Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Jobber du innenfor dette feltet? Hva vil du si er dine viktigste kvaliteter for at du gjør en god jobb? Hva trengs? Og hvordan ser arbeidshverdagen din ut, hva gjør du? Jeg skal søke på en stilling som personalrådgiver, jeg har aktuell utdannelse, men ingen erfaring, kun fra kundebehandling, og trenger derfor noen tips til hvordan jeg kan overbevise om at jeg allikevel bør kalles inn på intervju Anonymous poster hash: aca02...f3a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #2 Skrevet 17. februar 2016 Hvilken formell utdannelse har du da? Min mening er at formell utdannelse ikke nødvendigvis har Sååååå mye å si, men du bør ha kunnskap innen feltet. Samtidig vil det jo variere hva slags oppgaver som ligger innenfor en slik stilling fra bedrift til bedrift. Noen steder ligger lønn innenfor stillingen, andre steder ikke. Skal du jobbe med lønn bør du jo kunne det lønssystemet virksomheten bruker, f.eks SAP, Agresso osv. Du bør ha kunnskap om arbeidsmiljøloven, interkontrollforskriften, IA-avtalen, hovedavtalen, aktuelle tariffavtaler osv. Du bør ha kunnskap om personaloppfølging, konfliktløsning, veiledningskompetanse osv. Her teller erfaring mye mer enn formell kunnskap. I det store og hele vil jeg si at personlig egnethet er det viktigste dersom du skal drive aktiv oppfølging av andre arbeidstakere. Å like å jobbe med mennesker, takle konflikter, ha "bein i nesa" og tåle en trøkk. Du kan komme i situasjoner hvor du f,eks må være med på oppsigelser, permitteringer, lønnsforhandlinger osv. Anonymous poster hash: dba79...aec
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #3 Skrevet 17. februar 2016 Hvilken formell utdannelse har du da? Min mening er at formell utdannelse ikke nødvendigvis har Sååååå mye å si, men du bør ha kunnskap innen feltet. Samtidig vil det jo variere hva slags oppgaver som ligger innenfor en slik stilling fra bedrift til bedrift. Noen steder ligger lønn innenfor stillingen, andre steder ikke. Skal du jobbe med lønn bør du jo kunne det lønssystemet virksomheten bruker, f.eks SAP, Agresso osv. Du bør ha kunnskap om arbeidsmiljøloven, interkontrollforskriften, IA-avtalen, hovedavtalen, aktuelle tariffavtaler osv. Du bør ha kunnskap om personaloppfølging, konfliktløsning, veiledningskompetanse osv. Her teller erfaring mye mer enn formell kunnskap. I det store og hele vil jeg si at personlig egnethet er det viktigste dersom du skal drive aktiv oppfølging av andre arbeidstakere. Å like å jobbe med mennesker, takle konflikter, ha "bein i nesa" og tåle en trøkk. Du kan komme i situasjoner hvor du f,eks må være med på oppsigelser, permitteringer, lønnsforhandlinger osv. Anonymous poster hash: dba79...aec Takk for svar Jeg har en bachelorgrad innen organisasjon, ledelse og økonomi med flere personal/HR-relaterte fag. Det står ikke noe om lønn i utlysningen, og de har egen økonomiavdeling, så det ligger nok ikke innenfor den aktuelle stillingen. Jeg har nok ikke så mye å vise til i forhold til erfaring, så jeg får fokusere på fagene jeg har som er aktuelle, og de egenskapene som er etterspurt i utlysningen. Anonymous poster hash: aca02...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå