Gå til innhold

morkake foran? nei...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke morkaken foran i dette sv.skapet, men i forrige hadde jeg det. Merket da ikke spark før i uke 22. Var veldig rart når eg hadde merket det i uke 17 og uke 16 svangerskapene før...men men...Da slipper du iallefall bekymre deg for hvorfor du ikke kjenner spark før.

Anonymous poster hash: 79490...b18

Jeg har ikke morkaken foran i dette sv.skapet, men i forrige hadde jeg det. Merket da ikke spark før i uke 22. Var veldig rart når eg hadde merket det i uke 17 og uke 16 svangerskapene før...men men...Da slipper du iallefall bekymre deg for hvorfor du ikke kjenner spark før.

ja blir nok litt rart når magen vokser men kjenner ingenting...men kan man kjenne det på sidene da? eller inni? hehe, dette er første gangen jeg er gravid, så har ikke så mye peiling... vet du når man kan se magen bevege på seg? 

Tusen takk for sva! :):):)

Eg har hatt morkaka framme begge gangene. Første gangen kjente eg spark frå eg var 15+5. Denne gangen frå veke 13.

Så du kan absolutt kjenne noko før. Men det er ikkje unormalt at det tar lengre tid når morkaka ligg framme. Dei fortel det nok sånn då dei veit at vi (gravide) snakkar med kvarandre, og at dei med forliggande morkake skal sleppe bli nervøse då dei av naturlege grunnar ofte kjenner spark og bevegelse seinare.

ja blir nok litt rart når magen vokser men kjenner ingenting...men kan man kjenne det på sidene da? eller inni? hehe, dette er første gangen jeg er gravid, så har ikke så mye peiling... vet du når man kan se magen bevege på seg? 

Tusen takk for sva! :) :) :)

Ja, det er jo litt rart...men tiden går fort, og plutselig kjenner du det ;) Jeg kjente det ikke på sidene eller inni, nei... Nå er det snart 6 år siden, så husker virkelig ikke når jeg såg magen bevege på seg... Men selv om morkaken er foran, så tror jeg du ser magen bevege på seg på samme tid som de som ikke har morkaken foran...tror bare det er når babyen er så liten at man som regel ikke kjenner sparkene så tidlig som i uke 15, når man har morkaken foran :)

Eg har hatt morkaka framme begge gangene. Første gangen kjente eg spark frå eg var 15+5. Denne gangen frå veke 13.

Så du kan absolutt kjenne noko før. Men det er ikkje unormalt at det tar lengre tid når morkaka ligg framme. Dei fortel det nok sånn då dei veit at vi (gravide) snakkar med kvarandre, og at dei med forliggande morkake skal sleppe bli nervøse då dei av naturlege grunnar ofte kjenner spark og bevegelse seinare.

åååh så godt å høre at det ihvertfall er en muliget for å kjenne noe før uke 20:) Heldig du var da som kjente så tidlig!^^ Tusen takk for svar:D

Annonse

Tusen takk for sva! :) :) :)

Ja, det er jo litt rart...men tiden går fort, og plutselig kjenner du det ;) Jeg kjente det ikke på sidene eller inni, nei... Nå er det snart 6 år siden, så husker virkelig ikke når jeg såg magen bevege på seg... Men selv om morkaken er foran, så tror jeg du ser magen bevege på seg på samme tid som de som ikke har morkaken foran...tror bare det er når babyen er så liten at man som regel ikke kjenner sparkene så tidlig som i uke 15, når man har morkaken foran :)

okei^^ får bare vente og håpe nå da hehe:) :D 

åååh så godt å høre at det ihvertfall er en muliget for å kjenne noe før uke 20:) Heldig du var da som kjente så tidlig!^^ Tusen takk for svar:D

Eg ser du spurde anonym om du kunne kjenne på sidene. Denne gangen her kom eg på ordinær ultralyd og sa eg meinte morkaka låg framme. Fødselslegen sa nei, han hadde notert i sine papirer frå eg var på tidleg ul at morkaka låg bak. Eg syns det var rart då eg, akkurat som sist, kjente masse liv på høgre sida og ikkje i det heile tatt elles. Det viste seg at eg hadde rett og at morkaka låg framme likevel. Så ja. Det er veldig mulig at du kan kjenne noko på visse områder.

Som eit lite apropos så var det sånn at eg kjente spark tidlig begge desse gongane. Men samtidig som barnet veks veks óg morkaka. Morkaka dekker større deler av livmorveggen, samt at livmora flyttar seg høgare og høgare då barnet treng meir plass. Dette gjer at sjølv om du kjenner liv i veke 17 kan du plutselig oppleve at du ikkje kjenner noko på fleire veker. Det betyr ikkje at det er noko uvanleg eller at det er noko gale med barnet. Det er ikkje slik at du skal kjenne barnet kvar dag før du er 26 veker.

Første gangen kjente eg som sagt første gong 15+5. Eg kjente liv jamnleg i ca 3 veker, før det var stille i nesten 3veker før eg igjen kjente sparka jamnleg igjen. Denne gangen har eg kjent heile vegen sidan veke 13.

Min morkake ligger foran, er i uke 18 og har ikke kjent noe liv ennå. Jeg kjente noe kribling i uke 15 som jeg mente var liv, for jeg hadde aldri kjent noe lignende. Kjente det to ganger, med noen får dagers mellomrom. Men har ikke kjent noe siden det, så nå er jeg ikke sikker på hva det var.

Fikk beskjed om at jeg ikke kom til å kjenne noe før nærme uke 22. 

Jeg har den også foran, og kjente lenge kun spark heeelt nede. Kjente over helemagen rundt uke 20, og da kunne det også kjennes utenpå. Men helt nede kjente jeg noe fra uke 13. Er tredje babyen da, så jeg vet hvordan det kjennes ut. Med førstemann kjente jeg ikke spark før uke 20 og da lå morkaka bak. Jeg trodde det jeg kjente bare var luft men det var jo babyen.

Jeg har morkaka halveis foran og har enda ikke kjent noe liv, selv om vi så en riktig så aktiv jente på oul. Er uke 19 nå :)

Førstegangsgravid, så er spent på følelsen av å kjenne spark!

Må legge til at hun ligger godt inne i magen. Synes neste ikke enda, kun en liten bulk som synes med ettersittende genser. Kan kanskje være en årsak til at jeg ikke har kjent noe særlig enda?

Anonymous poster hash: 97c52...192

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...