Gå til innhold

sykt barn ( vikar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vikar på timer i en bhg og har jobbet så si non stop i mange mnd, det har kun vært avbrutt av juleferie og en og annen dag som de ikke har hatt behov.

Er satt opp på full jobb hele neste uke ( 37.5t) men nå har bhg jenta mi 39 i feber så ikke noe bhg på henne imorgen, vanligvis kunne pappa vært hjemme men han har en viktig jobb som innebærer og reise bort så han kan ikke være hjemme før tidligst tirsdag.

Hvordan er det med sykt barndager når man er vikar på timer?

Anonymous poster hash: 9e27b...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener du har rett på sykt barn dag så lenge dette var en planlagt vakt og du har jobbet jevnlig over tid. I vår barnehage har vi det iallefall slik. Jeg gikk som timevikar i flere år.

Anonymous poster hash: 5dc62...e01

Skrevet

Du har krav på lønn for oppsatte vakter ved sykdom ( jobba mange år i helsevesenet )

Anonymous poster hash: dfaab...f21

Skrevet

Tusen takk begge to ☺

Skrevet

Du har rett på syke-barn dager og betaling så lenge du er satt opp på vakt.

Du skal ha en arbeidskontrakten i bunn. Her bør det stå henvisning til tariffavtale eller personalhåndbok.

Hvis du nå er innsatt from vikar for en bestem person for en uke skal du strengt tatt ha en egen arbeidsavtalemfor det da dette ikke er å betrakte som tilkalling.

Anonymous poster hash: a4536...679

Skrevet

Du har rett på syke-barn dager og betaling så lenge du er satt opp på vakt.

Du skal ha en arbeidskontrakten i bunn. Her bør det stå henvisning til tariffavtale eller personalhåndbok.

Hvis du nå er innsatt from vikar for en bestem person for en uke skal du strengt tatt ha en egen arbeidsavtalemfor det da dette ikke er å betrakte som tilkalling.

Anonymous poster hash: a4536...679

Så du mener jeg skal ha ny kontrakt hver gang jeg er vikar for noen? Det blir vell ca 3 kontrakter i uken, og høres veldig slitsomt ut.

Jeg har en kontrakt som tilkallingsvikar men klarer aldri og bli klok på det med egen sykdom og sykt barn ( har heller ikke hatt behov før nå for og kunne det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...