Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #1 Skrevet 20. februar 2016 Fordeler/ulemper? Anonymous poster hash: daa26...209
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #2 Skrevet 20. februar 2016 En ulempe er jo at du ikke eier bilen selv, at du aldri får igjen noe av pengene dine. Blir jo som å leie. Anonymous poster hash: 177f2...898
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. februar 2016 #3 Skrevet 20. februar 2016 En ulempe er jo at du ikke eier bilen selv, at du aldri får igjen noe av pengene dine. Blir jo som å leie. Anonymous poster hash: 177f2...898 Ikke dersom du leaser den ned til null. Da eier du bilen etterpå.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #4 Skrevet 20. februar 2016 Du har alltid ny og fin bil. Det koster mer enn å kjøpe. Anonymous poster hash: 20ec7...805
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #5 Skrevet 20. februar 2016 En ulempe er jo at du ikke eier bilen selv, at du aldri får igjen noe av pengene dine. Blir jo som å leie. Anonymous poster hash: 177f2...898 Ikke dersom du leaser den ned til null. Da eier du bilen etterpå. Du kan vel ikke lease den til null? Den må vel kjøpes ut etter tre år? Det er ikke gratis! Stive priser de forlanger da ihvertfall! Anonymous poster hash: ff609...0d0
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Jeg har tittet litt, og noen avtaler er bedre enn andre. Ser samme bil med like innskudd, men forskjellig månedspris. Er det noe man bør passe seg for? Har man ansvar for service på bilen, betaler man det selv? Anonymous poster hash: daa26...209
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 Jeg har tittet litt, og noen avtaler er bedre enn andre. Ser samme bil med like innskudd, men forskjellig månedspris. Er det noe man bør passe seg for? Har man ansvar for service på bilen, betaler man det selv? Anonymous poster hash: daa26...209 Ja, man betaler service, reparasjoner, forsikring, veiavgift mm selv. Husk at prisen også avhenger av årlig kjørelengde. Settes denne for lav, får man en kjemperegning ved innlevering av bilen. Anonymous poster hash: b0a78...393
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 http://www.smartepenger.no/nyheter/1630-bor-du-eie-bilen-eller-leie-den Anonymous poster hash: 8f43b...144
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 Min far leaset en bil, og da han plutselig døde, gjenstod det 3 år igjen på leasing avtalen. Da jeg ringte leasing selskapet for å informere om at han var død og ville levere tilbake bilen så fikk jeg beskjed om at det ikke var dems problem at han var død, slik at jeg fikk tilbud om å kjøpe ut bilen for restsum ellers ville avtalen fortsette å løpe. Dette var en firmabil. Toseter og den kosta 6000 kr i mnd. De hadde tydeligvis ikke rutiner for dødsfall. Etter å ha snakket med vedkommende på kundeservice, sendte jeg en mail hvor jeg skrev at kontrakten var mellom min far og dem, og at jeg ikke hadde noe med den å gjøre. Han var død og jeg ville levere tilbake bilen. Fikk til slutt levere den tilbake, men den måtte inspiseres av NAF som gikk over den med lupe for å se etter feil/skader de kunne trekke for. Regningen for å levere den inn for tidlig var på 25000 kr. Makan til useriøst firma. Dette er min eneste erfaring med leasing. Jeg ville aldri viklet meg inn i en sånn avtale. Det kan brått bli veldig dyrt om det skulle skje noe. Anonymous poster hash: c4986...125
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #10 Skrevet 21. februar 2016 Vil nå tro at leasing er greit nok om man trenger bil for en gitt tidsrom, men ellers er det nok mye bedre å kjøpe egen. Anonymous poster hash: e5a61...97d
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. februar 2016 #11 Skrevet 21. februar 2016 En ulempe er jo at du ikke eier bilen selv, at du aldri får igjen noe av pengene dine. Blir jo som å leie. Anonymous poster hash: 177f2...898 Ikke dersom du leaser den ned til null. Da eier du bilen etterpå.Du kan vel ikke lease den til null? Den må vel kjøpes ut etter tre år? Det er ikke gratis! Stive priser de forlanger da ihvertfall! Anonymous poster hash: ff609...0d0 Selvfølgelig kan du lease den ned i null. Vi gjør det hele tiden på firmaet. Når du har et par månedesavdrag igjen kjøper du det ut og eier det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå