Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Del Skrevet 15. februar 2016 Gikk på dobbel pergo og ble endelig gravid, men har fått en mindre hyggelig bieffekt.Da jeg begynte på pergokur nr 2 og gikk jeg opp 5 kg frem til uke 5. På under en uke nå har jeg gått opp 2.5kg til. Jeg luftet det for legen at det kanskje var overstimulering, og han sendt henvisning til sykehuset (fikk time i slutten av mars). Nå er det slik at det er tungt å puste på kvelden når jeg har spist og drukket en del (både stående, sittende og liggende). Jeg har kuttet ned måltidene, spiser ikke sukker og lite salt. Drikker vann og er halvkvalm en del av døgnet. Magen er ekstremt oppblåst (nesten ikke plass i noe av tøyet mitt lenger - inklusive vide underskjørt, undertøy etc). På dager hvor jeg har spist og drukket som normalt går jeg opp 4 kg fra morgen til kveld. Dager hvor jeg spiser og drikker veldig lite har jeg en differanse på 2 kg fra morgen til kveld. Magen er enorm for å være så tidlig i svangerskapet. Noen som har vært borti overstimulering? Kan det være andre årsaker til at jeg har gått opp 7.5 kg på så kort tid? Jeg har spist sunnere, mye mindre og har samme aktivitetsnivå som tidligere. Er overvektig, og i tidligere svangerskap gikk jeg en del ned i første trimester til tross for at jeg ikke var kvalm.Tok kontakt med sykehuset for å se om jeg kunne fremskynde timen for å sjekke egglederne, men de ba meg ta kontakt med fastlege eller legevakta slik at de kunne snakke med overlegen på sykehuset. Anonymous poster hash: 2e3c7...fdc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144261647-vekt%C3%B8kning-overstimulering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Del Skrevet 16. februar 2016 Fikk time på sykehuset i dag, og det viste seg at eggstokkene ikke var overstimulert + buken så helt fin ut. Hadde derimot en del vann i kroppen. Svangerskapet så bra ut sa legen, og fikk beskjed om å drikke masse vann Anonymous poster hash: 2e3c7...fdc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144261647-vekt%C3%B8kning-overstimulering/#findComment-147735169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå