Gå til innhold

Tapas, Hvordan lager dere scampi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til marinade? Ønsker å tilberede den i stekeovnen, noen tips?

Anonymous poster hash: f0d63...8ba

Fortsetter under...

Skrevet

da ville jeg laget en marinade med olje, hvitløk, ingefær, chili, limeskall/saft og koriander

Skrevet

Jeg pleier å ta slike små ildfaste former eller en større og helle oppi masse olivenolje slik at scampiene blir godt dekket. Kutt opp masse hvitløk i tynne skiver og gjerne litt fersk chilli. Jeg tar såpass mye hvitløk at det ligger litt tett i tett. Dette setter jeg inn i midten av ovenen på ca 150 grader til jeg ser hvitløken er mør. Så legger jeg scampiene oppi formen/e og steker videre i ovnen. snur dem en gang. Når de er ferdige pleier jeg å sette på grillen i noen minutter så oljen får ett "brent" lag på toppen.

Supergodt og perfekt til tapas. Serveres i formene i oljen!

Skrevet

Takker for god hjelp! 😊

Anonymous poster hash: f0d63...8ba

Skrevet

Jeg pleier å ta slike små ildfaste former eller en større og helle oppi masse olivenolje slik at scampiene blir godt dekket. Kutt opp masse hvitløk i tynne skiver og gjerne litt fersk chilli. Jeg tar såpass mye hvitløk at det ligger litt tett i tett. Dette setter jeg inn i midten av ovenen på ca 150 grader til jeg ser hvitløken er mør. Så legger jeg scampiene oppi formen/e og steker videre i ovnen. snur dem en gang. Når de er ferdige pleier jeg å sette på grillen i noen minutter så oljen får ett "brent" lag på toppen.

Det skal jeg prøve neste gang!

Jeg marinerer i hivtløk, ingefør, chili og olivenolje og freser rakst på stekepanne. Trer så på spyd med grillet paprika 

Annonse

Skrevet

Det høres godt ut

Anonymous poster hash: 73332...e82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...