Gå til innhold

helt "angst" jeg nå...ang huskjøp...

Anbefalte innlegg

Skrev et innlegg her for 1 uke siden om at vi venter nr 3 og så på et prosjektert hus til 5,2 mill. Dette pga vi trenger et soverom til da det ikke vil bli noe godkjent soverom til i huset vi bor i nå.

Nå har det seg sånn at vi skal skrive kontrakt i morgen. Hjelp!!! Syns det er sykt mye penger (banken har selvfølgelig sagt ja). Vil betale det samme som nå pga lengre betalingstid, men det vil bli ca 800 000,- mer i lån, så lån på litt over 4 mill.

Blir helt dårlig av tanken. Dette vil jo ikke bli reelt før om 1 år, men det er helt utrolig mye penger.

Litt beroligende tips mottas med takk :)

Anonymous poster hash: 5fa8d...749

Fortsetter under...

Jeg hadde magevondt og problemer med å sove sist vi kjøpte hus. Søsteren min gråt og gråt etter at de hadde undertegnet. Tror det er vanlig med angst altså. Gratulerer med nytt hus! Det blir sikkert fint 😊

Anonymous poster hash: 1f7be...b48

Det vil være på 30 år, vi har og et hyttelån innbakt i dette lånet og betaler 14 000,- tilsammen, 10 000,- på hus og 4000,- på hytta. I aller værste fall kan vi selge hytta, er 800 000,- i lån på den.

Godt å høre det er flere med hus angst..hehe

Hi

Anonymous poster hash: f1806...dd8

Annonse

Helt vanlig å få hetta altså, det går seg til.

Du vet dere klarer avdragene, du vet dere har litt å gå på (hytta kan selges og dere har god nok sikkerhet til at banken aksepterer avdragsfrihet en periode) om noe skulle skje, som arbeidsledighet eller sykdom

Tenk også på at med helt nytt hus trenger dere ikke på uoverskuelig fremtid ikke tenke på noe vedlikehold, oppussing eller noe sånt. Alt er jo nytt! Så utrolig deilig ☺

Anonymous poster hash: db6e6...8e1

Takk for litt beroligende svar :) hadde vi ikke hatt hytta hadde jeg ikke hatt sånn panikk..hehe..det er jo luksus å ha, så den selges hvis vi trenger det. Banken sa og at vi kan slippe avdragene et par år i starten og. Nei, det blir nok bra, er jo ikke før om 1 år det skjer heller:)

Takk igjen:)

Hi

Anonymous poster hash: f1806...dd8

Jeg giftet meg med mannen, og fikk barn, uten å nøle et sekund.

Men jeg hadde panikk dagen før vi skulle signere kontrakt på lån og boligovertakelse.

Tror det er helt normalt. 😊

Anonymous poster hash: 37a22...aeb

Tror det er vanlig å ha litt angst med så store avgjørelser. Vi har selv akkurat flyttet inn i splitter nytt rekkehus som vi kjøpte for ett år siden. Da vi signerte var bekymringene våre at leiligheten vi allerede eide kunne synke i verdi eller ikke få solgt. Det avhengerjo hvor i landet dere bor. Med oss fikk vi mye mer for leiligheten enn forventet da vi signerte kontrakt fir nytt hus og huset steg i verdi på det året det ble bygd. Og vi fikk begge høyere lønn, man betaler ned på lånet man har i ett år til, stigende verdi på både leilighet og rekkehus. Vi fikk bedre råd enn vi hadde forventet da vi signerte kontrakten. Men alt dette kan man selvfølgelig ikke vite med sikkerhet og derfor blir det skummelt.

Anonymous poster hash: d910c...ba2

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...