Gå til innhold

IKM uke 11

Anbefalte innlegg

Ja, man må nesten prøve å gjøre slik man får lyst, når man egentlig er sliten.. men en kjapp en skader heller ikke🙈 Hørt at morgensex skal være bra for å bli gravid pga ettellerannet? Men litt vanskelig med en 2 åring i hus😂 En skuffe med litt av hvert har jeg også 🙊

Huff, slik så testen ut idag.. Hva om

Den aldri blir positiv ?

25pl4lf.jpg

post-854345-224509_thumb.jpeg

Endret av mamma95

Fortsetter under...

Er den sterkere i dag enn i går? Du skal se det kommer nok snart nå :) i dag var teststreken min svakere enn kontrollstreken, så da avslutter jeg testinga for denne mnd. La inn i morges også, men nå begynner stakkarn å bli sliten, haha! Må gi han pause i kveld.

Synst at jeg ser den bedre idag ja. Den ser sterkere ut på ekte enn på bilde. På fredag måtte jeg jo virkelig se etter for å i det hele tatt se en strek, så den har jo blitt sterkere ihvertall så håper at den blir positiv til mandag for da har jeg ikke flere igjen. Haha, ja nå er det bare å krysse fingrene😃Synst dpo dagene går så forferdelig sakte så gruer meg allerede 😜

Sist jeg ble gravid hadde jeg ikke noe kontroll på eggløsning eller noe, fant først ut etter jeg ble gravid når eggløsning var ifølge kalkulator. Og så var jeg på tidlig ultralyd Og var kortere på vei enn jeg trodde så hadde faktisk eggløsning en uke senere enn forventet da tydlivis så hvem vet..må ikke være sånn denne gangen også da men eggløsning måå jo ikke være to uker før neste mens.

Annonse

2586n3m.jpg

Nå håper jeg virkelig den blir positiv imorgen, for ser ut som det er like før nå:) men jeg såg bare på testen i første minuttet så glemte jeg av den og gikk og fant den slik etter 20 min men det er vel sånn den blir som gjelder eller må den bli sånn innen 5 min?

Se der ja! :D På mine står det at resultatet må leses av innen 5 minutter, men jeg tror knapt det har så fryktelig mye å si. Det er jo ikke tvil om at den er sterkere enn den forrige. Jeg blir gaaal allerede av å være tilbake i dpo-land. Føles ut som det er ett år til vi får vite om det klaffa, haha 

Tror ikke jeg heller:) skal se imorgen hvordan den er innen de 5 minuttene bare for å sjekke, men for alt jeg vet kan jo den allerede ha vært så tydelig før 5 min. Hjemme med syk 2 åring så glemte helt av testen😜

Huff haha, det skjønner jeg! Den tiden går så sakte:( Når sier du at du er 1 dpo? Den dagen testen var negativ igjen eller dagen etter det?

Annonse

Ja jeg skulle hatt flere tester sånn jeg kunne testet senere :) men har hatt en del slim og mye murring/stikking på onsdag kvelden. Snakket med frøyaklinikken og de sa at man må passe på å ikke ha tisset på 3-4 timer når man skal ta testen på kvelden. 😱 Og det har jeg ikke passet på da! Så idag får jeg prøve det. De anbefalte å teste morgen OG kveld for uansett om eggløsning skjer er det ikke alltid man finner den ved å teste bare en gang om dagen ..

Bidronninggele har jeg forresten tatt hele syklusen.. Men vet jo at det er anbefalt fra mens til eggløsning. Men vil det si til testen er positiv? Og kan det klusse til noe ved å ta den hele syklusen? Har brukt den siden før jeg ville bli gravid da, så har ikke tenkt over at jeg tar den hver dag ift hva som er anbefalt før nå..

Dette er det de svarte:

Hei, Vi har erfaring med bidronninggele. Vi anbefaler å ta den fra dag 1 til eggløsning, fordi bidronninggele har en svak østrogen påvirkning. Noen ganger så vil man ikke finne eggløsningen, om man bare tester en gang om dagen. Vi anbefale å teste både morgen og kveld. Når testen blir positiv, kan eggløsningen akkurat ha vært eller er på vei. Vi har ikke opplevd at bidronninggele har utsatt eggløsningen. Det kan være mange årsaker til det. Gode hilsener fra Anette og Helen

Jeg kutter ihvertall den ut uansett for sikkerhetsskyld så håper jeg streken blir sterkere ikveld når jeg det er lenge sidenjeg vært på do. Men om man skal ta det til EL Blir jo testen aldri positiv om det skulle utsette? Så tror jeg skal begynne med å slutte noen dager før forventet el. uansett om det kan variere da, så har jeg ihvertall regelmessig syklus

Hvordan var testen din i kveld da? Bidronninggele har jeg ikke satt meg inn i, da jeg har lavt stoffskifte og ikke tør å ta noe annet enn mine faste medisiner(tar levaxin og dvitatamin). Men det kan jo høres ut som en ide å slutte ett par dager tidligere enn EL om den kan utsette positiv test. Jeg regner forresten dpo fra første dag etter negativ test. Første negative testen min var 01.03, så jeg regner meg nå som 3dpo. 

Hvordan var testen din i kveld da? Bidronninggele har jeg ikke satt meg inn i, da jeg har lavt stoffskifte og ikke tør å ta noe annet enn mine faste medisiner(tar levaxin og dvitatamin). Men det kan jo høres ut som en ide å slutte ett par dager tidligere enn EL om den kan utsette positiv test. Jeg regner forresten dpo fra første dag etter negativ test. Første negative testen min var 01.03, så jeg regner meg nå som 3dpo.

Den var negativ igjeen.. Ventet tre timer med å gå på do også. Så nå gir jeg snart opp:p men de mener at man ikke alltid finner el når man tester? Jeg blir jo usikker nå om jeg i det hele tatt har el! Men kuttet bidronninggele fra igår.

Hmm..tro om den har vært mens du testet uten å ha ventet lenge nok med å tisse? Eller at du har hatt en kort LH topp som ikke har blitt fanget opp. Dere har vel lagt inn aksjer uansett? Dette med bidronninggele skal jeg ta opp med legen når jeg skal dit. Om det ikke klusjer med mine medisiner vil jeg gjerne prøve. Brukte du det da du ble gravid med førstemann?

Det kan være.. Ja, mandag,torsdag og igår. Hadde tenkt meg tirsdag og onsdag også men mannen har hatt det travelt på jobb og komt hjem rundt midnatt og bare villet sove.. Jeg har bestilt wild yam men usikker på om jeg skal gi det et forsøk denne mnd.. Vet ikke om jeg tror på at det skal hjelpe meen burde vel være trygt å begynne på mandag. tar siste testen da tilfelle EL evnt er sen da..

Nei huff sist brukte jeg ikke folat engang, tenkte først at jeg måtte få syklusen igang jeg siden jeg hadde brukt pillene et par år.og sluttet egentlig bare med de for at det skulle skje når det skjedde og levde normalt. sluttet med de i februar en gang og fikk mensen igjen i mars, så testet jeg positivt slutten av april.. Hadde ikke sjekket når eggløsning var, sjekket først etterpå for å se når befruktningen kunne skjedd og på den dagen var vi faktisk ute og drakk..noe jeg aldri hadde gjort nå så lenge der er en sjangse. Trodde ikke det skulle gå så fort jeg når jeg leser at første forsøk er bare 20% som får til.. Så nesten sånn jeg bare skal gjøre det sånn nå også, ikke tenke over EL eller noe, men det tviler jeg på at jeg hadde fått til når jeg uansett hadde vist hvilken uke el sikkert var 😜

Hei! Jeg lurer meg inn her jeg også med forventet mens 18 mars :) knall positiv el test på onsdag og torsdag sist uke med samleie torsdag kveld. Testen var negativ på fredag så håper vi traff! Vi er i pp1 igjen etter en pause på grunn av en nødvendig operasjon. Nå er vi igang igjen etter gynekolog sjekk og x antall prøver :) håper på spire snart <3

Jeg ga opp testingen og tenker at på onsdag når testen var neesten positiv i 17 tiden, og jeg hadde skikkelig stikninger og murringer på kvelden så angrer på at jeg ikke testet igjen da for da hadde den kanskje vært positiv.. Og de smertene varte bare onsdag kvelden så da satser jeg på at det var EL og at aksjer torsdag og fredag ga oss en sjangse. Neste pp om det blir så skal jeg ihvertall ha flere tester sånn jeg kan teste igjen når jeg mistenker det sånn som på onsdag. Og så må jeg huske å ikke gå på do på 3-4 timer men det er litt stressende da synst jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...