Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Vi er en liten familie på 3. Datteren vår er 7 mnd, og vi skal ikke ha flere barn. Ønsker en liten bil, men med god plass til barnesetet til vesla og plass til barnevogn. Og vi vil at den skal være drivstoffgjerrig. Bor midt i sentrum i en storby. budskjettet er på ca 200.000kr. Noen tips til en god bil? Anonymous poster hash: 5168f...e89
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 Nissan Leaf Anonymous poster hash: 4ceaa...b03
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 Hvis elbil er ok ville jeg gått for Nissan leaf. Jeg elsker min! Virkelig! Første gangen jeg har blitt glad i en bil☺️ Betalte ca 280 000 for 2016-modellen med høyest utstyrspakke. Anonymous poster hash: 993ab...746
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 Ville virkelig gått for elbil, og heller vært med i bildelering om dere trenger bil på langtur innimellom Nissan leaf har god plass i bagasjerom (men er IKKE fin), elmercedesen har også god plass bak, men er litt dyrere (300,000), Renault zoe kan foreløpig ikke lade på vanlig kontakt (men ellers er den ganske ok både prismessig, rekkevidde og utseende). Har elkia selv, den er superb, men har ikke god plass til barnevogn i bagasjerom... Ellers finnes hybridbiler som er veldig drivstoffgjerrige, kjørte en toyota yaris hybrid på langtur. Personlig likte jeg ikke bilen, men herrefred så drivstoffeffektiv den bilen var!!! Anonymous poster hash: 69f0e...ce6
minimii Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 Har Kia Soul el og får plass til barnevogn bak. Men hvis manforetrekker de svære emmaljunga vognene er det nok et problem. God plass til det store bakovervente setet bak. Veldig glad i min!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #6 Skrevet 13. februar 2016 Har Kia Soul el og får plass til barnevogn bak. Men hvis manforetrekker de svære emmaljunga vognene er det nok et problem. God plass til det store bakovervente setet bak. Veldig glad i min! Er superglad i min og, og vi får også plass til barnevogn, så-vidt-det-er, men det er ei lita city trille, hihi Anonymous poster hash: 69f0e...ce6
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #7 Skrevet 13. februar 2016 Hvor ofte må man lade elbil? Kan overhode ingenting om de.. Og hvordan er de på litt lengre turer, som 4-5 timer? HI Anonymous poster hash: 5168f...e89
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #8 Skrevet 13. februar 2016 Hvor ofte må man lade elbil? Kan overhode ingenting om de.. Og hvordan er de på litt lengre turer, som 4-5 timer? HI Anonymous poster hash: 5168f...e89 de fleste elbiler har en rekkevidde på 200-250 km. Men dette er kun oppgitt rekkevidde. En realistisk rekkevidde i norge får man ved å gange oppgitt rekkevidde med 0,7. Så om leverandør oppgir 250km er det sannsynlig at bilen går 175km (litt avhengig av kjørestil). Vi lader vår elbil ca 3 ganger i uken. På lengre turer må du hurtiglade underveis. Se ladestasjoner.no for oversikt over hvor alle landets ladestasjoner befinner seg Skal dere ofte kjøre lengre enn 150 km i strekk, blir det muligens mye stress med elbil. Men om bilen i hovedsak skal brukes til og fra jobb, hente-levere i barnehage, er elbil både økonomisk og miljøvennlig - forutsatt at dere har mulighet til å lade Anonymous poster hash: 69f0e...ce6
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #9 Skrevet 14. februar 2016 takk for svar. Vi skal flytte og er usikker på lademuligheter HI Anonymous poster hash: 5168f...e89
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #10 Skrevet 14. februar 2016 Hva med Opel mokka? Noen som har den? HI Anonymous poster hash: 5168f...e89
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #11 Skrevet 14. februar 2016 Hva med Opel mokka? Noen som har den? HI Anonymous poster hash: 5168f...e89 Du spurte hvilken bil dere skulle kjøpe, og spør om Opel? Skropel? Mitt råd er: Hold dere laaaangt unna! Liten bil: Kjøp japansk. Toyota er svaret. Anonymous poster hash: f9aa6...ef7
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #12 Skrevet 14. februar 2016 Har Kia Soul el og får plass til barnevogn bak. Men hvis manforetrekker de svære emmaljunga vognene er det nok et problem. God plass til det store bakovervente setet bak. Veldig glad i min! Whaaaat? Hvilken vogn har dere? Ikke plass til barnevogn i vår, kun trilla. Har brio smile. Anonymous poster hash: a0c7a...f80
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #14 Skrevet 14. februar 2016 Hva med Opel mokka? Noen som har den? HI Anonymous poster hash: 5168f...e89 Du spurte hvilken bil dere skulle kjøpe, og spør om Opel? Skropel? Mitt råd er: Hold dere laaaangt unna! Liten bil: Kjøp japansk. Toyota er svaret. Anonymous poster hash: f9aa6...ef7 Ja, jeg spør om opel. Det er det vi har nå, og har aldri hatt problemer med den. Men vi vil ha en litt mindre bil. Jeg trodde Mokka var ganske romslig? Noen som har denne? HI Anonymous poster hash: 5168f...e89
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #15 Skrevet 14. februar 2016 Mokka er romslig i kupeen, og den er drivstoffgjerrig. Men er litt usikker på om det er plass til barnevogn.. bagasjerommet er grunnere enn på en stasjonsvogn for eksempel. Men ellers en grei bil til ok pris. Anonymous poster hash: bcd7f...434
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #16 Skrevet 15. februar 2016 Mokka er romslig i kupeen, og den er drivstoffgjerrig. Men er litt usikker på om det er plass til barnevogn.. bagasjerommet er grunnere enn på en stasjonsvogn for eksempel. Men ellers en grei bil til ok pris. Anonymous poster hash: bcd7f...434 Takk for svar, har vært å sett på mokka i dag og forelsket oss fullstendig. Selv om det ble 100.000kr over det vi hadde tenkt Det blir nok god plass til barnevognen. Vi har denne vognen: https://www.flust.no/barn-og-baby/barnevogn/barnevogner/bumbleride-indie-barnevogn/ Anonymous poster hash: 5168f...e89
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #17 Skrevet 15. februar 2016 HI Anonymous poster hash: 5168f...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå