Gå til innhold

Hvilket navn synes du er mest "oppbrukt" for tiden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan er det med Thea der dere bor nå da?

Anonymous poster hash: 463ef...416

Både yngste og eldste av mine barn har hver sin Thea i klassen. I tillegg vet jeg om en baby-Thea. Vanlig navn.

Anonymous poster hash: 1a03f...06f

Kjenner faktisk ingen Thea! Ingen i klassen, barnehage eller venner som har barn som heter Thea. Vet om én Thea som er datter av en tidligere kollega. Denne Thea er vel rundt 18 år, tenker jeg.

Anonymous poster hash: ae2fa...d7d

Hvor bor du i landet?

Anonymous poster hash: 463ef...416

Her vi bor, er det også ingen Thea verken i nabolaget, klassen til sønnen min eller barnehagen lille tøtta vår går. Men mange Noah, Lucas, Aron, Martin, Julie, Emma, Emilie og Sofia/ Sofie.

Anonymous poster hash: c1b2c...ba7

Annonse

Jentene med a-ending er nå begynt å komme til vgs, og jeg er forlengst drittlei alle de like navnene. Nydelige jenter, langt, flott hår - dønn like hele gjengen. Og når "alle" navn dessuten er kliss like, så er det å lære navn en vanskelig prosess. Tea, Maja, Mia, Kaja, Anna, Stina, Inga, Hanna, Nora... Jeg blir gaaaaal!

Anonymous poster hash: 4b131...356

Jentene med a-ending er nå begynt å komme til vgs, og jeg er forlengst drittlei alle de like navnene. Nydelige jenter, langt, flott hår - dønn like hele gjengen. Og når "alle" navn dessuten er kliss like, så er det å lære navn en vanskelig prosess. Tea, Maja, Mia, Kaja, Anna, Stina, Inga, Hanna, Nora... Jeg blir gaaaaal!

For meg er disse navnene totalt ulike.. At de slutter på a gjør de ikke like. Jeg kan blande navn som Kathrine og Kathrin, Kristine og Kristina osv.

Anonymous poster hash: edcc7...e48

For meg er disse navnene totalt ulike.. At de slutter på a gjør de ikke like. Jeg kan blande navn som Kathrine og Kathrin, Kristine og Kristina osv.

Når du har 17-20 stk av dem i et klasserom, aldri har sett dem før og ønsker å lære deg navnene deres fort, så er det vanskelig. Tro meg...

Når du har 17-20 stk av dem i et klasserom, aldri har sett dem før og ønsker å lære deg navnene deres fort, så er det vanskelig. Tro meg...

Det kan godt hende. Men det ville vel da vært samme problem hvis alle het Astrid, Ingrid, Sigrid, Sigrun, Solrun, Ingvild, Ingeborg, Ingunn osv.

Kunne vært venninnene til datteren min. Mye Sara, Hanna, Maja, Thea,

Anonymous poster hash: 1a03f...06f

Annonse

Jeg har alltid vært helt bestemt på at jeg ikke skulle velge et topp 10-navn. Ønsket at barnet mitt skulle ha et litt mer sjeldent navn, som jeg selv har. Så falt jeg fullstendig for et navn som var lite brukt, men når jeg fikk barn seks år senere var det på topplisten. Fortsatt var dette det vakreste navnet jeg visste om, så jeg kunne ikke velge noe annet. Da ville jeg risikere å kjenne et lite stikk hver gang jeg møtte andre med det navnet.

Synes ikke navn er oppbrukte, jeg, da. Ser også på hvert navn "for seg selv", ikke bare som en haug populære navn sammen. De vanlige navnene er jo bare vanlige fordi mange synes de er fine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...