Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Liker ikke å oppsøke legevakt unødvendig så nå spør jeg her om erfaringer dere har gjort. I går kveld falt jeg og landet med et smell halvveis bakover og tok meg i mot med venstre hånd. En skikkelig smerte oppsto og jeg visste nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Hovnet ikke opp og ble ikke blå så regnet med en strekk eller forstuing. Men det har verket og dunket i hele natt, så mye at jeg ikke har sovet noe. skikkelig stikkende smerte og jeg har nesten ikke kraft i fingrene, særlig tommelen. Hvis jeg venter til mandag og det gjør like vondt, kan jeg da ha gjort noe dumt? Burde jeg få det sjekket nå eller er det en tynn grunn for legevakt? Vet jeg egentlig kan ringe dit også og høre, men synes det er flaut og at jeg høres ut som en pingle. Har lavere terskel for å kontakte fastlege hvis jeg fremdeles har smerter mandag. Anonymous poster hash: 72a40...92c
Isola&Lille+julegave Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 Du bør definitivt ringe legevakt og få tatt røntgen.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 Du bør definitivt ringe legevakt og få tatt røntgen.Usj, var ikke det jeg ønsket å høre😜Men takk for svar😊 Anonymous poster hash: 72a40...92c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 Jeg jobber på legevakt, og basert på det du skriver her, ville jeg bedt deg komme dersom du ringte en lørdag morgen og spurte hva du skulle gjøre. Anonymous poster hash: aa94c...03e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 Jeg tråkket over når jeg datt ned trappa en gang og foten hovnet nesten ikke opp, men var så grusomt smertefull å i det hele tatt bevege på (ikke minst stå på) i over en uke og jeg gikk ikke til lege da jeg tenkte det bare var en forstuing/strekk og at det ville gå over av seg selv. Det gikk ikke over, men ble mindre vondt etterhvert. Men etter tre måneder ble jeg tvunget til legen og han sendte meg til rønken. Jeg hadde vist fått en brist og også en liten skade på muskelen i ankelen. Tok totalt ett halvt år før jeg var bra igjen... Anonymous poster hash: e78d3...d30
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #6 Skrevet 13. februar 2016 Jeg ramlet og slo hånden min en gang. Fikk en ganske dyp rift som det satt grus i, så jeg dro til legevakten for å få såret renset og sydd. Var ikke i mine tanker at jeg skulle innom røntgen engang (var virkelig ikke særlig vondt), men jeg gikk nå derfra med gipset hånd. De sa det var vanlig med brudd i småbena i hånden, som ubehandlet kunne komme til å gi store plager over tid. Så ja - dra til legen du Anonymous poster hash: b7bfd...e18
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #7 Skrevet 13. februar 2016 Ja, du bør komme deg til legevakten og få tatt røntgen av hånden og underarmen. Hvordan gikk det? Ser nå at du skrev det tidlig i dag, håper du har vært på legevakten! Anonymous poster hash: 5b092...be9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #8 Skrevet 13. februar 2016 Jeg håper du har vært hos legevakt nå. Å ta seg for med hånden er et klassisk tilfelle ved brudd. Jeg hadde et lignende fall som ditt for en måned siden, og det endte med både brudd og albue ut av ledd Anonymous poster hash: 049f2...6c4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #9 Skrevet 13. februar 2016 Takk for svar alle sammen. Tok mot til meg og ringte legevakta og fikk beskjed om å komme. Tok røntgen og heldigvis kunne de ikke se noe tydelig brudd det. Nå venter jeg på lege for ny vurdering, men satser på kraftig forstuing. Men legen sa jeg gjorde det helt riktig i å komme hit. Mvh HI Anonymous poster hash: 72a40...92c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #10 Skrevet 13. februar 2016 Takk for svar alle sammen. Tok mot til meg og ringte legevakta og fikk beskjed om å komme. Tok røntgen og heldigvis kunne de ikke se noe tydelig brudd det. Nå venter jeg på lege for ny vurdering, men satser på kraftig forstuing. Men legen sa jeg gjorde det helt riktig i å komme hit. Mvh HI Anonymous poster hash: 72a40...92c Bra du dro dit Et tips - hvis håndleddet etter noen uker fremdeles gjør like vondt og brudd er utelukket, oppsøk da en kiropraktor som kan vurdere leddene i håndroten/håndleddet. Jeg får av og til "låsninger" i disse knoklene, og det kan gjøre forferdelig vondt ved bevegelse, og bevegelsen kan også være tydelig innskrenket i noen bevegelser hvis det er ordentlig ille, litt avhengig av hvilke knokler i håndroten som er involvert. Slike låsninger vises ikke på røntgen, og de fleste leger kan ikke kjenne dem. En gang eller to til kiropraktor som kan justere dette så er det bra igjen God bedring Anonymous poster hash: 5b092...be9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #11 Skrevet 13. februar 2016 Takk for svar alle sammen. Tok mot til meg og ringte legevakta og fikk beskjed om å komme. Tok røntgen og heldigvis kunne de ikke se noe tydelig brudd det. Nå venter jeg på lege for ny vurdering, men satser på kraftig forstuing. Men legen sa jeg gjorde det helt riktig i å komme hit. Mvh HI Anonymous poster hash: 72a40...92c Bra du dro dit Et tips - hvis håndleddet etter noen uker fremdeles gjør like vondt og brudd er utelukket, oppsøk da en kiropraktor som kan vurdere leddene i håndroten/håndleddet. Jeg får av og til "låsninger" i disse knoklene, og det kan gjøre forferdelig vondt ved bevegelse, og bevegelsen kan også være tydelig innskrenket i noen bevegelser hvis det er ordentlig ille, litt avhengig av hvilke knokler i håndroten som er involvert. Slike låsninger vises ikke på røntgen, og de fleste leger kan ikke kjenne dem. En gang eller to til kiropraktor som kan justere dette så er det bra igjen God bedring Anonymous poster hash: 5b092...be9 Tusen takk, det skal jeg huske på. Takk! HI Anonymous poster hash: 72a40...92c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #12 Skrevet 13. februar 2016 HI her Da var jeg hjemme igjen og det var visst brudd allikevel. Så tusen takk for at dere fikk gitt meg et ekstra push til å kontakte legevakten. Nå mat og så senga! Anonymous poster hash: 72a40...92c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #13 Skrevet 13. februar 2016 HI her Da var jeg hjemme igjen og det var visst brudd allikevel. Så tusen takk for at dere fikk gitt meg et ekstra push til å kontakte legevakten. Nå mat og så senga! Anonymous poster hash: 72a40...92c Godt du fikk det sjekket! Nå er det tålmodigheten som gjelder de neste ukene Anonymous poster hash: 5b092...be9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #15 Skrevet 13. februar 2016 Bra at du fant ut hva som var galt. God bedring HI! Anonymous poster hash: fff49...7aa
Isola&Lille+julegave Skrevet 14. februar 2016 #16 Skrevet 14. februar 2016 HI her Da var jeg hjemme igjen og det var visst brudd allikevel. Så tusen takk for at dere fikk gitt meg et ekstra push til å kontakte legevakten. Nå mat og så senga! Anonymous poster hash: 72a40...92c Det var det jeg kunne tenke meg God bedring!! Veldig bra du dro!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå