Gå til innhold

Kroatia.....prisnivå på mat osv...spise ute......ift hellas og spania??

Anbefalte innlegg

Mange sier at det er så billig å reise dit.... nå finner jeg billigste tur for 2 voksene og 1 unge på 10 år, til 22tusen for 1 uke.....

Er det billig ???

Hvordan er prisnivå??

Anonymous poster hash: 29e5e...cbc

Fortsetter under...

Min søster har et feriehus i Kroatia, men jeg syns ikke at det er så himla billig der. Sammenlignet med norske priser er det jo rimelig, men tenker man på Spania eller Hellaa er det ikke store forskjellen.

Det som er nydelig med Kroatia, og spesielt den dalmatinske kysten, er at de ikke har massevis av hoteller med mange etasjer. De har som i Norge ikke lov å bygge rett ved vannet, riktignok kom dette ikke før noen år siden. Sjøen er krystallklar og har man båt er det massevis av små øyer man kan være uforstyrret. Jeg kunne reist dit hvert år.

Anonymous poster hash: 31cf4...a1f

Var der for to år siden og skal igjen i år. Jeg syns det er rimeligere enn Spania. Det er ikke så rimelig å reise dit (kan nok finne billigere om du bestiller fly og hotell hver for seg og ikke reiser charter) men vi bruker mindre penger enn på mange ferie destinasjoner - og tror det er det mange mener når de sier at det er billigere 😊

Kroatia er ikke kjempebillig. Er det i sommerferien?

Har du vurdert Albania? Skal visst være veldig fint, men billigere enn Kroatia. Kroatia har blitt et veldig populært ferieland (igjen), og da blir prisene deretter.

Anonymous poster hash: 870a4...e0c

Annonse

Serbia er veldig veldig vakkert også. De har ikke hav, siden de ligger midt i landet, men de har veldig mange innsjøer det er fantastisk å bade i. I Beograd har dy bygd opp en fantastisk Strand. Alt (bortsett fra klær og sko) er veldig billig. Man kan gå ut en familie på fem og spise en treretters for 2-300kr

Serbia er veldig undervurdert, men som mange andre land, de må oppdages.

Herlige folk, fantastiske kafeer og restauranter, og mye fint å se :)

Anonymous poster hash: 7427a...9c0

Kroatia er ikke lenger så billig. Vi reiste første gang i 2002 og prisene var helt annerledes. Det forandret seg knapt til 2003 og 2004. Nå har vi reist hver sommer igjen siden 2011 og det stiger helst litt for hver gang.

Det er billigere å spise ute på restauranter som ikke ligger i sentrum, og i de byene som ikke er aller mest populære.

Jeg synes allikevel at det er litt rimeligere enn Hellas og Spania.

Kroatia har dyre hoteller, men feriehus og leiligheter er ganske billig. Og buss, båt og mat/drikke er billigere enn mange andre stdenland. Men Montenegro og Albania er billigere.

Jeg reiste mye i Kroatia i noen år for 15-20 år siden, og da var det billig, men likevel mye dyrere enn nabolandene.

Anonymous poster hash: d0311...fef

Kommer an på hvor i Kroatia du er . I de største feriebyene er det høyere nivå , men fortsatt billig . 10 kr for en halvliter øl , 5 kroner for en kuleis, 20 kr for en kebab. Vi er 5 , og middag med drikke for oss pleier å komme på 3-400 kr . Syntes det er billig ..

Anonymous poster hash: 30bb7...12d

• 7 år senere...
  Anonym bruker skrev (På 14.2.2016 den 9.51):

Kommer an på hvor i Kroatia du er . I de største feriebyene er det høyere nivå , men fortsatt billig . 10 kr for en halvliter øl , 5 kroner for en kuleis, 20 kr for en kebab. Vi er 5 , og middag med drikke for oss pleier å komme på 3-400 kr . Syntes det er billig ..

Anonymous poster hash: 30bb7...12d

Ekspander  

Ser at denne tråden er gammel. Men er det billige flybilletter og hotell i Kroatia, eller er det kun mat og diverse der nede som er billigere?

Anonymkode: 045c4...d90

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...