Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Vi har en hankatt på halvannet år. Vi ble anbefalt av oppdretter å beholde innedoen (jeg husker ikke hvorfor), og det har vi gjort. I sommerhalvåret brukte han ikke innedoen i det hele tatt, men nå foretrekker han å gå inne. Jeg synes det er veldig upraktisk både med fjerning av bæsj og kattesand over hele huset når han er våt i pelsen. Han synes tydeligvis at det er bekvemt å bruke innedoen om vinteren, men nå har jeg mest lyst til å fjerne den. Er det greit, eller kommer han til å gjøre fra seg inne? Han har katteluke og kommer og går som han vil. Anonymous poster hash: 8f26b...ba0
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 Det finner du fort ut.. Hvis jeg ikke har innedo, eller den er for møkkete, går en av dem på do på sofaputer, sekker, dørmatta, oppi papiravfallet, skittentøyet osv 😓😓 De eldste kattene går ikke på do inne under hele tatt, men han ene av de yngre er tydeligvis avhengig av å kunne gjøre det. Du kan jo forsøke å sette den ut først, slik at han fortsatt har doen, men du slipper å ha den inne? Anonymous poster hash: 399b2...908
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #3 Skrevet 9. februar 2016 Jeg tenkte også det, å ha den ute en stund, men problemet med kattesand over hele huset forsvinner jo ikke. Jeg tror kanskje jeg bare fjerner den, og lar det stå til. Han gikk jo på do ute hele våren, sommeren og høsten, så han bør jo vite hvordan det foregår :-) Anonymous poster hash: 8f26b...ba0
Gjest Minnieropptatt Skrevet 9. februar 2016 #4 Skrevet 9. februar 2016 Hva gjør du om vinteren når det er 20 minus og ingen er hjemme? Hvordan kattesand bruker du i kassa?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #5 Skrevet 9. februar 2016 Ja, ha den i bakhånd, nå skal det bli veldig kaldt igjen. Mine stakk såvidt snuten utenfor når det var så kaldt, og det var høyere frekvens av "uhell" inne da. Anonymous poster hash: 399b2...908
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #6 Skrevet 9. februar 2016 Som ikke-katteeier men med en flittig besøkt hage og carport må jeg si jeg er regelrett drittlei katteeiere som tenker " ute av syne ute av sinn" mens dyra deres driter ned andres eiendom Anonymous poster hash: d473b...1fe
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #7 Skrevet 9. februar 2016 Hva gjør du om vinteren når det er 20 minus og ingen er hjemme? Hvordan kattesand bruker du i kassa?Da har man katteluke. Min katt har alltid gått ut selv ved så lave grader. Anonymous poster hash: 07842...f7f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #8 Skrevet 9. februar 2016 Som ikke-katteeier men med en flittig besøkt hage og carport må jeg si jeg er regelrett drittlei katteeiere som tenker " ute av syne ute av sinn" mens dyra deres driter ned andres eiendom Anonymous poster hash: d473b...1fe Amen! Må daglig scanne hagen her før barna slippes ut. Bokstavelig talt drittlei av å ta jobben for katteeierene. Anonymous poster hash: 5c01d...2f1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #9 Skrevet 9. februar 2016 Hva gjør du om vinteren når det er 20 minus og ingen er hjemme? Hvordan kattesand bruker du i kassa?Da har man katteluke. Min katt har alltid gått ut selv ved så lave grader. Anonymous poster hash: 07842...f7f Kattelule passer ikke for alle. Ikke er det sikkert katten vil gå ut heller når det er så kaldt. Våre katter snur i døra når de merker hvor kaldt det er. Anonymous poster hash: bc860...cf3
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #10 Skrevet 9. februar 2016 Har kun kattedo om det er skikkelig dårlig eller kaldt vær ute. Jeg har fire katter. Og de gjør ikke fra seg inne om det ikke er do tilgjengelig :-) Anonymous poster hash: 136ca...d80
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #11 Skrevet 9. februar 2016 Har kun kattedo om det er skikkelig dårlig eller kaldt vær ute. Jeg har fire katter. Og de gjør ikke fra seg inne om det ikke er do tilgjengelig :-)Anonymous poster hash: 136ca...d80 Nei, de går vel i nabohagen eller på lekeplassen. Anonymous poster hash: d473b...1fe
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #12 Skrevet 9. februar 2016 Kanskje du skulle vente til våren, dersom han likevel gjør fra seg ute da? Vi fjernet doen i vår (omtrent 1 år gammel katt) når katten ikke brukte doen noe særlig. Det gikk veldig fint og han har aldri gjort fra seg inne. Anonymous poster hash: b2d59...64c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå