Gå til innhold

Synes det er spes å få barn når man ikke har lappen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eller har tenkt til å ta den i nærmeste fremtid.

Anonymous poster hash: 1be24...ef8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor? Jeg har to og har ikke No problem uten lappen!:)

Anonymous poster hash: f38b8...87c

Skrevet

Enig!

Anonymous poster hash: 2b0a6...652

Skrevet

😂 søndag skjønner jeg.

Skrevet

Syns det er "spes" å bry seg om hvordan andre familier velger å løse sine transportbehov... 

Anonymous poster hash: 8367b...32e
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Æh... Javel? Er det å ha førerkort et krav for å ha barn? Jeg kan tenke meg svært mange andre kvalifikasjoner man heller bør ha for å skaffe seg barn, enn å ha førerkort, gitt.

Skrevet

Dagens 😂👏👏👏👏

Skrevet

Jeg digger livet mitt alene med barn uten bil. Går dit jeg skal som regel og tar taxi hjem etter storhandel en gang i uka :) Ungen er også vant til å gå, går 20 min hit og dit og klarer aldri :)

Anonymous poster hash: 48e45...f6b
Skrevet

Klager aldri, skulle det stå.

Anonymous poster hash: 48e45...f6b
Skrevet

Hatt en fæl helg, Hi?

Anonymous poster hash: cfc3b...54c
Skrevet

...eller har tenkt til å ta den i nærmeste fremtid.

Anonymous poster hash: 1be24...ef8

Jeg syns det er spes å få barn når nan er trangsynt

Anonymous poster hash: 395f4...fc3

Skrevet

Og jeg synes det er spes å få barn med en mann man er veldig oppgitt over (mange her inne har jeg inntrykk av) eller en man ender opp med å skille seg med (mange av dem og her inne)

Er sammen med en fantastisk mann, og vi hadde vært sammen i mange år før vi fikk barn. Har gode utdannelser og jobber. Han er verdens beste pappa. Vi har det kjempefint sammen som familie

MEN vi har ikke lappen!! Burde vel ikke fått barn vi da..

Anonymous poster hash: a511d...720

Skrevet

Og jeg synes det er spes å få barn med en mann man er veldig oppgitt over (mange her inne har jeg inntrykk av) eller en man ender opp med å skille seg med (mange av dem og her inne)

Er sammen med en fantastisk mann, og vi hadde vært sammen i mange år før vi fikk barn. Har gode utdannelser og jobber. Han er verdens beste pappa. Vi har det kjempefint sammen som familie

MEN vi har ikke lappen!! Burde vel ikke fått barn vi da..

Anonymous poster hash: a511d...720

Oioioi, her er det bare å møte opp hos barnevernet i morgen, og levere dem fra seg sporenstreks!

Anonymous poster hash: 14d27...b68

Skrevet

hehe såpass :) klarer meg fint uten lappen, og kommer meg dit jeg skal med buss :)

Skrevet

Blæ! Kjenner jeg deg, hi? ;-)

Skrevet

Det kommer vel an på hvordan man bor... Litt forskjell på å bo midt i byen og å bo langt utpå landet hvor avstandendene er store og kollektivtilbudet dårlig.

Jeg personlig, med 4 barn og litt avstander til fritidsaktiviteter, venner osv hadde aldri klart meg uten bil. Men jeg har jobbet og bodd i Oslo også, og klarte meg da utmerket uten.

Anonymous poster hash: 05e2e...e76

Skrevet

Hadde ikke førerkort da jeg fikk første barnet. Men ser virkelig ikke at det skulle gjøre meg uegnet som mor. Nå har jeg førerkort da, men bilen skal på dynga. Og man trenger da virkelig ikke bil, for å ha barn.

