GÃ¥ til innhold

Venninnen min skal kalle babyen Toril 😟

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner bare herlige damer med gode jobber og utdannelser som heter Toril/Torill/Torhild. Det er fra 36-55 år! ;)

Anonymous poster hash: 44d89...e0c

De*

Anonymous poster hash: 44d89...e0c

Fortsetter under...

synes det er spesielt av deg å henge ut venninnen din slik. Hun har valgt litt et litt umotens navn og skiller seg nok ut, så spesielt at du skriver det her inne. Tenk om hun leser det.

Anonymous poster hash: 3fdf0...7a6

Hun er ikke på DIB

Anonymous poster hash: 20e10...ae2

nei, men hvis hun googler litt rundt navnet hun har valgt, kommer mange navnedebatter opp, deriblant dennee, så hun kan nok fort finne det ut

Anonymous poster hash: 3fdf0...7a6

toril.gif?1455914878514

Toril hadde sin storhetstid fra 1945 til 1960. Altså er de fleste som heter det rundt 55-70 år gamle, dagens bestemødre altså. De fleste navn som kommer tilbake er jo gjerne fra oldemorgenerasjonen, altså de som har vært på topp litt tidligere, derfor anser vi nok Toril (eller Thorhild, Torhild, Torill) som litt gammeldags, men ikke gammeldags nok nå. Men bare vent. Kanskje er det denne venninna som kaller datteren sin Toril nå som er den som blir trendsetter.

Anonymous poster hash: 937fa...f75

For en stygg post dette er egentlig. Hva så om din venninne vil kalle sitt barn Torill? Det er vel det fineste navnet hun vet om. heldigvis har alle forskjellig smak. Lage en tråd om det, hvor prippen kan man bli. Jeg vet forresten om en Toril i 40 årene som er hjelpepleier.

Anonymous poster hash: dcb23...f0e

Annonse

Å ikke like et navn fordi det "ikke passer" til en baby er det rareste jeg hører. Tenker dere som argumenterer med det at deres barn skal forbli baby for alltid?

Nei. Men det finnes mange tidløse navn som likevel er feminine. Og Toril betyr faktisk syke Tor. Ill= syk.

Du tar feil. Toril kommer fra Tor og Hild.

Anonymous poster hash: f4cd4...c6c

toril.gif?1455914878514

Toril hadde sin storhetstid fra 1945 til 1960. Altså er de fleste som heter det rundt 55-70 år gamle, dagens bestemødre altså. De fleste navn som kommer tilbake er jo gjerne fra oldemorgenerasjonen, altså de som har vært på topp litt tidligere, derfor anser vi nok Toril (eller Thorhild, Torhild, Torill) som litt gammeldags, men ikke gammeldags nok nå. Men bare vent. Kanskje er det denne venninna som kaller datteren sin Toril nå som er den som blir trendsetter.

Dette bekrefter det jeg skrev lengre opp. Tror jeg har møtt kun et par stykker på min egen alder som heter Toril (dvs snart 40), men vet om mange i min generasjon som har en mor som heter Toril.

Anonymous poster hash: aa845...1c7

toril.gif?1455914878514

Dette bekrefter det jeg skrev lengre opp. Tror jeg har møtt kun et par stykker på min egen alder som heter Toril (dvs snart 40), men vet om mange i min generasjon som har en mor som heter Toril.

Anonymous poster hash: aa845...1c7

Men det bekrefter ingenting. Jeg kjenner ingen 60-Ã¥ringer med navnet.

Å ikke like et navn fordi det "ikke passer" til en baby er det rareste jeg hører. Tenker dere som argumenterer med det at deres barn skal forbli baby for alltid?

Nei. Men det finnes mange tidløse navn som likevel er feminine. Og Toril betyr faktisk syke Tor. Ill= syk.

Det betyr den slett ikke!

http://www.norskenavn.no/navn.php?id=266

Toril er et vanlig navn. Et navn en kan være både baby og voksen.

Hva med navnet Mio?

Ser du for deg en voksen respektert mann som heter Mio???😂😂😂😂

Anonymous poster hash: ef071...1a8

Annonse

Mamma het Torill, og min datter hadde fått navnet hvis det ikke hadde føltes for vondt..du kunne spart deg for den spydige tonen selv om du ikke liker navnet.

Anonymous poster hash: 105b8...2c7

Mamma het Torill, og min datter hadde fått navnet hvis det ikke hadde føltes for vondt..du kunne spart deg for den spydige tonen selv om du ikke liker navnet.

Anonymous poster hash: 105b8...2c7

Unnskyld 💕

Toril er et vanlig navn. Et navn en kan være både baby og voksen.

Hva med navnet Mio?

Ser du for deg en voksen respektert mann som heter Mio???😂😂😂😂

Anonymous poster hash: ef071...1a8

Hvorfor må du rakke ned på enda et navn?

Jeg heter Torill. Ikke er jeg hjelpepleier, og ikke er jeg 40 år. Om jeg starter på ny utdannelse nå så rekker jeg å bli hjelpepleier innen jeg er 40 år. Godt noen vil være hjelpepleiere og andre pleieyrker sier nå jeg.

Visste ikke at navnet bestemte hvilket yrke man skulle ha.

Anonymous poster hash: 9c3de...34c

toril.gif?1455914878514

Ser ut som navnet hadde en bitteliten topp igjen på slutten av 90-tallet..seriøst, finnes det virkelig 17-åringer som heter Toril? 😅

toril.gif?1455914878514

Ser ut som navnet hadde en bitteliten topp igjen på slutten av 90-tallet..seriøst, finnes det virkelig 17-åringer som heter Toril? 😅

Ja, det gjør virkelig det. Merkelig, ikke sant? ... Moren min heter Torild. :)

Anonymous poster hash: 909f7...133

toril.gif?1455914878514

Ja, det gjør virkelig det. Merkelig, ikke sant? ... Moren min heter Torild. :)

Anonymous poster hash: 909f7...133

Men hun er neppe 17 år

Synes det er mye mer kreativt å kalle barnet sitt Toril i dag enn f.eks Sofia eller Emma. Hvis man smaker litt på 50-60 talls-navnene så er de faktisk like fine som dagens navnetrend. Vet om to små jenter som heter Kari og Tove, husker alltid navnene deres, men det gjør jeg ikke på de som heter Linneá, Sara eller Nora.

Anonymous poster hash: e7f56...101

Go Toril!!!

Heter det selv, og jeg er født på 80- tallet. Vi var tre stykker som het det på mitt årskull på videregående, så det er flere unge kvinner med det navnet😊

Alle andre het Christine, Linda, Cecilie, Chatrine osv... Var det oppfinnsomt?

Anonymous poster hash: 0727e...c86

Jeg tror ikke hun mente noe nedlatende om hjelpepleiere, selv om hun assosierer navnet med hjelpepleier. ;) Er selv hjelpepleier, og tok meg ikke nær av den sammenligningen.. :) Heter for så vidt ikke Toril jeg da. He he. Men fra spøk til alvor.. Jeg ser hva hun ville frem til. Først vil jeg si: Det er ikke noe galt i kalle en unge Toril! Men i mine ører er det et veldig tungt navn, som gjerne 45-60 år gamle damer heter, og da synes jeg ikke navnet enda er helt klar for sin "renessanse". Hoved"flokken" med Toril'er må kanskje bli over 80-90 år gamle før navnet er klar for å tas i bruk igjen for min del. Det er litt i samme gate som Egil, Frank, Trond, Hilde osv. Men det er bare min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...