Gå til innhold

Hvor mye mme utenom fast føde?

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har måttet starte å gi mme utenom måltider da melken min har minket så drastisk at det ikke holder! Jeg ammer enda morgen og kveld, men det er mest for kosen sin del og hun får i seg MAX 200ml melk på de to måltidene tilsammen.

Hun får 3 måltider til dagen. Grøt på kvelden, middag og frukt/grønnsaksmos/grøt til frokost/lunch. Gir henne vann til måltidene, men hun drikker ikke mer enn 10ml til om ikke mindre.

Jeg har til nå gitt henne ca 100 ml etter måltidet og noen ganger før. Dette gjør jeg før / etter hvert måltid. Men jeg lurer på om hun skal ha mer melk eller veske? Hun bæsjer fint. Skal melken gir før?

Aner ikke hvor mye mme som er vanlig å gi når man gir fast føde. Skal snart til HS og skal forhøre meg der, men ikke alltid det er like lett å bli klok på helsestasjonen 😜

Jenta vår eg 6 mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144261876-hvor-mye-mme-utenom-fast-f%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er litt eldre (8 mnd) men jeg tilbyr mme etter måltidet. Jeg lager flaske på 240 ml og så drikker hun det vil ønsker. Noen ganger vil hun ikke ha og andre ganger tømmer hun flasken. Veldig varierende med andre ord. Jeg lar henne selv styre mengden fast føde og mme siden barnelegen er fornøyd med veksten hennes. 

Hør med HS om hva de sier. Jeg vil tro at så lenge hun legger på seg det hun skal og ellers er blid og fornøyd så virker det jo at hun får i seg nok mat/melk. 

Min på 6 mnd får 4 flasker mme a 200 ml i døgnet i tillegg til grøt til kvelds og middag. Melken er fortsatt viktigst sier helsestasjonen. Han drikker ikke alltid opp alt etter han har spist mat, men får i seg nok :) Ammer ikke. 

Anonymous poster hash: a4b91...8a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...