Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #1 Skrevet 12. februar 2016 Tips til marinade? Ønsker å tilberede den i stekeovnen, noen tips? Anonymous poster hash: f0d63...8ba
jojoen Skrevet 12. februar 2016 #3 Skrevet 12. februar 2016 da ville jeg laget en marinade med olje, hvitløk, ingefær, chili, limeskall/saft og koriander
Anarkali Skrevet 12. februar 2016 #4 Skrevet 12. februar 2016 Jeg pleier å ta slike små ildfaste former eller en større og helle oppi masse olivenolje slik at scampiene blir godt dekket. Kutt opp masse hvitløk i tynne skiver og gjerne litt fersk chilli. Jeg tar såpass mye hvitløk at det ligger litt tett i tett. Dette setter jeg inn i midten av ovenen på ca 150 grader til jeg ser hvitløken er mør. Så legger jeg scampiene oppi formen/e og steker videre i ovnen. snur dem en gang. Når de er ferdige pleier jeg å sette på grillen i noen minutter så oljen får ett "brent" lag på toppen. Supergodt og perfekt til tapas. Serveres i formene i oljen!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #5 Skrevet 12. februar 2016 Takker for god hjelp! 😊 Anonymous poster hash: f0d63...8ba
overlord Skrevet 12. februar 2016 #6 Skrevet 12. februar 2016 Jeg pleier å ta slike små ildfaste former eller en større og helle oppi masse olivenolje slik at scampiene blir godt dekket. Kutt opp masse hvitløk i tynne skiver og gjerne litt fersk chilli. Jeg tar såpass mye hvitløk at det ligger litt tett i tett. Dette setter jeg inn i midten av ovenen på ca 150 grader til jeg ser hvitløken er mør. Så legger jeg scampiene oppi formen/e og steker videre i ovnen. snur dem en gang. Når de er ferdige pleier jeg å sette på grillen i noen minutter så oljen får ett "brent" lag på toppen. Supergodt og perfekt til tapas. Serveres i formene i oljen! Det skal jeg prøve neste gang! Jeg marinerer i hivtløk, ingefør, chili og olivenolje og freser rakst på stekepanne. Trer så på spyd med grillet paprika
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #7 Skrevet 12. februar 2016 Jeg pleier å ta slike små ildfaste former eller en større og helle oppi masse olivenolje slik at scampiene blir godt dekket. Kutt opp masse hvitløk i tynne skiver og gjerne litt fersk chilli. Jeg tar såpass mye hvitløk at det ligger litt tett i tett. Dette setter jeg inn i midten av ovenen på ca 150 grader til jeg ser hvitløken er mør. Så legger jeg scampiene oppi formen/e og steker videre i ovnen. snur dem en gang. Når de er ferdige pleier jeg å sette på grillen i noen minutter så oljen får ett "brent" lag på toppen. Supergodt og perfekt til tapas. Serveres i formene i oljen! Det høres godt ut Anonymous poster hash: 73332...e82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå