Gå til innhold

For spesielt ?

Anbefalte innlegg

Matheus/Matteus er forresten også veldig fint!

Enda et alternativ til Iasaiah er Jesaja. Det er vel slik navnet blir skrevet i den norske bibelen. Men jeg synes egentlig Isaiah/Esaiah er finere. Lykke til med navnevalget! Ikke enkelt dette her.

Tusen takk :) Nei skulle ikke være lett med gutt :P

HI

Anonymous poster hash: 5e595...c59

Fortsetter under...

Så flott at dere likte det! Viktig å smake på det. Med sistemann så kjørte vi flere dagers utprøving av aktuelle navn også etter han var født, for vi klarte ikke å bestemme oss ;) Personlig så synes jeg Esaiah flyter veldig godt, er internasjonalt og selv om det er lite brukt her til lands så har "alle" hørt det. To av våre barn har slike navn, mens en har et navn som fikk litt oppsving i årene etter han fikk det, men fortsatt ikke mange med navnet. Synes Esaiah klinger hakket bedre enn Jeremiah.

Lykke til!

Nydelige navn!

Personlig så liker jeg nok Esaiah mer på norsk. Klangen blir finere og mykere. I'en blir såpass markant i Isaiah, at jeg synes det ødelegger noe. Men navnet er vakkert skrevet :)

Samuel er fantastisk, og har en nydelig kortform. Jeremiah er vakkert, og man unngår litt Mia problematikken om man legger til h på slutten. Jeg synes forøvrig uttalen av navnet blir penere med h på slutten. Mer luftig. Synes ikke det er spesielt feminint. Flott navn!

Josef/Joseph er jeg ikke så begeistret for på norsk, men det er vakkert på engelsk.

Er enig i at I'en er merkant. Esaiah har vi faktisk ikke tenkt på, men klang bedre og vi så begge på hverandre - det blir det ! Men plutselig forsvant litt av forelskelsen for navnet og jeg måtte nesten konsentrere meg for å si det :P hehe. Er nok fordi det i åresvis har vært Isaiah som har vært navnet man falt for <3 Men nå smaker vi virkelig på Esaiah isteden :D

Om det blir Jeremia blir det nok med h på slutten, enig i at det er penere og det blir ikke så mye trykk på MIA :)

Tusen takk for innspill Suebird <3

HI

Anonymous poster hash: 5e595...c59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...