Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 Hun er ikke så glad i å være på magen så hun ruller bare tilbake til ryggen. Ruller ikke selv til magen, må hjelpe henne igang. Er dette normalt? Fysio påsto at alle babyer lært rygg til mage først, og ikke andre veien før mye senere... Anonymous poster hash: f1537...0ff
QueeenBeee Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Alle mine rullet fra mage og over til rygg først. Da er det bare å vippe seg over og bruke tyngdekraften. Mens å komme seg fra rygg og over til magen krever mye mer. Tror ikke den fysion er helt på nett.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 Helsesøsterene vi snakker med sier at når baby ruller fra mage til rygg først, så er det ikke med vilje. De tipper over. De lærer som regel å rulle fra rygg til mage med vilje først. Anonymous poster hash: 28956...34c
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 Helsesøsterene vi snakker med sier at når baby ruller fra mage til rygg først, så er det ikke med vilje. De tipper over. De lærer som regel å rulle fra rygg til mage med vilje først.Anonymous poster hash: 28956...34c Å jo, dette er med vilje, ikke sånn som når hun veltet før. Hun har teknikk hvor hun legger ned hodet først og vrir etter kroppen og armer, ikke tipping nei. Da velter de jo bare over og triller rundt. Anonymous poster hash: f1537...0ff
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #5 Skrevet 11. februar 2016 Begge mine rullet fra mage til rygg først. Og dette var rundt 2 måneders alder. Men siden de ikke likte å ligge på magen ble det mye skrik. Var vel først litt senere de rullet fra mage til rygg. Anonymous poster hash: 6203b...250
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #6 Skrevet 11. februar 2016 Begge mine rullet fra mage til rygg først. Og dette var rundt 2 måneders alder. Men siden de ikke likte å ligge på magen ble det mye skrik. Var vel først litt senere de rullet fra mage til rygg.Anonymous poster hash: 6203b...250 Blir lite skrik her da siden hun raskt snur seg dit hun vil være igjen selv. Anonymous poster hash: f1537...0ff
Katta82 Skrevet 11. februar 2016 #7 Skrevet 11. februar 2016 Det er mest vanleg å lære å rulle frå mage til rygg først. Det begynner med at dei tippar pga hovudet veg så mykje i forhold til resten, og blir meir viljestyrt etter kvart. Men det er jo ingen regel utan unntak, så det er ikkje uvanlig å rulle først andre vegen heller. Min rulla først frå rygg til mage. Var akkurat blitt tre mnd. Min elska å ligge på magen, så det var nok det som gjorde at han begynna så tidleg. Rulla ikkje andre vegen (viljestyrt) før han var 8mnd. Hadde ingen interesse av å ligge på ryggen så han gjorde det først når han hadde behov for å rulle rundt og rundt for å komme seg bortover golvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå