Gå til innhold

IKM uke 11

Anbefalte innlegg

Ååå ja krysser fingrene for at dere får det til snart ❤️

Ja, jeg håper virkelig det da😃 men jeg tørr ikke å håpe så mye liksom, blir så skuffa så tenker bare jaja det er vel mensen som er på vei. Så kan jeg heller begynne å håpe om mensen ikke kommer på onsdag.

Fortsetter under...

Anonym, ja, prøvde ette datteren min, men det var kanskje meningen at vi ikke skulle få flere med tanke på hvordan det endte...?

Visst ikke vi hadde rett på IVF, vet bare at etter min første SA, før jeg ble gravid med jenta mi, sa legen min at jeg ikke fikk hjelp før etter 3xSA. Jeg får ta en prat med legen min tror jeg. Takk for info :)

Anonym, ja, prøvde ette datteren min, men det var kanskje meningen at vi ikke skulle få flere med tanke på hvordan det endte...?

Visst ikke vi hadde rett på IVF, vet bare at etter min første SA, før jeg ble gravid med jenta mi, sa legen min at jeg ikke fikk hjelp før etter 3xSA. Jeg får ta en prat med legen min tror jeg. Takk for info :)

Anbefaler deg å skrive dagbok om syklusen din, og gjerne teste etter el. Da har de noe å begynne med.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 1928d...6f2

Anbefaler deg å skrive dagbok om syklusen din, og gjerne teste etter el. Da har de noe å begynne med.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 1928d...6f2

Da skjønte jeg hvordan man får til quotes.. ;)

Jeg har en syklusapp på telefonen hvor jeg blotter inn alt som skjer. :)

Emi, du har selvfølgelig rett til å få hjelp til å bli gravid, om dere har prøvd i ett år.

Med tanke på at du har vært uten prevensjon i ti år (!!) så bør du dra til legen så snart som mulig. Du bør fortelle hvor lenge du har gått uten prevensjon, og at du har hatt to ulike partnere i dette tidsrommet.

Legen vil ta ulike blodprøver av deg, og henvise til spesialist. Om alt er i orden med deg, vil mannen ble bedt om å levere sædprøve (det kan det hende han blir uansett).

Så får dere rett til tre gratis runder med ivf om dere trenger det.

Dét legen sa til deg om at du måtte ha tre SA for å få hjelp har du misforstått litt/legen har forklart det dårlig. Dette gjelder reglene for å bli utredet for årsakene til habituell abort. Det gjelder altså bare de som har mistet tre ganger, der det blir undersøkt hvorfor de mister. Du trenger jo ikke denne utredningen, for problemet ditt er ikke at du mister, men at du ikke blir gravid.

Få en legetime i morgen du. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 8398a...89b

Emi, du har selvfølgelig rett til å få hjelp til å bli gravid, om dere har prøvd i ett år.

Med tanke på at du har vært uten prevensjon i ti år (!!) så bør du dra til legen så snart som mulig. Du bør fortelle hvor lenge du har gått uten prevensjon, og at du har hatt to ulike partnere i dette tidsrommet.

Legen vil ta ulike blodprøver av deg, og henvise til spesialist. Om alt er i orden med deg, vil mannen ble bedt om å levere sædprøve (det kan det hende han blir uansett).

Så får dere rett til tre gratis runder med ivf om dere trenger det.

Dét legen sa til deg om at du måtte ha tre SA for å få hjelp har du misforstått litt/legen har forklart det dårlig. Dette gjelder reglene for å bli utredet for årsakene til habituell abort. Det gjelder altså bare de som har mistet tre ganger, der det blir undersøkt hvorfor de mister. Du trenger jo ikke denne utredningen, for problemet ditt er ikke at du mister, men at du ikke blir gravid.

Få en legetime i morgen du. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 8398a...89b

Tusen takk for info :)

Har vært hos legen å tatt blodprøver for å sjekke status på hormonene og GU for sjekk av livmor og eggstokker flere ganger, men alltid uten anmerkninger. Vurderer å kontakte Medicus for skikkelig sjekk... :)

Annonse

Det er sant. Jeg må bare være tålmodig, men de siste dagene går såå treigt. Var såvidt det var, men jeg studerer jo papiret disse dagene før IKM..

Jepp, sjekker både papiret og trusa ved dobesøk hele gjengen regner jeg med... :P Endret av Emi81

Jeg har alt for mange symptomer denne gangen...

2 dpo fikk jeg ømme bryster, så begynte de å vokse og brystvortene begynte å sitre. Nå har jeg dobbelt så store bryster i forhold til før EL.. våkner med såre brystvorter og tunge ømme bryster om morgenen, så roer det seg litt utover dagen. Har murringer, stikkinger og kramper i underlivet som kommer og går. Ryggvondt, mest venstre side i korsryggen. Bekkenet blir ømmere utover dagen og jeg kjenner det når jeg legger meg på kvelden. Matlysten og sulten er enorm, blir kvalm når jeg er sulten. Oppblåst og går å fiser hele dagen.. treig mage. Generelt varmere. Nattesvette i natt.. blør i tannkjøttet når jeg pusser tenner. Gulper etter måltider...

Hvit utflod som bytter på å være tørr eller lotionaktig. Føler meg våt men kommer ikke mye i trusa. Mer hoven der nede..

Glemte at jeg svimler litt når jeg reiser meg for raskt og at det stikker i livmorområdet når jeg ler/hoster eller nyser.

Og jeg har følelsen av at blæra aldri blir tom..

Endret av Emi81

Ojsann! Det var ikke lite heller nei. Har mange av de symptomene selv. Blødde mye når jeg pusset tennene her om dagen og begynte å lure på hvorfor. Har du tenkt å teste igjen før IKM eller venter du og ser? Hørest jo ihvertall ikke ut som TR kommer hos deg denne mnd!

Annonse

Ojsann! Det var ikke lite heller nei. Har mange av de symptomene selv. Blødde mye når jeg pusset tennene her om dagen og begynte å lure på hvorfor. Har du tenkt å teste igjen før IKM eller venter du og ser? Hørest jo ihvertall ikke ut som TR kommer hos deg denne mnd!

Jeg bestilte clearblue og strimler fra billige tester og har bestemt meg for å vente til de kommer i posten. Om ikke TR kommer før de da...

Jeg trakk en visdomstann oppe til høyre for en mnd siden og nå har samme smerten begynt oppe til venstre så har virkelig lyst å prøve å få time idag, men vil egentlig se at TR kommer først for å være sikker.. Hvordan er det å ta røntgen bilde om man er tidlig gravid? Var hos tannlege når jeg var høygravid sist og de tok ikke bilder pga det.

Melder meg inn her, ikm søndag 20.

er 8 dpo idag og har hatt en god følelse lenge. håper den stemmer :D

Bruker Wild Yam denne pp, så får vi se om det gjør susen :)

Har symptomer som

- Murring som kommer og går

- Stikninger inni mellom

- ømme pupper som har blitt værre på kvelden, men i dag våknet jeg med utrolig ømme og store!

- sliter med å sove, de to siste nettene

- murringer etter sex (vet ikke om det er tegna da...)

Håper på mange positive tester denne uken!! Lykke til :D

Blendahvit test i dag 10 dpo. Jeg hadde forhåpninger men ikke tro denne måneden. Får bare vente på tanta nå..

Aldri testa positivt 10 dpo, har vært gravid 4 ganger. Mamma til to. Så hvorfor gir du opp så tidlig?

Jeg vet ikke, men etter 14 måneder med negative tester klarer jeg ikke være så positiv :/ 

Jeg vet ikke, men etter 14 måneder med negative tester klarer jeg ikke være så positiv :/

Har du vært å sjekket deg hos legen? Jeg fikk hjelp ettersom ingenting skjedde på mine første 12 pp. Måtte ha 3 x pergo for å bli gravid.

Endret av Emi81

Jeg trakk en visdomstann oppe til høyre for en mnd siden og nå har samme smerten begynt oppe til venstre så har virkelig lyst å prøve å få time idag, men vil egentlig se at TR kommer først for å være sikker.. Hvordan er det å ta røntgen bilde om man er tidlig gravid? Var hos tannlege når jeg var høygravid sist og de tok ikke bilder pga det.

Jeg ville ikke tatt røntgen før eventuelt TR har kommet i allefall.

Har du vært å sjekket deg hos legen? Jeg fikk hjelp ettersom ingenting skjedde på mine første 12 pp. Måtte ha 3 x pergo for å bli gravid.

Ja, jeg var hos gynekolog i februar og alt så fint ut. Fikk også påvist el med blodprøver og jeg tok el tester denne pp. vi får vente til fredag og se om mensen dukker opp. jeg har ikke mistet motet helt, men det er vanskelig.. gynekologen sa det at hvis vi ikke blir gravide innen mai skal jeg få pergokur og se om det kan funke

Ikke farlig å ta røntgen når man er gravid. De fleste tannleger har digitalt røntgen, og du blir utsatt for minimalt av stråling. Samt at strålingen ikke går nedover i kroppen din siden "røntgenkolben" er rettet i 90 grader på ansiktet ditt.

Du blir utsatt for mye mer stråling ved å ta en flytur.

Det du skal være obs på er at det ikke benyttes en bedøvelse som kalles Citanest.

Ellers er det ingen problemer å gå til tannlegen.

Hilsen tannlege med lang erfaring😊

Anonymous poster hash: a24ca...e6d

Smerten har roet seg litt nå, men jeg ringer uansett imorgen så fær jeg heller si fra at jeg kan være gravid da om ikke noe tegn til tr dukker opp.

Huff, synst jeg kjenner litt murringer i ryggen.. Ista når jeg skulle bøye meg frem fra sofaen til bordet for å ta et glass med melk så var det sånn au au, stakk skikkelig nederst i magen. Samboeren bare "baby on board" jeg bare nei.. 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...