Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #1 Skrevet 7. februar 2016 Nå er det visst avgjort. Vi skal få undulat i hus. Det er en enslig og stille undulat som ikke snakker. Undulaten sin beste venn er en plastdukke. Matmor er en gammel dame som skal flytte på sykehjem. Jeg kan veldig lite om undulater, vet kun at de prater mye og at de helst skal være to. 1.Klarer fuglen overgangen fra gamlemor til en barnefamilie? 2.Klarer vi å temme en voksen fugl? 3.Kan vi lære fuglen å fly tilbake til buret sitt? Nå får fuglen sjeldent komme ut å fly, fordi han ikke flyr tilbake til buret. 4.Hvis vi klarer å temme fuglen, og kan slippe fuglen ut av buret. Kan vi lære fuglen å bruket buret som toalett? 5. Kan vi åpne dører og vinduer når sommeren kommer? Hvis dette går som jeg vil, står buret åpent hele dagen. Jeg liker ikke dyr som er stengt inne i bur. 6.Hvordan er det med allergikere? Vi har dyreallergi i hus. Ene barnet er allergisk mot flass fra pelsdyr. Kan vi ta imot undulaten? Flere spørsmål kommer med tiden. Anonymous poster hash: 8734d...267
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #2 Skrevet 7. februar 2016 Nå er det visst avgjort. Vi skal få undulat i hus. Det er en enslig og stille undulat som ikke snakker. Undulaten sin beste venn er en plastdukke. Matmor er en gammel dame som skal flytte på sykehjem. Jeg kan veldig lite om undulater, vet kun at de prater mye og at de helst skal være to. 1.Klarer fuglen overgangen fra gamlemor til en barnefamilie? 2.Klarer vi å temme en voksen fugl? 3.Kan vi lære fuglen å fly tilbake til buret sitt? Nå får fuglen sjeldent komme ut å fly, fordi han ikke flyr tilbake til buret. 4.Hvis vi klarer å temme fuglen, og kan slippe fuglen ut av buret. Kan vi lære fuglen å bruket buret som toalett? 5. Kan vi åpne dører og vinduer når sommeren kommer? Hvis dette går som jeg vil, står buret åpent hele dagen. Jeg liker ikke dyr som er stengt inne i bur. 6.Hvordan er det med allergikere? Vi har dyreallergi i hus. Ene barnet er allergisk mot flass fra pelsdyr. Kan vi ta imot undulaten? Flere spørsmål kommer med tiden. Anonymous poster hash: 8734d...267 7.Jeg glemte ett spørsmål. Kan vi få en enslig undulat til å bli lykkelig? Må vi ha to? Anonymous poster hash: 8734d...267
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #3 Skrevet 7. februar 2016 Nå er det visst avgjort. Vi skal få undulat i hus. Det er en enslig og stille undulat som ikke snakker. Undulaten sin beste venn er en plastdukke. Matmor er en gammel dame som skal flytte på sykehjem. Jeg kan veldig lite om undulater, vet kun at de prater mye og at de helst skal være to. 1.Klarer fuglen overgangen fra gamlemor til en barnefamilie? 2.Klarer vi å temme en voksen fugl? 3.Kan vi lære fuglen å fly tilbake til buret sitt? Nå får fuglen sjeldent komme ut å fly, fordi han ikke flyr tilbake til buret. 4.Hvis vi klarer å temme fuglen, og kan slippe fuglen ut av buret. Kan vi lære fuglen å bruket buret som toalett? 5. Kan vi åpne dører og vinduer når sommeren kommer? Hvis dette går som jeg vil, står buret åpent hele dagen. Jeg liker ikke dyr som er stengt inne i bur. 6.Hvordan er det med allergikere? Vi har dyreallergi i hus. Ene barnet er allergisk mot flass fra pelsdyr. Kan vi ta imot undulaten? Flere spørsmål kommer med tiden. Anonymous poster hash: 8734d...267 Den klarer helt sikkert overgangen. Angående å få den tam, hannfugler er lettere å få tam. Siden du sier den er en eldre fugl er det ikke sikkert den er så lett å få tam. Jeg ville ikke latt barna stikke hender inn i buret i den prosessen, de har sjelden tålmodigheten som trengs. Fuglen må få komme til deg, barn prøver som regel å ta på de for raskt. Å få de renslige er umulig. Men de bæsjer jo ikke mye så jeg har aldri sett på det som et problem. Skal dører stå oppe om sommeren må fuglen være innestengt i buret. Forviller de seg ut er de vanskelige å få tak i. Fugler kan være svært allergifremmemde. De som reagerer på andre dyr har en stor sannsynlighet for å reagere på fuglen. Har hørt at leger fraråder å ha fugler inne der du har barn som er allergisk mot pelsdyr. Anonymous poster hash: f9487...858
