Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Mitt barn på 6 år har fått påvist medfødt tannemalje skade. Har en tann som er på vei ut som har et gult belegg.. Noen som har erfaringer med dette? Hvilken tannkrem anbefales? Barnet var mye syk da det var baby, gikk på flere forskjellige antibiotika, noe som kan være årsaken til at tannen kommer ut skadet.. Anonymous poster hash: 1a00d...47f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 Min 7-åring har 3 nye tenner med emaljeskade. Det er ikke medfødt, for fortennene og 6-årsjekslene dannes når barnet er ca 1 år gammel, og er man så uheldig å ha høy feber akkurat når emaljen på disse tennene dannes får man "mineraliseringsskader" på emaljen. Min datter har to 6-årsjeksler som er misfarget og har en hvit flekk på den ene fortannen. Disse tennene er da svakere enn de andre tennene og det blir lettere hull i dem, antagelig må de fikses på etterhvert, men de gjør ingenting før det faktisk er hull. Vi har bare fått beskjed om å pusse godt morgen og kveld og ta flour. Anonymous poster hash: 5788f...8d0
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #3 Skrevet 9. februar 2016 Min 7-åring har 3 nye tenner med emaljeskade. Det er ikke medfødt, for fortennene og 6-årsjekslene dannes når barnet er ca 1 år gammel, og er man så uheldig å ha høy feber akkurat når emaljen på disse tennene dannes får man "mineraliseringsskader" på emaljen. Min datter har to 6-årsjeksler som er misfarget og har en hvit flekk på den ene fortannen. Disse tennene er da svakere enn de andre tennene og det blir lettere hull i dem, antagelig må de fikses på etterhvert, men de gjør ingenting før det faktisk er hull. Vi har bare fått beskjed om å pusse godt morgen og kveld og ta flour. Anonymous poster hash: 5788f...8d0 Mitt barn har det samme, heldigvis bare på en tann (seksårsjeksel). Vi oppdaget det fordi det ble et hull der (skjedde på veldgi kort tid). Vi fikk beskjed om å bruke voksentannkrem, og å legge litt tannkrem på den aktuelle tannen før sengetid for å tilføre ekstra fluor. Men dette kan vel tannlegen best veilede i, HI? Anonymous poster hash: d734f...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå