Gå til innhold

Trenger hjelp til jobbsøknad, jenter!:) Sykepleier...

Anbefalte innlegg

Hei jeg er så dårlig på dette! Jeg skal søke en stilling jeg virkelig har lyst på og lurer: Sånn rent utenom faglige kvalifikasjoner, hva er viktig å få med i søknadsteksten som ikke står i CV? Tenker mer på hva jeg driver med på fritida? At jeg feks er trener for et håndballag etc, er slikt noe man skriver?

Takker for alle som kan hjelpe meg:)

Anonymous poster hash: ea96c...650

Fortsetter under...

Som hovedregel skal søknad og cv vise dine faglige kvalifikasjoner. At du er tilfredsstillende kvalifisert og dine motiver for å søke på jobben.

På jobbintervju er det ofte personlighet og egnethet som blir fokuset.

Anonymous poster hash: 868b3...56e

Du skriver navn, alder, barn, sivilstand, hvor du bor. 

Du skriver hvor du fant stillingsutlysning.

Du skriver om din yrkeserfaring, selv om det står i cv, og hvordan din yrkeserfaring kan komme til nytte i den nye jobben. Du kan komme med evt spesielle interesser ift yrket; eks; det gode stellet, hygiene eller hva det måtte være. 

Du skriver kanskje en setning eller to om deg som person. F.eks `mine venner omtaler meg som en.... bla bla person. Her kan du også flette inn en setning om hobbyer,  at du er aktiv i håndball, liker å lese etc. 

Du avslutter med at du ser frem mot å høre fra dem

Mvh N.n

Anonymous poster hash: 87887...a91

Ok men det meste av faglige står i CV...hva skriver jeg så i søknadsteksten?

Anonymous poster hash: ea96c...650

Du trekker frem det viktigste av det som står på CV'en, og gjerne knytter det opp til hvordan og hvorfor det er relevant til stillingen du søker på. Eventuelt litt om hva du lærte de ulike stedene som du kan ta med deg videre.

Anonymous poster hash: 709d9...3d9

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...