Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Sønnen min har spilt minecraft i bhg og ville gjerne ha dette på nettbrettet hjemme. Vi fant en app i playstore til 69 som vi lastet ned. Men når vi starter spillet er det jo ikke noe der. En skal vel samle ting? Hvertfall så kommer vi ingen vei eller får heller ikke begynt på nytt. Virker som vi bare har fått gravd oss langt ned i bakken så det er mørkt. Tips til å komme videre? Eller går det an å laste ned et spill som et litt lengre på vei? Anonymous poster hash: 92d39...a64
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 Jeg har aldri spilt det, men blir daglig fortalt ganske mye om det fra sønnen min... Det er to forskjellige måter å spille på og tror dere bør gå på "creative" hvor man skal lage ting. Tror dere da har ubegrenset med ressurser, men hvis ikke må dere begynne å samle på tre, tror jeg. Mannen bruke YouTube mye da barna våre begynte å spille. Tror også det er varierende hvordan det ser ut når man starter, så det kan hende dere får til mett bare ved å starte et nytt spill. Anonymous poster hash: 7cda4...386
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 Du kan laste det ned gratis. Det heter explore minecraft 😉 Anonymous poster hash: 69600...35f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 Jeg har aldri spilt det, men blir daglig fortalt ganske mye om det fra sønnen min... Det er to forskjellige måter å spille på og tror dere bør gå på "creative" hvor man skal lage ting. Tror dere da har ubegrenset med ressurser, men hvis ikke må dere begynne å samle på tre, tror jeg. Mannen bruke YouTube mye da barna våre begynte å spille. Tror også det er varierende hvordan det ser ut når man starter, så det kan hende dere får til mett bare ved å starte et nytt spill. Anonymous poster hash: 7cda4...386 Problemet er at vi hverken får begynt på nytt eller finner noen valg... Anonymous poster hash: 92d39...a64
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 Jeg har aldri spilt det, men blir daglig fortalt ganske mye om det fra sønnen min... Det er to forskjellige måter å spille på og tror dere bør gå på "creative" hvor man skal lage ting. Tror dere da har ubegrenset med ressurser, men hvis ikke må dere begynne å samle på tre, tror jeg. Mannen bruke YouTube mye da barna våre begynte å spille. Tror også det er varierende hvordan det ser ut når man starter, så det kan hende dere får til mett bare ved å starte et nytt spill. Anonymous poster hash: 7cda4...386 Problemet er at vi hverken får begynt på nytt eller finner noen valg... Anonymous poster hash: 92d39...a64 Kan dessverre ikke hjelpe deg der, men bruk YouTube! Anonymous poster hash: 7cda4...386
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #6 Skrevet 13. februar 2016 Dere må samle materialer og bygge hus. Om natten kommer zombier og dreper deg. Det letteste er å hugge ned trær og bygge seg et trehus. Du kan også lete etter miner. Du finner dem som hull i bakken og inni de kan det være både diamanter, gull. Jern og kull osv som du kan lage fakler, rustning, våpen osv av. Når de er så små som din ville jeg holdt meg til creative mode. Der er det ingen zombier eller fiendtlige dyr. Da har du også alle materialene tilgjengelig fra før og slipper å lete etter dem. Anonymous poster hash: f2ca6...7cb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #7 Skrevet 13. februar 2016 Dere må samle materialer og bygge hus. Om natten kommer zombier og dreper deg. Det letteste er å hugge ned trær og bygge seg et trehus. Du kan også lete etter miner. Du finner dem som hull i bakken og inni de kan det være både diamanter, gull. Jern og kull osv som du kan lage fakler, rustning, våpen osv av. Når de er så små som din ville jeg holdt meg til creative mode. Der er det ingen zombier eller fiendtlige dyr. Da har du også alle materialene tilgjengelig fra før og slipper å lete etter dem. Anonymous poster hash: f2ca6...7cb Hvordan får vi valgt creative mode? Nå føler jeg meg dum ass... Anonymous poster hash: 92d39...a64
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #8 Skrevet 13. februar 2016 Jeg har aldri spilt det på ipad. Men på pc, PlayStation og telefon får vi opp en meny i det du starter spillet der du enten velger survival mode eller creative mode Anonymous poster hash: f2ca6...7cb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #9 Skrevet 13. februar 2016 Nå fikk jeg valgt creative mode, måtte laste ned spillet på nytt og da kom menyen fram! Den manglet før! Og nå får vi det til! Superdupertusentakk for hjelpen fra meg og min nå lykkelige minecraftsønn!! Anonymous poster hash: 92d39...a64
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #10 Skrevet 13. februar 2016 Så bra at dere fikk det til. Lykke til med byggingen. I der spillet på creative mode er det bare fantasien som setter grenser. Min eldste sønn har nylig bygget en hel landsby i minecraft der husene ligner på disneyfigurer. Selv har jeg laget et gigantisk rosa slott Anonymous poster hash: f2ca6...7cb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #11 Skrevet 13. februar 2016 Snart dreper ein kvarandre. Anonymous poster hash: e1f53...977
Kjerringa med agurken Skrevet 13. februar 2016 #12 Skrevet 13. februar 2016 Creative mode er best. Ingen monstre. Man dør av å falle ned fra store høyder, å ikke svømme i vann og falle i lava. Er en nybegynnerguide til Minecraft blant annet på Rema til 149 eller i spillbutikker (4 bøkerk). Man må samle materialer før man kan bygge. Her går det både i bøker, blader og youtube for hjelp og inspirasjon for poden. Hold ungen din unna PvP som survivalgames etc (er mulig å koble seg opp mot servere og drepe hverandre- dette er ikke ok for små barn!). Send meg en pm hvis du lurer på noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå