Gå til innhold

Inspirert: hvem kjøper Jean Paul klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste ett innlegg her hvor noen ønsket seg dette. Her vi bor er Jean Paul noe mange kjøper seg. Aldri skjønt greia. Overpriset merkevare bygget opp av Voice-kjeden.

Anonymous poster hash: df7a6...2b8

Skrevet

Jeg har kjøpt det når jeg har kommet over et plagg jeg liker når jeg er på shopping. Ser ikke på merke,butikk eller pris.

Anonymous poster hash: 9afc7...70a
Skrevet

Jeg og mannen gjør. Jeg er veldig glad i blå og de har mange enkle og stilfulle plagg i ulike blåfarger. Fargene er rene og holder seg i farge og fasong etter vask. Ja mye av det er dyrt, men jeg syns det er verdt det. Kjøper det altså fordi jeg liker stilen og fargene. Hampton republic på kappahl har mye likt som jeg også kjøper pga farge og stil, men der syns jeg ofte plaggene blir litt for prangende, og de mister fort den dype blåfargen i vask.

Anonymous poster hash: 8112e...62c

Skrevet

Jeg og mannen gjør. Jeg er veldig glad i blå og de har mange enkle og stilfulle plagg i ulike blåfarger. Fargene er rene og holder seg i farge og fasong etter vask. Ja mye av det er dyrt, men jeg syns det er verdt det. Kjøper det altså fordi jeg liker stilen og fargene. Hampton republic på kappahl har mye likt som jeg også kjøper pga farge og stil, men der syns jeg ofte plaggene blir litt for prangende, og de mister fort den dype blåfargen i vask.

Anonymous poster hash: 8112e...62c

Enig med deg! 😊 Vi handler mye Jean Paul og Gant, men Hampton Republic har en del som er ok. Noe av det er litt glorete, og kvaliteten er betraktelig dårligere, men enkelte plagg er virkelig helt greie. Kjøper det til barna også.

Anonymous poster hash: 7136a...2f7

Skrevet

De som liker de kanskje??

Anonymous poster hash: 471c0...0d4

Skrevet

Jeg gjorde det for 20 år siden, for da var jeg tenåring og skulle være kul og ha merkeklær. Nå er min datter 14 år, og har en jakke fra de, og vil ha mer. Og det er bare fordi det er kult, og merke.

Anonymous poster hash: 61cd2...11e
Skrevet

Blåser i selve merket, men liker de klassiske fargene og snittet på de.

Skrevet

Er det virkelig merketøy? Jeg så på det som KappAhl, Cubus etc. Ikke noe galt i det, altså, jeg kjøper gjerne bukser på KappAhl😊 Med merkeklær tenker jeg mer FilippaK, Tiger, Phenix, og selvfølgelig Gucci, Prada, Dior etc.

Anonymous poster hash: 2ad09...239

Skrevet

Er det virkelig merketøy? Jeg så på det som KappAhl, Cubus etc. Ikke noe galt i det, altså, jeg kjøper gjerne bukser på KappAhl😊 Med merkeklær tenker jeg mer FilippaK, Tiger, Phenix, og selvfølgelig Gucci, Prada, Dior etc.

Det er vell det som er poenget mitt. At nordmenn tror dette er ett merke på lik linje med de store varemerkene.

Skrevet (endret)

Er det virkelig merketøy? Jeg så på det som KappAhl, Cubus etc. Ikke noe galt i det, altså, jeg kjøper gjerne bukser på KappAhl Med merkeklær tenker jeg mer FilippaK, Tiger, Phenix, og selvfølgelig Gucci, Prada, Dior etc.

Det er vell det som er poenget mitt. At nordmenn tror dette er ett merke på lik linje med de store varemerkene.

Så Bergans eller Jean Paul er ikke et klesmerke da, fordi det er high street fashion og ikke high fashion? Er dere dumme eller bare later dere som? Hva med Polo Ralph Lauren da, er det greit? Eller Hilfinger Denim? De er jo i samme prisgate. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

Jeg tenker at JP er på linje med Gant, Peak Performance, Tiger of Sweeden osv. Altså litt mellom kjedebutikkene og designermerkene.

Jeg har selv en kjole i JP og litt barneklær. De blir som alltid kjøpt pga farge og snitt og ikke for merket i seg selv.

Skrevet

Er det virkelig merketøy? Jeg så på det som KappAhl, Cubus etc. Ikke noe galt i det, altså, jeg kjøper gjerne bukser på KappAhl Med merkeklær tenker jeg mer FilippaK, Tiger, Phenix, og selvfølgelig Gucci, Prada, Dior etc.

Så Bergans eller Jean Paul er ikke et klesmerke da, fordi det er high street fashion og ikke high fashion? Er dere dumme eller bare later dere som? Hva med Polo Ralph Lauren da, er det greit? Eller Hilfinger Denim? De er jo i samme prisgate.
Alt tøy man kjøper i butikker har jo et merke, det betyr ikke at jeg definerer HM-tøy som merkeklær.

Skrevet

Alt tøy man kjøper i butikker har jo et merke, det betyr ikke at jeg definerer HM-tøy som merkeklær.

Men hvor går grensa da? Vil du nekte på at Bergans og JP er merker? Hva med GAP? Det er jo et godt innarbeidet merke, men prismessig som HM. Ganske sikker på at Levi's er definert som et merke globalt, men det er jo ikke Prada av den grunn. 

Skrevet

Men hvor går grensa da? Vil du nekte på at Bergans og JP er merker? Hva med GAP? Det er jo et godt innarbeidet merke, men prismessig som HM. Ganske sikker på at Levi's er definert som et merke globalt, men det er jo ikke Prada av den grunn.

Det er da ikke opp til meg å sette en definitiv grense, heldigvis😅 For meg er ikke det du nevner merketøy, men det må det gjerne være for andre. Jeg kjøpet det tøyet jeg liker snitt, farge, tøy og kvalitet på, uavhengig av hva som står på lappen.

Skrevet

Jeg kjøper klær jeg liker og som sitter bra på kroppen . og har god kvalitet. 

Merke er revnende likegyldig. 

Tror ikke jeg har noen JP plagg, men tenker at de som kjøper det er de som liker de klærne. Skjønner ikke helt hvor du vil. HI. 

Er det ikke greit å kjøpe dette merket fordi du mener at ikke det er godkjent som "merkeklær" og at det er det viktigste når man handler? 

Skrevet

Jeg handler mye av klærne mine på match, der de bla har JP. Kjøper om det er noe jeg liker.

Anonymous poster hash: e18e9...e09

Skrevet

Gant er da dyrere enn JP. Men jeg synes JP har en utrolig deilig bomullskvalitet i langermede topper og t-skjorter som holder seg bra etter mange vask.

Anonymous poster hash: 07019...a83

Skrevet

Snobbete, rike og pertentelige damer/menn. Perleøredobber, skjerf i halsen, og en litt nedlatende holdning til alle som ikke er som dem.

Anonymous poster hash: a11a6...b50
Skrevet

Snobbete, rike og pertentelige damer/menn. Perleøredobber, skjerf i halsen, og en litt nedlatende holdning til alle som ikke er som dem.

Hvem var nedlatende, sa du?

Skrevet

Hvem var nedlatende, sa du?

Spot on!

Men, hvem har sagt at jeg ikke bruker JP-klær?

Skrevet

Liker det klassiske snittet på skjortene og genserne. Samme gjør min mann.

Skrevet

Det var jeg som ønsket meg en JP cardigan i en annen tråd. Jeg har mye klær derfra og elsker blått! Klassiske, fine klær som holder seg fine vask etter vask. Bedre kvalitet på JP enn på Hampton Republic som har en del som ligner, synes toppene der blir fort utvasket i fargen.

Anonymous poster hash: 3c73e...864
Skrevet

Både jeg og mannen min kjøper gjerne JP. Liker stilen, fargene, passform osv. Passer veldig godt til den type jobb vi begge har. Synes også kvaliteten holder seg fin vask etter vask. Synes godt kvaliteten kan sammenlignes med Gant, Polo/RL og Peak Peeformance.

Anonymous poster hash: 70347...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...