GÃ¥ til innhold

Venninnen min skal kalle babyen Toril 😟

Anbefalte innlegg

Jeg har hett Toril hele mitt liv og bortsett fra at jeg aldri fant kopper eller tannbørster med navnet mitt på den gang på 80-tallet det var in, så har jeg aldri hatt problemer med navnet mitt. Veldig praktisk å ha et navn ikke alle andre heter,så man slipper å hete etternavnet gjennom hele barneskolen.

Og de fleste som heter Toril er ikke 40 år, men en generasjon eldre.

Anonymous poster hash: aa845...1c7

Har aldri hørt om en 60-åring med det navnet

Anonymous poster hash: 20e10...ae2

Fortsetter under...

synes det er spesielt av deg å henge ut venninnen din slik. Hun har valgt litt et litt umotens navn og skiller seg nok ut, så spesielt at du skriver det her inne. Tenk om hun leser det.

Anonymous poster hash: 3fdf0...7a6

Hun er ikke på DIB

Synes det er fint at noen velger navn som ikke alle andre gjør jeg da og Toril er koselig synes jeg! Kari stod på min topp 5 liste og det er jo litt i samme gata. Ville valgt Toril overfor Sofie anyday! :)

Anonymous poster hash: a0463...a59

Toril er veldig søtt! Passer godt på en liten jente!

Jeg har de siste 20 årene ikke hørt noen som har kalt en baby dette, og har derfor ikke tenkt på det, men siden du nevner det.... kjempefint navn på en liten jente

Anonymous poster hash: f4b4c...373

synes det er spesielt av deg å henge ut venninnen din slik. Hun har valgt litt et litt umotens navn og skiller seg nok ut, så spesielt at du skriver det her inne. Tenk om hun leser det.

Anonymous poster hash: 3fdf0...7a6

Hun er ikke på DIB

Ingen er på DIB ;)

Det er et under at det er folk her hehe...

Som med SE&HØR, ingen som leser det heller, så ikke skjønner jeg at de holder koken ;)

Annonse

SÃ¥ flott! Synes det er nydelig jeg. Mange som kaller barna for Tiril og Eiril og lignende, Toril er jo i samme gate.

Men tydeligvis synes folk det samme om vårt valg. Vår datter heter Mari. Åååja... Javel ja.. sier folk da. Men når mine venner med barn sier at deres barn heter "sett inn topp-10 navn her" sier alle "så nyydelig navn!"

Det viktigste for oss var at vi syntes det er et nydelig navn, og det gjør vi fortsatt.

Anonymous poster hash: 0ac9a...95b

Hvordan skal det uttales egentlig? Too-riiiiiil?

Det mangler liksom en L i mine ører

Har aldri hørt noen uttale det navnet med lyden av to L'er, så mest naturlig er det vel med en L?

Eller utaller du det To-rill?

Skal man skrive Kari med to i'er, så det ikke blir Karrrrrri?

Hvordan skal det uttales egentlig? Too-riiiiiil?

Det mangler liksom en L i mine ører

Som Tiril/Tirill. Uavhengig av antall l'er

Anonymous poster hash: 44d89...e0c

Annonse

Jeg har hett Toril hele mitt liv og bortsett fra at jeg aldri fant kopper eller tannbørster med navnet mitt på den gang på 80-tallet det var in, så har jeg aldri hatt problemer med navnet mitt. Veldig praktisk å ha et navn ikke alle andre heter,så man slipper å hete etternavnet gjennom hele barneskolen.

Og de fleste som heter Toril er ikke 40 år, men en generasjon eldre. Anonymous poster hash: aa845...1c7

Har aldri hørt om en 60-åring med det navnet Anonymous poster hash: 20e10...ae2

Mamma er 65 og heter det.. ;) Vel, Torhild da, men antar de ulike skrivemåtene kom rundt samme tiden?

Synes navnet funker like bra på småbarn som pensjonister :)

Anonymous poster hash: 061f2...b87

Å ikke like et navn fordi det "ikke passer" til en baby er det rareste jeg hører. Tenker dere som argumenterer med det at deres barn skal forbli baby for alltid?

Nei. Men det finnes mange tidløse navn som likevel er feminine. Og Toril betyr faktisk syke Tor. Ill= syk.

Pinlig dårlig forsøk på forklaring. Torill er satt sammen av Tor, dvs torden, og Hild, som betyr strid.

Å ikke like et navn fordi det "ikke passer" til en baby er det rareste jeg hører. Tenker dere som argumenterer med det at deres barn skal forbli baby for alltid?

Nei. Men det finnes mange tidløse navn som likevel er feminine. Og Toril betyr faktisk syke Tor. Ill= syk.

Og hvilken relevans har feminitet oppe i det jeg skrev?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...