Anonymous poster hash: 9af57...69a

Skrevet

Om lappen var grunnleggende å ha når man fikk barn, så skulle jeg måtte ha tatt abort med min herlige sønn. Da hadde jeg rett og slett ikke råd til å få sertifikatet for jeg studerte og lappen er knalldyr å ta. Om folk syns jeg var drøy fordi jeg ikke tok abort, men fikk barn uten å ha lappen, så sier det mer om dem enn om meg. Jeg prioriterte mitt barn og studie over lappen. Godt at lappen ikke er så viktig for meg :) nå har jeg lappen og en nydelig sønn og snart en datter. Vi klarer oss helt utmerket. Samboer har også lappen. Vi har kun en bil som vi deler på, men det er fordi samboer fortsatt er student, han er ferdig å studere til jul. Da får vi god nok økonomi til å ha to biler også. I mellomtiden får vi bruke pengene vi har på barna, huset, oss selv og EN bil. Vi kommer til å klare oss helt fint :) om bilen er i bruk og et barn må til legen,så går det helt fint an å ta taxi. En taxitur til og fra legevakten er mye billigere enn å ha to biler ;)

Anonymous poster hash: 1a449...d06

Skrevet

Så jeg er en dårlig mor, for jeg har noe med øynene mine som gjør at jeg ser dobbel og derfor ikke har førerkort?

Så det er bedre å sette andre og oss selv i fare for å være en god mor?

Ja det hadde vært deilig med førerkort har tenkt tanken å ta førerkort for det men det er ikke bra det heller.

Anonymous poster hash: 021a8...eaf

Skrevet

Så jeg er en dårlig mor, for jeg har noe med øynene mine som gjør at jeg ser dobbel og derfor ikke har førerkort?

Ja det hadde vært deilig med førerkort har tenkt tanken å ta førerkort for det men det er ikke bra det heller.

Skrevet

...eller har tenkt til å ta den i nærmeste fremtid.

Anonymous poster hash: 1be24...ef8

Ja, det er kjempespesielt, det burde faktisk være en lov mot å være så uansvarlig........ Man burde tvinges til abort hvis man ikke har tatt lappen før man får barn, for å ta lappen er jo det viktigste i livet, ikke sant

Anonymous poster hash: 6d5b3...82b

Skrevet

Er stor forskjell på de som ikke kan ha lappen pga. medisinske årsaker vs de som ikke har lappen fordi de ikke gidder og lever på at går det ikke buss eller taxi så er det alltids venner, familie eller naboer som har lappen.

Anonymous poster hash: b8ae3...421

Skrevet

I-landet vårt renner over av gode verdier.

Først burde du kanskje være glad du hadde råd til å ta lappen, så burde du være glad du hadde råd til bil, så burde du være glad vi har veier å kjøre på,så være glad du hadde råd til å ha bilen, så burde du være glad du i det hele tatt fikk en mann, så burde du være glad dere fikk barn osv... listen min er LANG over alt du burde finne glede over i steden for å være frustrert over mannen din.

Livet blir litt lettere om man er takknemlig!

Jeg er glad for alt det der og mere til, og jeg er veldig glad i mannen min.

Men jeg synes likevel det er kjipt å alltid måtte være den som kjører. Vi bruker kollektivtil i hverdagen og kan gå til skolen og barnehage, men bor slik at vi bruker bil til andre ting. Og jeg ser jo at det blir mer og mer kjøring nå som vi har barn som driver med fotball.

Anonymous poster hash: bbc51...c0f

Skrevet

Spessielt og spessielt...blir i hvert fall fryktelig tungvint når barna begynner med fritidsaktiviteter.Må være flaut å aldri kunne kjøre til/fra turneringer osv...at alt alltid faller på andre!

Anonymous poster hash: 33c70...382

Gjest Antarctica
Skrevet

Mye rart man skal strekke seg til å gjøre fordi man har barn, f eks våkne om natta fordi barnet våkner osv. Livet endrer seg veldig når man får barn.

Men å "måtte " ta lappen før man blir gravid i tilfelle barna begynner på fotball når de blir 9 år, det er bare en merkelig tankegang.

Og hvis man ser til andre land er det veldig vanlig å ha barn, men ikke bil, og heller ikke lappen. Folk i København og i Amsterdam er til og med helt crazy og sykler til barnehagen med ungene...

Skrevet (endret)

Det har nok mye å si hvor man bor. Bor man midt i byen eller ganske sentralt så trenger man absolutt ikke lappen. Men om man derimot bor langt ut på landet langt unna det meste så kan man nok bli ganske hjelpesløs uten bil og lappen, om man har barn eller ikke.

Jeg derimot har altid bodd sentralt. Kort vei til det meste. Buss og tog i nærheten. Så aldri vært noen problem. Har ikke lappen fordi det ikke er noe jeg har prioritert, men skal ta den nå snart. Men det har med jobb å gjøre ikke fordi jeg har barn.

Endret av Fru vims
Skrevet

Delvis enig for foreldre utenfor store byer. Men i Oslo/Bergen/Trondheim kan man fint klare seg uten lappen og bruke kollektivtrafikk.

Vi bor i en mindre by ca 50.000 innbyggere og her "må" man ha lappen for at ting skal gå opp. Det går busser men tilbudet er ikke godt nok. Hadde ikke rukket levering/henting i bhg og 8t jobb. Hadde også slitt med å ukeshandle og drasse med meg en hel handlevogn inn på bussen. Og kommet oss til og fra fotballtrening / turning på ettermiddager mellom middag og leggetid. Så her må det bil og lappen til

Anonymous poster hash: 3543f...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...