Gå til innhold

Går det bra å ha tre katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hannkatt fra før og tenkte på å få en til. Skal adoptere fra Dyrebeskyttelsen. Men, jeg er stygt redd for at vi/jeg har vanskelig for å ta bare en 🙊

Hvordan fungerer det med tre stk? Blir det litt sånn som med mennesker, three is a crowd?

Anonymous poster hash: 9a0af...c55

Skrevet

Funker fint 😀

Anonymous poster hash: fd94f...2b3

Skrevet

Så det blir ikke slik at to går sammen og hakker på den siste?

Hi

Skrevet

vi har hatt tre katter fra dyrebeskyttelsen, det ble to som hakket på en

Anonymous poster hash: 1b537...8dc
Skrevet

Det gikk dessverre ikke bra hos oss. En av kattene ble den store sjefen og banket/jagde vekk de andre. Det gikk bra en stund før det ble full krig.

Skrevet

Jeg har 3. Mor og 2 barn. hann og hun. Broren hakker en del på søstra. Hjalp ikke kastrere. Men det trenger ikke bli sånn. og det funket noen år før det ble sånn som nå.

Anonymous poster hash: ee9c2...781
Skrevet

Har fire som funker bra, men det er to par søsken, og introduserte de to siste når de var kattunger, vet ikke om det har noe å si. Spør dyrebeskyttelsen om de har et sosialt søskenpar, som ikke nødvendigvis er så gamle. De har som regel god oversikt over hvilke katter som er sosiale, og hvilke som er alenekatter.

Anonymous poster hash: 70bf5...968

Skrevet

Jeg hadde først en, så fikk jeg to til og de ble fort venner. Så fikk jeg to til og det gikkfortsatt ganske greit, men jeg fikk enda en (altså seks katter), så ble den siste holdt utenfor og måtte stort sett være på andre rom.

Søsteren min hadde tre og der var det en som var utenfor. Det er nok veldig forskjellig fra katt til katt, men de blir vel stort sett vant til hverandre. Om de ikke er bestevenner, så lever de som oftest greit sammen allikevel.

Anonymous poster hash: 57da5...e40

Skrevet

Er ofte med dyr som med barn (og voksne) to og fire går bra, tre gjør det ikke. Fem er bedre enn tre, siden de da ofte kan bli to + tre.

Har sett, hester, hunder og katter ikke fungere med tre, men fungere fint med to, fire eller fem.

Anonymous poster hash: 7d3fe...dd7
Skrevet

Var det jeg var redd for, at tre er et dårlig antall.

Hi

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er som med unga. Ofte én for mye! :-) haha! Men utover det går det strålende. Har 3 hannkatter. De levde i mange år sammen uten å være kastrerte, til dyrlegens overraskelse

Skrevet

Tre fungerte perfekt her, men ikke fire. 

Sekretøsa; hvordan klarer man å leve med tre ukastrerte hannkatter? Mye kattetiss overalt eller?

Anonymous poster hash: afe0a...20e
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tre fungerte perfekt her, men ikke fire.

Sekretøsa; hvordan klarer man å leve med tre ukastrerte hannkatter? Mye kattetiss overalt eller?

Anonymous poster hash: afe0a...20e

Nopp, ingenting. Det hender den ene tisser inne når det er 20 minus og stiv kuling ute, men det var noe han begynte med etter han ble kastrert.

Skrevet (endret)

Jeg har fire kastrerte hannkatter. Tre av de har kommet inn i hjemmet i godt voksen alder. Det har gått helt smertefritt med litt tilvenning.

Endret av Miamimom
Skrevet

Så dere mener det kan gå bra om jeg plutselig finner på å ta med meg to?🙊 Vil jo ikke at hannkatten hjemme skal føle seg helt overkjørt hellet da.

Hi

Skrevet

Med katter og dyr så handler det om.dominans. du kan ha 10 katter hvis alle følger hierarkiet.

Selv 2 katter kan sloss som hund og katt (hehe) hvis de ikke blir enige om hvem som dominerer.

Anonymous poster hash: c8c0e...442

Skrevet

Så dere mener det kan gå bra om jeg plutselig finner på å ta med meg to?🙊 Vil jo ikke at hannkatten hjemme skal føle seg helt overkjørt hellet da.

Hi

Ja, det tror jeg det gjør. Det går seg uansett fort til, de finner sin plass.
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er nok riktig at det handler om dominans. Vi hadde to stk sammen ganske lenge før vi fikk nr 3. Han satt under et bord og fresa i to døgn. På dag tre stelte han seg opp i trappa. De to andre var nysgjerrig og gikk bort. Det endte opp med at den nyankomne fresa de to andre ned i liggestilling! :-) Siden har de gått overens. De liker ikke hverandre i den grad at de ligger og koser eller leker sammen, men de aksepterer hverandre

Skrevet

Vi hadde to katter, søstre.. Skaffet hund. Et år senere skaffet vi katt nr 3.

Etter et års tid har rangen blitt kjempet ferdig...

1.Største katt er sjef

2.Hunden

3.Ny katt

4.Søstera til største katt..

Nå kantine og med alle 4 sove i sofaen samtidig...

Anonymous poster hash: 88b06...dcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...