Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #1 Skrevet 6. februar 2016 Som reklamen sier? Hva synes du? Jeg tror jeg synes det. Det er noe spesielt med den. Og jeg har smakt veldig mye melk i andre land. Anonymous poster hash: 2a35b...c59
☆☆☆ Skrevet 6. februar 2016 #2 Skrevet 6. februar 2016 Eg drikk berre surmelk, og den er definitivt best i norge.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #3 Skrevet 6. februar 2016 Vi drikker heller melk fra Q. De har den naturlige fettprosenten i h-melken og har ikke senket fettprosenten i smug. Anonymous poster hash: 013fc...d4f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #4 Skrevet 6. februar 2016 Nei, den er da helt ordinær. Anonymous poster hash: b7f61...633
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #5 Skrevet 6. februar 2016 Smaker ikke forskjell på tine og q-melk. Men synes norsk melk er bedre enn det meste i utlandet ja Anonymous poster hash: c1c9b...c92
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #6 Skrevet 6. februar 2016 Jeg drikker Tine melk av en eneste grunn, politikken deres. Q-meieriet handler melken sin utelukkende fra stordrift-gårder på sentrale østlanet og det er jeg imot. Jeg liker at Tine handler melken sin fra alle småbøndene rundt om i hele landet, på den måten kan vi beholde gårddrift rundt omkring i distriktene og ikke ende opp med avfolkede distrikter og bare kjempebruk i sentrale strøk. Når det kommer til smak er det ikke store forskjellen på Q og Tine egentlig, utenlandsk melk smaker rart fordi den er annerledes, vi er vanedyr og liker ikke annerledes Anonymous poster hash: 5cca5...9f3
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #7 Skrevet 6. februar 2016 Jeg drikker Tine melk av en eneste grunn, politikken deres. Q-meieriet handler melken sin utelukkende fra stordrift-gårder på sentrale østlanet og det er jeg imot. Jeg liker at Tine handler melken sin fra alle småbøndene rundt om i hele landet, på den måten kan vi beholde gårddrift rundt omkring i distriktene og ikke ende opp med avfolkede distrikter og bare kjempebruk i sentrale strøk. Når det kommer til smak er det ikke store forskjellen på Q og Tine egentlig, utenlandsk melk smaker rart fordi den er annerledes, vi er vanedyr og liker ikke annerledes Anonymous poster hash: 5cca5...9f3 Dette visste jeg ikke. Har kjøpt q-melk for at tine ikke skal ha monopol... men jeg ønsker å støtte småbønder Anonymous poster hash: c1c9b...c92
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #8 Skrevet 6. februar 2016 Jeg drikker også tine fordi jeg ønsker å støtte de + at jeg syns den er utrolig god. Anonymous poster hash: 30295...a23
prekæs Skrevet 6. februar 2016 #9 Skrevet 6. februar 2016 God den, men like god den man kjøper i diverse land i Europa, hvis man kjøper fersk melk fra kjøledisken og ikke melk med 2 mnd holdbarhet som svært mange turister ender opp med.
Elsker livet Skrevet 6. februar 2016 #10 Skrevet 6. februar 2016 Jeg drikker Tine melk av en eneste grunn, politikken deres. Q-meieriet handler melken sin utelukkende fra stordrift-gårder på sentrale østlanet og det er jeg imot. Jeg liker at Tine handler melken sin fra alle småbøndene rundt om i hele landet, på den måten kan vi beholde gårddrift rundt omkring i distriktene og ikke ende opp med avfolkede distrikter og bare kjempebruk i sentrale strøk. Når det kommer til smak er det ikke store forskjellen på Q og Tine egentlig, utenlandsk melk smaker rart fordi den er annerledes, vi er vanedyr og liker ikke annerledes Anonymous poster hash: 5cca5...9f3 Dette visste jeg ikke. Har kjøpt q-melk for at tine ikke skal ha monopol... men jeg ønsker å støtte småbønder Anonymous poster hash: c1c9b...c92 Det stemmer vel ikke? Vet nå om flere q-melk leverandører som ikke holder til på østlandet.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #11 Skrevet 6. februar 2016 Stemmer det at q-melk er Jehovas vitner? Anonymous poster hash: d3a2c...426
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #12 Skrevet 6. februar 2016 Stemmer det at q-melk er Jehovas vitner? Anonymous poster hash: d3a2c...426 😂 Anonymous poster hash: 2a35b...c59
BellaSuz Skrevet 6. februar 2016 #13 Skrevet 6. februar 2016 Vi drikker mye melk og har nå byttet til melk fra Røros meieriet. Det er den definitivt beste melka😊👍🏼
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #14 Skrevet 6. februar 2016 Og jeg kjøper Q fordi jeg ikke støtter å hente 50 liter melk fra en øy ute i havgapet liksom. Er en gård ikke lønnsom burde den legges ned (men ikke vær bekymret, subsidier blir neppe nedskjært). Anonymous poster hash: aacb3...825
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #15 Skrevet 6. februar 2016 Det er flere perspektiver å ta med i vurderingen if å kjøpe Q vs Tine melk en bare at Q kjøper fra storbønder... og det er miljøperspektivet. Det koster miljøet dyrt å ha mange små gårder og det koster miljøet at lastebiler kjører land og strand, krik og krok for å hente noen liter melk i uka. Jeg kjøper konsekvent Q. Anonymous poster hash: 3f030...869
Gjest Antarctica Skrevet 6. februar 2016 #16 Skrevet 6. februar 2016 Jeg drikker Tine melk av en eneste grunn, politikken deres. Q-meieriet handler melken sin utelukkende fra stordrift-gårder på sentrale østlanet og det er jeg imot. Jeg liker at Tine handler melken sin fra alle småbøndene rundt om i hele landet, på den måten kan vi beholde gårddrift rundt omkring i distriktene og ikke ende opp med avfolkede distrikter og bare kjempebruk i sentrale strøk. Når det kommer til smak er det ikke store forskjellen på Q og Tine egentlig, utenlandsk melk smaker rart fordi den er annerledes, vi er vanedyr og liker ikke annerledes Anonymous poster hash: 5cca5...9f3 Utenlandsk melk smaker annerledes av flere grunner... Den er kokt og ofte tilsatt sukker...!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #17 Skrevet 6. februar 2016 Jeg drikker Tine melk av en eneste grunn, politikken deres. Q-meieriet handler melken sin utelukkende fra stordrift-gårder på sentrale østlanet og det er jeg imot. Jeg liker at Tine handler melken sin fra alle småbøndene rundt om i hele landet, på den måten kan vi beholde gårddrift rundt omkring i distriktene og ikke ende opp med avfolkede distrikter og bare kjempebruk i sentrale strøk. Når det kommer til smak er det ikke store forskjellen på Q og Tine egentlig, utenlandsk melk smaker rart fordi den er annerledes, vi er vanedyr og liker ikke annerledes Anonymous poster hash: 5cca5...9f3 Dette visste jeg ikke. Har kjøpt q-melk for at tine ikke skal ha monopol... men jeg ønsker å støtte småbønder Anonymous poster hash: c1c9b...c92 Et kooperativ kan ikke kalles monopol. Tine er bøndenes egen organisasjon. Finden, Kavli og de andre er rene kommersielle aktører. Anonymous poster hash: 8bd4e...4a0
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #18 Skrevet 6. februar 2016 Tine????? Nei, norsk melk smaker bedre. Kjøper konsekvent Q meieriene grunnet Tine sine syke politikk. Sier jo litt at melk i utlandet ikke står i kjøleskap. Datteren min nektet å drikke fransk melk, bare spyttet den ut. Anonymous poster hash: bf891...996
☆☆☆ Skrevet 6. februar 2016 #19 Skrevet 6. februar 2016 Jeg drikker Tine melk av en eneste grunn, politikken deres. Q-meieriet handler melken sin utelukkende fra stordrift-gårder på sentrale østlanet og det er jeg imot. Jeg liker at Tine handler melken sin fra alle småbøndene rundt om i hele landet, på den måten kan vi beholde gårddrift rundt omkring i distriktene og ikke ende opp med avfolkede distrikter og bare kjempebruk i sentrale strøk. Når det kommer til smak er det ikke store forskjellen på Q og Tine egentlig, utenlandsk melk smaker rart fordi den er annerledes, vi er vanedyr og liker ikke annerledes Anonymous poster hash: 5cca5...9f3 Dette visste jeg ikke. Har kjøpt q-melk for at tine ikke skal ha monopol... men jeg ønsker å støtte småbønder Anonymous poster hash: c1c9b...c92 Et kooperativ kan ikke kalles monopol. Tine er bøndenes egen organisasjon. Finden, Kavli og de andre er rene kommersielle aktører. Anonymous poster hash: 8bd4e...4a0 Eit kooperativ kan absolutt vere eit monopol, og Tine var monopolist i mange år. No er dei berre ein dominerande aktør som misbruker markedsmakt. Ein treng ikkje gå lenger enn den såkalla smørkrisa for å sjå korleis dei skviste småaktørane. Men Tine har absolutt meir sympatiske sider også. Det er ikkje lett å bestemme seg for meieri. Eg løtser det ved å kjøpe søtmelka frå Q og surmelka frå Tine (manglar forsåvidt alternativ der).
Gjest Antarctica Skrevet 6. februar 2016 #20 Skrevet 6. februar 2016 (endret) Tine????? Nei, norsk melk smaker bedre. Kjøper konsekvent Q meieriene grunnet Tine sine syke politikk. Sier jo litt at melk i utlandet ikke står i kjøleskap. Datteren min nektet å drikke fransk melk, bare spyttet den ut. Anonymous poster hash: bf891...996 Hva er sykt med politikken, mener du? Syns dere skal lese denne: http://www.aftenposten.no/meninger/En-hyllest-til-Tine--Runar-Doving-8236831.html Endret 6. februar 2016 av Pashla
soleia Skrevet 6. februar 2016 #21 Skrevet 6. februar 2016 Jeg drikker Tine melk av en eneste grunn, politikken deres. Q-meieriet handler melken sin utelukkende fra stordrift-gårder på sentrale østlanet og det er jeg imot. Jeg liker at Tine handler melken sin fra alle småbøndene rundt om i hele landet, på den måten kan vi beholde gårddrift rundt omkring i distriktene og ikke ende opp med avfolkede distrikter og bare kjempebruk i sentrale strøk. Når det kommer til smak er det ikke store forskjellen på Q og Tine egentlig, utenlandsk melk smaker rart fordi den er annerledes, vi er vanedyr og liker ikke annerledes Anonymous poster hash: 5cca5...9f3 Dette visste jeg ikke. Har kjøpt q-melk for at tine ikke skal ha monopol... men jeg ønsker å støtte småbønder Anonymous poster hash: c1c9b...c92 Det stemmer vel ikke? Vet nå om flere q-melk leverandører som ikke holder til på østlandet. Dei har meieri i Gausdal og på Jæren. Tine er forplikta til å hente mjølk frå alle bønder, sama kvar dei held til, medan q-meieria betalar litt meir for mjølka og får hente mjølk produsentane i nærområdet sitt. Som bondedotter har eg fått beskjed heimefrå om å handle Tine-mjølk.
