Gå til innhold

Lønn og ansiennitet lærere (adjunkter)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere adjunkter;

hva tjente dere i fjor? Og hvor mye ansiennitet har dere, dvs har dere ansiennitet kun fra dere var ferdigutdannede lærere, eller får dere for vikarjobbibg osv før fullført utd.?

Jeg tjente 424 000,- brutto, full stilling og kontaktlærer. Jeg jobbet 10 år som vikarlærer før dette, noen av årene fulltid. Det står til og med ansiennitet fra 2010 på lønnslippen, men ut i fra lønnstabeller ser det ut til at jeg har 2 års ans. Syns jeg tjener lite.... burde jeg snakke med arbeidsgiver (sjef og lønnsfolka i kommunen er ikke spesielt velvillige, så jeg trenger synspunkter fra dere først😑)

Anonymous poster hash: c5d41...139

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du fagorganisert? Ville kontaktet tillitsvalgt, du skal ha mer ansiennitet enn to år dersom du har relevant erfaring. I tillegg skal all kommunal ansettelse telle, men de regner om timene du har jobbet som vikar til en stillingsprosent, også får du ansiennitet ut ifra det.

Skrevet

Du skal ha mer lønn enn det du får. All relevant erfaring skal legges til selv om det ikke var fast. Snakk med utd og/eller rektor evt. lønnskontoret. Det er en feil her som må rettes opp.

Hilsen adjunkt

Anonymous poster hash: 9465f...0f4

Skrevet

Har du vært ferdig utdannet hele denne perioden? I så fall skal du selvfølgelig ha mer i lønn. Deltid i 10 år skal regnes med, men jeg tror det er litt avhenging av hvor stor stillingsprosent du hadde. Det er jo forskjell på å ha jobbet i 30% stilling og i 90% stilling.

Jeg hadde tatt kontakt med Utdanningsforbundet, enten lokalt, regionalt eller nasjonalt. Om du ikke er fagorganiser/medlem i Utdanningsforbundet, må du bli det med én gang.

Kanskje er du heldig, og kan få etterbetalt det du har fått for lite?

Jeg er adjunkt med opprykk. Har snart åtte års ansiennitet fra skolen, pluss to års ansiennitet fra andre relevante jobber. Det vil si at jeg for øyeblikket får lønn som om jeg har åtte års erfaring, men til høsten rykker jeg opp til å få lønn for ti års ansiennitet. Tjente i fjor 493.000 (er kontaktlærer også).

Anonymous poster hash: e192a...4e6

Skrevet

Har du vært ferdig utdannet hele denne perioden? I så fall skal du selvfølgelig ha mer i lønn. Deltid i 10 år skal regnes med, men jeg tror det er litt avhenging av hvor stor stillingsprosent du hadde. Det er jo forskjell på å ha jobbet i 30% stilling og i 90% stilling.

Jeg hadde tatt kontakt med Utdanningsforbundet, enten lokalt, regionalt eller nasjonalt. Om du ikke er fagorganiser/medlem i Utdanningsforbundet, må du bli det med én gang.

Kanskje er du heldig, og kan få etterbetalt det du har fått for lite?

Jeg er adjunkt med opprykk. Har snart åtte års ansiennitet fra skolen, pluss to års ansiennitet fra andre relevante jobber. Det vil si at jeg for øyeblikket får lønn som om jeg har åtte års erfaring, men til høsten rykker jeg opp til å få lønn for ti års ansiennitet. Tjente i fjor 493.000 (er kontaktlærer også).

Anonymous poster hash: e192a...4e6

Ikke noe som heter adjunkt med opprykk. Det korrekte er adjunkt med tilleggsutdanning.

Anonymous poster hash: 69137...20e

Skrevet

Tusen takk for svar!

Er Utdannibgsforbundet på min side, eller jatter de med kommunen? Er så redd for å bli overkjørt... Jeg forstår så lite av sånt, og når jeg blir forklart slikt av noen som forstår seg på det (og i tillegg kanskje ikke har mine interresser som førstepri.) så stoler jeg blindt på det som blir sagt og har ingen motargumenter selv om jeg føler ting er feil... derfor jeg ikke har gjort noe med det før. Jeg tror alt sånt er i orden! Men har veldig på feelingen av at jeg må stå på krava nå.

HI

Anonymous poster hash: c5d41...139

Skrevet

Så sant du er medlem hos utdanningsforbundet er de på din side.

Jeg tror faktisk du blir nødt til P sette deg inn i dine egne rettigheter som ansatt, det er liksom litt av din plikt som arbeidstaker. Du må vite hva du har rett på og plikt til, ellers kan du ikke forvente at alt blir som det skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...