Anonymous poster hash: 6078e...72c
Skrevet

Dummeste jeg har lest på lenge. Jeg har ikke lappen og jeg bor midt i skogen uten naboer og langt til både skole, butikker og null kollektivtransport. Mannen har lappen da så han kjører alltid dit vi skal så jeg har null problem med å ikke kjøre selv. Nå har jeg blitt syk og går på 4 forskjellige medisiner som gjør at jeg ikke hadde fått lov til å kjøre om jeg så hadde hatt lappen.

Anonymous poster hash: a33c4...f4f

Skrevet

Tja.. Jeg kan være litt enig..

Bor man i en storby, med alt i nærheten, og gode busforbindelser så trenger man ikke bil eller lappen..

men bor man utenfor en mindre by, der det fort kan være en mil mellom huset og skole\bhg\butikk og bussen går en gang i timen, så har man gjort ting veldig vanskelig for seg selv..

Jeg hadde aldri klart meg uten bil, men det er nok etter hvor vi bor. (Har 10min kjøretur til bhg, kan ikke gå eller sykle. Jobb er 2mil unna, og der går det ingen busser.. Har ei venninne som ikke har lappen, og to barn, hun må ofte kjøres steder om vi skal treffes, og jeg ser jo at hun gjerne vil være med, når det mange ganger ikke går pga buss og manglende plass i andres biler.

Anonymous poster hash: 7bd90...8e4
Skrevet

Totalt uinteressant tråd - alt avhenger jo av hvor man er bosatt. I vår tid med alle transportmidler, inkl taxi, er det overhodet ingen livsnødvendighet å ha lappen eller bil (med mindre man bosetter seg særdeles øde - og da er det langt mer problematisk ift å få barn).

Anonymous poster hash: 40fe3...60e

Skrevet

Jeg har tre barn og har null problem med å være uten lappen. Bussen går hvert kvarter rett utenfor her. Kommer meg akkurat dit jeg skal, når jeg vil det. Hvis det er helligdag kan det være trøblete om jeg er alene med barna, men det ordner seg alltid! 

Anonymous poster hash: f73cd...09d
Skrevet

Æh... Javel? Er det å ha førerkort et krav for å ha barn? Jeg kan tenke meg svært mange andre kvalifikasjoner man heller bør ha for å skaffe seg barn, enn å ha førerkort, gitt.

Jepp, du må vist vise det på føden ;)

Anonymous poster hash: 50399...66a

Skrevet

Har to barn og har ikke lappen. Går egentligt helt fint, men holde på med lappen da jeg vil ha den og følte ikke jeg kunne utsette dt så mye lenger😝

Anonymous poster hash: d39d5...443

Skrevet

Vokst opp midt i Oslo uten bil (mor uten førerkort jeg) og det kan fort bli kjipe greier! Noe så hjelpesløst. Kunne aldri tenkt meg å utsette ungene for faktisk! Ta et eksempel: de aller fleste unger i dag får seg en fritidsinteresse, si feks fotball. Vel, bortekamp! Alle møter på klubbhuset og skysses med bil. Alle deler på dette, men dem ene ungen sitter alltid på med andre. Og foreldrene kan aldri vite helt sikkert om de kan bli med for kanskje det ikke er plass til de i bilen. Eller nei de tar bussen alene og bytter underveis og slipper stoppe innom pizzaen på vei tilbake som de andre gjør... Det er avstander uansett hvor du bor og jeg oppfatter folk uten sertifikat som hjelpeløse! Noen ganger som snyltete også! Er det ressurssvake mennesker uten økonomi til å ha bil eller med liten interesse for å følge opp egne unger tar jeg barna gjerne med, men er det utspekulerte snyltere kjenner jeg på oppgittheten ja. Fæle, fæle mennesket meg!

Og forresten. De jeg kjenner med barn uten lappen har tatt den. Spørre mannen om hjelp hver gang de vil et sted 😳 Nei, takke seg til å klare seg sjæl!

Anonymous poster hash: 96751...6dc

Skrevet

Ja.  Folk med epilepsi for eksempel, som ikkje får ha førarkort, dei kan berre gløyme å få ungar.  Hjelper ikkje om partnaren kan køyre heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...