Gå til innhold

Babynest, hvor lenge bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det ok at baby sover i babynest i sprinkelsenga? Til de begynner rulle? Eller når det blir trangt? Men det er jo det trange de liker... Når sluttet dere?

Anonymous poster hash: 3742c...f71

Gjest GulleGo´
Skrevet

Min på snart 4 mnd ligger fortsatt i babynestet i senga. Prøvde faktisk uten i natt da jeg måtte vaske det i går, men i dag tidlig fant jeg henne liggende på tvers med dyna sparket helt ned i enden. Blir nok babynest så lenge hun får plass i det her  :legrine:

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hvor lenge er det ok at baby sover i babynest i sprinkelsenga? Til de begynner rulle? Eller når det blir trangt? Men det er jo det trange de liker... Når sluttet dere? Anonymous poster hash: 3742c...f71

hei. Min sønn på 6mnd bruker det ennå og jeg gruer meg til ta det bort da det er blitt en så kosete ramme for han. Men bør vurdere det da han bare vil på magen nånog vi krangler gjennom natten med at jeg alltid må snu han tilbake.. Or? Hvor lengekan de sove i de?
Skrevet

Min var 4mnd ,da var de for liten :(

Skrevet

Det er anbefalt at man ikke bruker dem fra lub (landsforeningen krybbedød).

Men om man bruker det så ville jeg hvertfall tatt det bort når baby begynner bevege seg mer og nesen og munnen kan ligge inntil den tykke kanten.

Anonymous poster hash: 5f8a5...1e0

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Min brukte til 6 måneder. Sov så godt oppi der at. Var aldri noe problem å legge og lå helt rolig hele natta. Når jeg fjernet det ble det en rent mareritt å legge henne. Hun begynte å turne rundt, sparke av dyna, sette seg fast i sprinkelene og dermed full hyling til jeg fikk "løsnet" henne. Savner babynestet  :legrine:

Skrevet

Det er anbefalt at man ikke bruker dem fra lub (landsforeningen krybbedød).

Men om man bruker det så ville jeg hvertfall tatt det bort når baby begynner bevege seg mer og nesen og munnen kan ligge inntil den tykke kanten.

mye tull,man bør ikke høre på alt man leser, har aldri hørt om noen som har død av dette før

Skrevet

Jeg brukte ikke babynestet så lenge fordi det ble så trangt der, men fikk sydd en slange som vi kunne forme som vi ville rundt han og den er han avhengig av enda (1,5 år).

Anonymous poster hash: 79c19...e6b

Skrevet

Min er 11 mnd og ligger i sitt enda. Åpnet nede (det ble for kort etter 2 mnd). Krise hvis det ikke er i senga ved leggetid. Nå er det så ihjelsovet og vaska at det ikke kan arves, ihvertfall :P

Anonymous poster hash: ed1f1...df3
Skrevet

Nei man skal ikke tro på alt man leser. Men akkurat lub velger hvertfall jeg å tro på at kommer med riktig informasjon.

Om man vil høre på den informasjonen er opp til hver enkelt. Men at du skal komme her å si at det er tull fordi du ikke tror på det finner jeg provoserende. Du kommer med så mye rart!

Tro på hva du vil men ikke råd andre til ting du ikke har greie på. Som jeg har sett du har gjort så mange ganger før. Du har virkelig en "ja men det gikk bra med meg/mitt barn" holdning. Skummelt.

https://www.lub.no/tema/forebygging/sengekantbeskytter-gir-risiko-spedbarnsd%C3%B8d

Skrevet

Vi brukte det til 3 måneders alder, og kun når babyen sov oppi foreldresengen sammen med oss. I sprinkelsengen anbefales det å ikke ha annet enn dyne pga risiko for krybbedød.

Anonymous poster hash: 6c773...7ca

Skrevet

Nei man skal ikke tro på alt man leser. Men akkurat lub velger hvertfall jeg å tro på at kommer med riktig informasjon.

Om man vil høre på den informasjonen er opp til hver enkelt. Men at du skal komme her å si at det er tull fordi du ikke tror på det finner jeg provoserende. Du kommer med så mye rart!

Tro på hva du vil men ikke råd andre til ting du ikke har greie på. Som jeg har sett du har gjort så mange ganger før. Du har virkelig en "ja men det gikk bra med meg/mitt barn" holdning. Skummelt.

https://www.lub.no/tema/forebygging/sengekantbeskytter-gir-risiko-spedbarnsd%C3%B8d

da må de også vise til dødsfall, det har ikke skjedd

Skrevet

De vet hva som kan forårsake krybbedød. Det er mange faktorer som må spille sammen.

Må det seriøst et dødsfall til før du vil høre på informasjonen ang. noe så viktig og uopprettelig?

De er føre var, et godt prinsipp før ulykker skjer eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...