Gå til innhold

Shampo for sensitiv/tørr hodebunn?

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en shampo for tørr/senditiv hodebunn? Ikke mot flass. Håret mitt er ellers tykt og langt, kanskje litt tørt. Har prøvd så mye, men har et område oppe i hårfestet ved pannen som fortsatt klør noe helt ekstremt!

Anonymous poster hash: e53b0...202

Fortsetter under...

Jeg fikk anbefalt hodebunnsvann fra Vichy av hudlege på Riksen mot tørr hodebunn. Du får den på apoteket.

Jeg har flass i tillegg, så jeg begynte med sjampoen mot flass/tørr hodebunn, og den fungerer bra på meg.

Men du kan jo prøve det hodebunnsvannet, sjekk om Vichy også har en vanlig sjampo for tørr hodebunn.

Jeg blir forøvrig verre i hodebunnen om jeg spiser hvete, blir tørrere og klør mer. Samme om jeg ikke får i meg nok omega3.

Anonymous poster hash: 9df25...552

Jeg fikk anbefalt hodebunnsvann fra Vichy av hudlege på Riksen mot tørr hodebunn. Du får den på apoteket.

Jeg har flass i tillegg, så jeg begynte med sjampoen mot flass/tørr hodebunn, og den fungerer bra på meg.

Men du kan jo prøve det hodebunnsvannet, sjekk om Vichy også har en vanlig sjampo for tørr hodebunn.

Jeg blir forøvrig verre i hodebunnen om jeg spiser hvete, blir tørrere og klør mer. Samme om jeg ikke får i meg nok omega3.

Anonymous poster hash: 9df25...552

Har prøvd Vichy sin, men håret mitt ble knusktørt av den... Vil tro den sensitive hodebunnen min har med klimaet å gjøre, at det skifter mellom kaldt og varmt hele tida... Også skal det være sagt at jeg er gravid i uke 38, så kan jo ha med det å gjøre også. Håper det blir bedre når bebisen er ute. :) HI

Anonymous poster hash: e53b0...202

Jeg bruker den med lyselilla kork fra sp (balance scalp?).

Sliter litt av og på med sensitiv hud spesielt i panna, der håret starter. Andre shampoer svir også i ansiktet, men denne er fin.

Anonymous poster hash: d9885...a00

Jeg hadde en god sjampo fra phyto, tror jeg fant den på apoteket eller noe sånt - finnes sikkert på nett.

Og av en eller annen grunn blir jeg ikke tørr av den røde sjampoen fra Big sexy hair, men tror ikke den er spesielt skånsom.

Og så anbefaler jeg en slags olje eller gele fra enten decubal eller eucerin som skal roe ned hodebunnen, og som liksom kjøler litt når det klør. Den finnes på apoteket.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...