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #4 Skrevet 7. februar 2016 Nå er det visst avgjort. Vi skal få undulat i hus. Det er en enslig og stille undulat som ikke snakker. Undulaten sin beste venn er en plastdukke. Matmor er en gammel dame som skal flytte på sykehjem. Jeg kan veldig lite om undulater, vet kun at de prater mye og at de helst skal være to. 1.Klarer fuglen overgangen fra gamlemor til en barnefamilie? 2.Klarer vi å temme en voksen fugl? 3.Kan vi lære fuglen å fly tilbake til buret sitt? Nå får fuglen sjeldent komme ut å fly, fordi han ikke flyr tilbake til buret. 4.Hvis vi klarer å temme fuglen, og kan slippe fuglen ut av buret. Kan vi lære fuglen å bruket buret som toalett? 5. Kan vi åpne dører og vinduer når sommeren kommer? Hvis dette går som jeg vil, står buret åpent hele dagen. Jeg liker ikke dyr som er stengt inne i bur. 6.Hvordan er det med allergikere? Vi har dyreallergi i hus. Ene barnet er allergisk mot flass fra pelsdyr. Kan vi ta imot undulaten? Flere spørsmål kommer med tiden. Anonymous poster hash: 8734d...267 7.Jeg glemte ett spørsmål. Kan vi få en enslig undulat til å bli lykkelig? Må vi ha to? Anonymous poster hash: 8734d...267 Høres ut som du har store forventninger her. Det er ikke så enkelt å trene en fugl... Jeg tror nok den kan trives hos dere og alrne. Men jeg tror ikke du kan lære den og bli stueren og å ikke fly ut av vinduet og sånt, dessverre... En pelsdyrallergiker vil kunne utvikle allergi mot fjærkre, men det vet man ikke på forhånd. Anonymous poster hash: b5d53...8a9
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #5 Skrevet 7. februar 2016 Ok, takk for svar. Vi får gjøre det beste ut av situasjonen. Anonymous poster hash: 8734d...267
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #6 Skrevet 7. februar 2016 Undulater har noe som heter kalk kjertel som gjør at de støver mye. Med et barn som har allergi så hadde jeg heller tatt kontakt med oppdrettere og hørt om den stakkars undulaten heller kan komme ditt og få bo i voliere sammens med mange andre undulater. Og leve resten av livet der. Du vil nok slite med og få en gammel undulat tam selv om det ikke er helt umulig men krever enormt mye jobb, det med og ha den løs om sommeren også ha vinduer og dører oppe er ikke noe som funker da slike små fugler stikker av fort og er vanskelige og få tak i. Spesielt når fuglen ikke er klister tam fra før. Man kan ha undulater i bur uten at de flyr løs men da må buret være såpass stort at det vil ta god plass i stua og man må da ha mulighet til dette, da er det og en god idé og ha flere undulater sammen, igjen så anbefaler jeg ikke å ha undulat med et barn som har allergi for dyr. De støver noe enormt, og selv om de er små så bæsjer de også en del (ofte) en de større fuglene. Jeg hadde heller gått inn på de forskjellige fuglegruppene på facebook og spurt om det er noen som driver med undulater og som da har et voliere som den kan bo i. Anonymous poster hash: ee1fd...b97
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #7 Skrevet 7. februar 2016 Undulater har noe som heter kalk kjertel som gjør at de støver mye. Med et barn som har allergi så hadde jeg heller tatt kontakt med oppdrettere og hørt om den stakkars undulaten heller kan komme ditt og få bo i voliere sammens med mange andre undulater. Og leve resten av livet der. Du vil nok slite med og få en gammel undulat tam selv om det ikke er helt umulig men krever enormt mye jobb, det med og ha den løs om sommeren også ha vinduer og dører oppe er ikke noe som funker da slike små fugler stikker av fort og er vanskelige og få tak i. Spesielt når fuglen ikke er klister tam fra før. Man kan ha undulater i bur uten at de flyr løs men da må buret være såpass stort at det vil ta god plass i stua og man må da ha mulighet til dette, da er det og en god idé og ha flere undulater sammen, igjen så anbefaler jeg ikke å ha undulat med et barn som har allergi for dyr. De støver noe enormt, og selv om de er små så bæsjer de også en del (ofte) en de større fuglene. Jeg hadde heller gått inn på de forskjellige fuglegruppene på facebook og spurt om det er noen som driver med undulater og som da har et voliere som den kan bo i. Anonymous poster hash: ee1fd...b97 Ja, det tror jeg at jeg gjør. Jeg vil helst ikke ha undulat, men vi er eneste alternativet i familien. Jeg sa det med en gang gamlemor kjøpte fuglen, at den var ensom. Hva gjorde hun? Kjøpte en plastfugl!! Fuglen er fremdeles ensom, jeg hører den aldri snakke. Det er igrunnen veldig trist. Anonymous poster hash: 8734d...267
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #8 Skrevet 7. februar 2016 Høres ikke bra ut. Undulater kan bli ganske frustrerte når de ikke får respons fra partneren, det samme blir det om man gir den et speil. Det finnes også undulat forum men de fleste er på facebook om dagen. Gå inn på - Ja, jeg har en undulat gruppa på face og hør om det finnes noen som har mulighet til å overta undulaten. Lykke til. Anonymous poster hash: ee1fd...b97
Julerose Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 (endret) Biblioteket? 😂 https://m.youtube.com/watch?v=EdSHSJoc8lI Endret 19. februar 2016 av Julerose
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 Kan ikke så veldig mye selv. Men vet at undulater ALDRI skal være alene. De kan dø av ensomhet faktisk. Så det første du bør gjøre, er å kjøpe et stoooort bur, og kjøpe en undulat til! Anonymous poster hash: 21f36...3ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå