Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #51 Skrevet 22. februar 2016 Men dere som ikke er fra oslo, og ikke har t-bane, trikk og taxi et minutt unna, klarer dere dere? Vi bor ved en større by og jeg er så heldig at jeg kan gå til jobb, men må jo ha bil til alt annet. Om ikke måtte barna gått glipp av alt som ikke involverer sentrum ( strand, fjell, skogturer, besteforeldre i samme by men uten buss, fritidsajtiviteter utenom sentrumskjernen osv). Hadde heller ikke tatt sjansen på at det kanskje kom en taxi om 20 min som kanskje eller kanskje ikke har barnesete i en hastesituasjon. Har heller aldri hørt om bilkollektiv, hvor en låner bil privat (?) er dette en lokal oslo-ting? Tror de som sitter på sin høye hest og messer om kollektivtransport må ta seg en tur ut av Karl Johan og se resten av Norge. Anonymous poster hash: 63587...538
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #52 Skrevet 22. februar 2016 Men dere som ikke er fra oslo, og ikke har t-bane, trikk og taxi et minutt unna, klarer dere dere? Vi bor ved en større by og jeg er så heldig at jeg kan gå til jobb, men må jo ha bil til alt annet. Om ikke måtte barna gått glipp av alt som ikke involverer sentrum ( strand, fjell, skogturer, besteforeldre i samme by men uten buss, fritidsajtiviteter utenom sentrumskjernen osv). Hadde heller ikke tatt sjansen på at det kanskje kom en taxi om 20 min som kanskje eller kanskje ikke har barnesete i en hastesituasjon. Har heller aldri hørt om bilkollektiv, hvor en låner bil privat (?) er dette en lokal oslo-ting? Tror de som sitter på sin høye hest og messer om kollektivtransport må ta seg en tur ut av Karl Johan og se resten av Norge. Anonymous poster hash: 63587...538 Jeg har bil fordi jeg henter yngstebarnet mitt på SFO, kjører ungene til og fra fritidsaktiviteter og kjører bil når jeg storhandler. Før jeg fikk barn klarte jeg meg helt fint uten bil, nå er den et dyrt, nødvendig onde. Likevel må jeg nesten få kommentere det at du må ha bil pga eventuell hastesituasjon! Det er fullt mulig å ha barnesete uten å ha bil :-) Og i en eventuell hastesituasjon der man ikke har bil finnes mange alternativer, ambulanse, taxi, snill nabo osv. Hvis noen hadde spurt meg om hjelp til å kjøre ungen deres til legevakten ville i hvert fall ikke jeg sagt nei. Hva hvis noe skjer med bilen din, noen parkerer den inne, den havarerer, punkterer e.l. Her finner du informasjon om bildelering i Bergen: http://www.dele.no/ Jeg tror at for mange er det praktisk umulig å klare seg uten bil. Mange kunne fint klart seg uten bil men gidder ikke sette seg inn i kollektivsystemet der de bor. Mange stikker fullstendig hodet i sanden og ser vekk fra kostnadene knyttet til bilhold. Anonymous poster hash: 9be17...e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå