Gå til innhold

Får man kjøpt økologisk spelt/emmer og kokosblomstsukker i dagligvare?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg så vi fikk kokosblomstsukker forrige uke på jobb. Jeg tror det ligger under frivillig sortemang, så det er ikke alle Meny butikker som har dette. Kiwi har det nok ikke siden de ikke får varer fra denne levrandøren som vi fikk det fra. Meny har alle varene kiwi har, pluss mye mer,

Økologisk spelt er jeg litt usikker på om alle har. Vi får det fra en lokalprodusent rett borte i gata, så jeg er usikker på om det er i alle butikker men det er nok andre typer kanskje.

Anonymous poster hash: 298ec...a7b

Annonse

Kiwi har økologisk spelt ja. 

Kokosblomstsukker må jeg handle på helsekosten, men har ikke lett så grundig på meny. Mulig de har, kiwi har ikke. 

Anonymous poster hash: 2e46d...75e

Hva i all verden bruker dere sånne sære ting til?

Anonymous poster hash: 24063...4c6

Spelt og emmer er slett ikke sært. Det er urkorn, som mange tåler bedre enn vanlig hvete. 

Kokosnblomstsukker er naturlig søtning, som ikke påvirker blodsukkeret. 

Anonymous poster hash: 2e46d...75e

Hva i all verden bruker dere sånne sære ting til?Anonymous poster hash: 24063...4c6

Spelt og emmer er slett ikke sært. Det er urkorn, som mange tåler bedre enn vanlig hvete.  Kokosnblomstsukker er naturlig søtning, som ikke påvirker blodsukkeret.  Anonymous poster hash: 2e46d...75e
Kokkosblomstsukker påvirker blodsukkeret nesten nøyaktig på samme måte som vanlig raffinert sukker.

Sunnheten av utkonkurrert er også sterkt diskutert.

Anonymous poster hash: 88d1d...d68

Hva i all verden bruker dere sånne sære ting til?Anonymous poster hash: 24063...4c6

Spelt og emmer er slett ikke sært. Det er urkorn, som mange tåler bedre enn vanlig hvete.  Kokosnblomstsukker er naturlig søtning, som ikke påvirker blodsukkeret.  Anonymous poster hash: 2e46d...75e
Kokkosblomstsukker påvirker blodsukkeret nesten nøyaktig på samme måte som vanlig raffinert sukker.

Sunnheten av utkonkurrert er også sterkt diskutert.

kokosblomstsukker har høyere næringsverdi enn vanlig raffinert sukker, i tillegg har det lavere GI. Så selv om det påvirker blodsukkeret vil det uansett vøre bedre for kroppen.

Anonymous poster hash: 01c16...9b2

Kokkosblomstsukker påvirker blodsukkeret nesten nøyaktig på samme måte som vanlig raffinert sukker.Sunnheten av utkonkurrert er også sterkt diskutert.Anonymous poster hash: 88d1d...d68

kokosblomstsukker har høyere næringsverdi enn vanlig raffinert sukker, i tillegg har det lavere GI. Så selv om det påvirker blodsukkeret vil det uansett vøre bedre for kroppen. Anonymous poster hash: 01c16...9b2
Dette er Sansynligvis også feil. Kokkosblomstsukker består av 75-85% sukrose. Sukrose har en gi på ca 64. Da er det svært lite sansynlig at kokkosblomstsukker har en gi på 35 som en del påstår.

At kokkosblomstsukker inneholder noen næringsstoffer som vanlig sukker ikke har er riktig, men mengdene er så små at det har minimal praktisk betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...