Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Eller Asker? Fordeler og ulemper gjerne😄 Anonymous poster hash: a7341...55f
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Jeg kan ikke svare for Asker da, men vil aldri flytte fra Oslo 💚 Marka, t-bane, buss, trikk, parker, alt man behøver innen kort radius! 😁 Anonymous poster hash: 24290...9fc
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 Vi har bosatt oss mellom Gamlebyen og Høyenhall, og trives godt. Utover det: Det kommer jo fullstendig an på hvilken økonomi man har og hvor man regner med å jobbe. Jeg kunne fint bodd f.eks på Tåsen, Disen, Manglerud, Høyenhall, Oppsal/Østensjø, Ekeberg, Hellerud, Godlia/Trasop, Årvoll/Tonsenhagen, Bøler og Bogerud. Anonymous poster hash: 0b93b...9a8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #4 Skrevet 14. februar 2016 Dere må jo se på hva dere har økonomi til. Bydel Østensjø er bra, men det er temmelig dyrt. Rekkehus går nå for bortimot 6 millioner. Anonymous poster hash: 51951...bc5
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #5 Skrevet 14. februar 2016 Lambertseter, Nordstrand, Nordberg, Tåsen, Grefsen. Av de områdene får du mest for pengene på Lambertseter Anonymous poster hash: 619d3...53a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #6 Skrevet 14. februar 2016 Kommer jo helt an på hvor i Oslo og hvor i Asker, og hvor dere jobber. Men vi hadde akkurat det samme valget (jeg er fra Oslo, mannen fra Asker). Angrer ikke på at vi valgte Oslo. Nå bor vi på Nordberg og trives godt. Utslagsgivende var kort vei til jobb og kort vei til marka. Anonymous poster hash: 16085...01b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #7 Skrevet 14. februar 2016 Vi bodde på Tonsenhagen. Trivdes kjempegodt! Anonymous poster hash: 035e7...b2e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 Dersom det er stabile jobber dere har som dere har tenkt til å ha i flere år - velg i forhold til kollektivtilbudet. Hvorfor Asker? Det er ganske langt fra Oslo sentrum. Det er andre områder som er nærmere Oslo sentrum, men som ikke er Oslo. Lillestrøm-traktene, Oppegård..... Anonymous poster hash: 1ec02...ae3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #9 Skrevet 14. februar 2016 Grefsen/Kjelsås Marka som nærmeste nabo, kort vei til Storo og Nydalen som har alt man trenger, og gode kollektivmuligheter til hele byen. Anonymous poster hash: 905c7...435
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #10 Skrevet 14. februar 2016 Jeg kan ikke svare for Asker, men ville nok ikke bodd i Oslo med små barn (uten barn, definitivt Oslo!) Skal jeg komme med en anbefaling du ikke har bedt om, så ville jeg flyttet til området Lillestrøm-Søurm-Ullensaker. De stedene i området der som har togstasjon er så nærme Oslo at det tar like kort tid å komme seg til jobb i sentrum som mange av stedene i Oslo. Vi bor selv på ett av disse stedene, og miljøet er fantastisk. Vi er heldige og har barn i en klasse der mobbing er ikke-eksisterende, vi bor i et trygt nærmiljø selv om vi har alt av tilbud i umiddelbar nærhet. Det er selvsagt bedre og dårligere steder i området her også, men man slipper mye av motepresset som man har litt lenger vest i fylket. Anonymous poster hash: 39538...b4f
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #11 Skrevet 14. februar 2016 Bor på Grefsen, det e rhelt supert. Gode skoler, masse aktiviteter, kan ta på ski hjemme eller løpe 5 minutter før jeg er i skogen. Trikk og bane til byen på noen minutter, og sykler til jobb i sentrum på 15 minutter hele året. Null stress med kjøring, kø, rekke barnehage eller skole osv. Ulempen er selvfølgelig boligprisene Anonymous poster hash: 817da...8cb
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #12 Skrevet 14. februar 2016 Abildsø! Dyrt men utrolig fint, stille og rolig. Ellers Manglerud, Nordstrand, Grefsen, Kjelsås Anonymous poster hash: c8f67...b53
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #13 Skrevet 14. februar 2016 Vi stortrives i Bærum. Noen grunn til at du må helt til Asker om det ikke blir Oslo? Anonymous poster hash: 96b5a...e30
Blondzilla Skrevet 14. februar 2016 #14 Skrevet 14. februar 2016 Vi bor på Slemdal/Holmenkollen. Her er det veldig fint. Tidligere bodde vi på Grunerløkka. Det er også fint, men mer hektisk så kommer an på hva du trives med. Andre steder i Oslo jeg kunne tenke meg å bodd med barn er Vinderen, Smestad, Skøyen, Bestum, Grefsen, Gaustad, Tåsen og Ullevål
februarprins2013 Skrevet 14. februar 2016 #15 Skrevet 14. februar 2016 Manglerud bodde der til jeg var 5 år, og super for småbarnsfamiler der mange andre barn i samme området ,men jeg selv er egentlig glad for at vi flyttet
Gjest Skrevet 14. februar 2016 #16 Skrevet 14. februar 2016 Vi bor på Slemdal/Holmenkollen. Her er det veldig fint. Tidligere bodde vi på Grunerløkka. Det er også fint, men mer hektisk så kommer an på hva du trives med. Andre steder i Oslo jeg kunne tenke meg å bodd med barn er Vinderen, Smestad, Skøyen, Bestum, Grefsen, Gaustad, Tåsen og Ullevål Signerer alternativene dine. Bor ikke i Oslo men vil gjerne bo på de stedene du ramser opp + Frogner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå