Gå til innhold

Kan noen hjelpe litt med navn?

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer skal ha barn. Sønnen min heter Nikolai. Samboeren min og jeg har totalt ulik navnesmak, han liker mer navn som skal uttales på engelsk, som kate og Jamie, mens jeg liker bedre norske navn. Vi har noen få navn som begge syns er fine, hvilke navn av disse er fint til en lillebror/lillesøster til Nikolai:

Jentenavn:

Emilie

Linnea

Mille

Vanessa

Guttenavn

Sander

Dennis

William

Johannes (min sønn nr 2, helbroren til Nikolai, heter dette, han døde under fødsel, så er litt usikker enda, men samboeren min snakket mye om dette fordi han syns det er et fint navn og at det hadde vært fint med en oppkalling. Det er ikke samboers sin sønn som døde, men faren til barnet vet ikke engang om navnet hans, han brøy seg ikke, så tråkker ikke på noen tær.)

Anonymous poster hash: 898ea...87b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144260850-kan-noen-hjelpe-litt-med-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nikolai og Vanessa passet godt sammen :)

Nikolai og Johannes passer også fint sammen, men hvis du synes det blir litt vemodig kan du jo heller velge et navn som ligner litt på Johannes. Hva med; 

Nikolai og Jonas

Nikolai og Johan 

Anonymous poster hash: d32c2...59e

Tenker du må kjenne etter hva som er mest rett for deg. Hvis du selv føler det går fint å kalle en evt gutt for Johannes, så er det ikke noe problem. Hvis DU synes det er vanskelig, så er det nok mest riktig å gi ham et annet navn.

Anonymous poster hash: 4083a...1ac

Dere har jo flere navn dere begge liker, mange som sliter med å finne bare ett:)

Om du vil bruke Johannes er det bare du som kan avgjøre. Tror ikke jeg ville gjort det selv, i alle fall ikke som første fornavn. Men har aldri opplevd noe slikt, så vet jo ikke.

Synes alle navnene passer fint til Nikolai.

Anonymous poster hash: 3af19...587

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...