Gå til innhold

Ang. voksenopplæring: anbefaler dere Helsefagarbeider?

Anbefalte innlegg

Vet at det tar mange år å ta fagprøven, men den er vel ikke det viktigste? Eller tar jeg feil?

Lurer på om jeg skal ta denne utdanningen, for da har man vel ganske mange muligheter??

Jeg er utdannet hudpleier fra før.

Takknemlig for svar!!

Anonymous poster hash: 53099...a9b

Fortsetter under...

Du kan søke læreplass selv på voksenopplæring, men det er vanskelig desverre.

Jeg tok helsefagarbeider som voksen og har nå jobba i helsevesnet i 2 år KUN på vikarvakter. Jobber alt fra 40-100% alt etter som hvor mange vakter jeg får.

Jeg var heldig som fikk vikarstilling, men det er alltid usikkert fra mnd til mnd. Nå jobber jeg en del natt for å fylle opp timene jeg trenger for å ta fagbrev.

Men å jobbe i helsevesnet er absolutt å anbefale :)

Anonymous poster hash: ab9f7...ea0

Du vil være avhengig av å jobbe så og si alt av helger i årevis for å få inn penger, vanskelig å få fast større stillinger.

Selv har jeg jobbet som hjelpepleier i 18 år og har bare 60% fast. Jobber tre forskjellige steder for å få fylt opp med ekstravakter.

Trives med jobben, men ikke med å aldri vite om jeg får nok ekstravakter til brødfø familien.

Har ikke tall på alle avtaler jeg har måttet bryte fordi jeg får en tlf om ekstravakt 30 min før den begynner. Sier man nei til å komme på kort varsel, havner man nederst på ringelista :(

Anonymous poster hash: 04c3f...ac1

ikke lest hva de over sier, men jeg vil heller anbefale sykepleier da, bedre lønn, slipper lære tid og bedre arbeidstid, større sjangs for fast stilling og bedre utsikter i forhold til videre utdanning.

du trenger ikke generell studie kompetanse for å søke, du kan søke på realkompetanse. og få alderspoeng. 

jeg er også hudpleier og har tatt sykepleiern, og fikk poeng for tidligere utdannelse selv om den ikke er direkte relevant. 

her har du også en utdannelse du kan kombinere med hudpleie yrke feks. ville undersøkt høyerer utdanning fremfor nok en vdg utdaning.

Anonymous poster hash: e1648...36c

Annonse

Få deg heller en ordentlig utdannelse

Anonymous poster hash: 5c661...716

Nå ble jeg faktisk provosert!

Vi trenger helsefagarbeiderne! Altså det som tidligere var hjelpepleier og omsorgsarbeider. Ellers hadde faktisk ikke helsenorge gått rundt.

Hilsen sykepleier!

Anonymous poster hash: 3f12b...ebe

Du vil være avhengig av å jobbe så og si alt av helger i årevis for å få inn penger, vanskelig å få fast større stillinger.

Selv har jeg jobbet som hjelpepleier i 18 år og har bare 60% fast. Jobber tre forskjellige steder for å få fylt opp med ekstravakter.

Trives med jobben, men ikke med å aldri vite om jeg får nok ekstravakter til brødfø familien.

Har ikke tall på alle avtaler jeg har måttet bryte fordi jeg får en tlf om ekstravakt 30 min før den begynner. Sier man nei til å komme på kort varsel, havner man nederst på ringelista :(Anonymous poster hash: 04c3f...ac1

Hva? Jobbet i 18 år og ikke fått større stilling enn 60 %? Hvordan er det mulig?

Kan det hende du må oppdatere deg faglig for å øke kompetansen din?

Jeg har jobbet som hjelpepleier i 25 år,fikk 100 % innen 3 år. Datteren min er helsefagarbeider,ferdig i fjor,og hun fikk 70 % med en gang.

Vi bor sentralt på østlandet.

Helsesektoren er det yrket det er mest sikkerhet i fremover.

Anonymous poster hash: 3eef2...496

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...