Gå til innhold

Dusjolje. Tar det knekken på sur svettelukt? Og funker det til håndvask?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eksem og sliter skikkelig nå som det er vinter. Vasker meg med såpe men jeg tørker ut! Blir man ren nok av olje? Har en skikkelig sur svettelukt under armene og blir gulpet ned daglig.

Hendene og føttene er verstingsområdene når det gjelder eksemen. Kan jeg bruke olje til håndvask etter jeg har vært på do?

Anonymous poster hash: ccac3...121

Skrevet

Jeg har en jobb hvor jeg må vaske hendene ekstremt mange ganger om dagen. Det som ble redningen for meg var Sonett håndsåpe, den er økologisk og inneholder olivenolje. Før den tid fikk jeg ekstremt tørre hender som sprakk - selv når jeg brukte "gode" produkter som liksom skulle være hudvennlig og for ømfintlig/sensitiv hud. Fikk en ny hverdag etter jeg begynte med Sonett sin håndsåpe :)

Jeg bruker den med roselukt, men du får den også i type nøytral lukt. Jeg har også brukt den som dusjsåpe med bra effekt.

Jeg har tipset flere om denne, både de som har lignende jobber som meg og personer som sliter med eksem, og jeg har bare fått gode tilbakemeldinger når de har prøvd den!

Den finnes i en dispenserutgave, men den får du også refill til. Den er veldig drøy i bruk, trenger bare en veldig liten mengde for å vaske hendene. Du får kjøpt den i helsekostbutikker :)

Anonymous poster hash: c6c33...7a4
Skrevet

Nr. fire igjen her. Jeg ser at både asan og eucerin nevnes. Jeg prøvde begge disse og flere andre også, men jeg reagerte både på de to og andre.

Pass ellers på å få i deg nok omega3. Hvis huden din sprekker opp også, prøv å ta tilskudd med sink i tillegg til omega3. Det bruker å hjelpe.

Anonymous poster hash: c6c33...7a4
Skrevet

Jeg har brukt babyolje til kroppsvask i ca 4 år av ulike årsaker. Jeg er helt ren og lukter ikke.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg har atopisk eksem og generelt følsom hud, jeg bruker dr. Greve intimsåpe på hele kroppen. Den tar lukt, men er mild nok for huden :) Det kan jo være verdt et forsøk? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...