Gjest Antarctica Skrevet 6. februar 2016 #22 Skrevet 6. februar 2016 Jeg drikker Tine melk av en eneste grunn, politikken deres. Q-meieriet handler melken sin utelukkende fra stordrift-gårder på sentrale østlanet og det er jeg imot. Jeg liker at Tine handler melken sin fra alle småbøndene rundt om i hele landet, på den måten kan vi beholde gårddrift rundt omkring i distriktene og ikke ende opp med avfolkede distrikter og bare kjempebruk i sentrale strøk. Når det kommer til smak er det ikke store forskjellen på Q og Tine egentlig, utenlandsk melk smaker rart fordi den er annerledes, vi er vanedyr og liker ikke annerledes Anonymous poster hash: 5cca5...9f3 Dette visste jeg ikke. Har kjøpt q-melk for at tine ikke skal ha monopol... men jeg ønsker å støtte småbønder Anonymous poster hash: c1c9b...c92 Et kooperativ kan ikke kalles monopol. Tine er bøndenes egen organisasjon. Finden, Kavli og de andre er rene kommersielle aktører. Anonymous poster hash: 8bd4e...4a0 Eit kooperativ kan absolutt vere eit monopol, og Tine var monopolist i mange år. No er dei berre ein dominerande aktør som misbruker markedsmakt. Ein treng ikkje gå lenger enn den såkalla smørkrisa for å sjå korleis dei skviste småaktørane. Men Tine har absolutt meir sympatiske sider også. Det er ikkje lett å bestemme seg for meieri. Eg løtser det ved å kjøpe søtmelka frå Q og surmelka frå Tine (manglar forsåvidt alternativ der). Men hvem er det du kaller småaktørene? Røros er kanskje smått, Q og Finden er ikke det...
☆☆☆ Skrevet 6. februar 2016 #23 Skrevet 6. februar 2016 Jeg drikker Tine melk av en eneste grunn, politikken deres. Q-meieriet handler melken sin utelukkende fra stordrift-gårder på sentrale østlanet og det er jeg imot. Jeg liker at Tine handler melken sin fra alle småbøndene rundt om i hele landet, på den måten kan vi beholde gårddrift rundt omkring i distriktene og ikke ende opp med avfolkede distrikter og bare kjempebruk i sentrale strøk. Når det kommer til smak er det ikke store forskjellen på Q og Tine egentlig, utenlandsk melk smaker rart fordi den er annerledes, vi er vanedyr og liker ikke annerledes Anonymous poster hash: 5cca5...9f3 Dette visste jeg ikke. Har kjøpt q-melk for at tine ikke skal ha monopol... men jeg ønsker å støtte småbønder Anonymous poster hash: c1c9b...c92 Et kooperativ kan ikke kalles monopol. Tine er bøndenes egen organisasjon. Finden, Kavli og de andre er rene kommersielle aktører. Anonymous poster hash: 8bd4e...4a0 Eit kooperativ kan absolutt vere eit monopol, og Tine var monopolist i mange år. No er dei berre ein dominerande aktør som misbruker markedsmakt. Ein treng ikkje gå lenger enn den såkalla smørkrisa for å sjå korleis dei skviste småaktørane. Men Tine har absolutt meir sympatiske sider også. Det er ikkje lett å bestemme seg for meieri. Eg løtser det ved å kjøpe søtmelka frå Q og surmelka frå Tine (manglar forsåvidt alternativ der). Men hvem er det du kaller småaktørene? Røros er kanskje smått, Q og Finden er ikke det... Dei er små i denne samanhengen, jo. I volum er Tine desidert størst.
prekæs Skrevet 6. februar 2016 #24 Skrevet 6. februar 2016 Tine????? Nei, norsk melk smaker bedre. Kjøper konsekvent Q meieriene grunnet Tine sine syke politikk. Sier jo litt at melk i utlandet ikke står i kjøleskap. Datteren min nektet å drikke fransk melk, bare spyttet den ut. Anonymous poster hash: bf891...996 Jammen. Du må drikke den fra kjøla. Den som ikke står kjølig er ikke drikkende i det hele tatt, sikkert tilsatt holdbarhetsmiddel og andre rare ting. Den ferske med kort holdbarhet, ala den norske smaker så og si likt. Fersk melk oppbevares ikke i romtemperatur, verken i Spania, Italia eller Frankrike.
Gjest Antarctica Skrevet 6. februar 2016 #25 Skrevet 6. februar 2016 Jeg drikker Tine melk av en eneste grunn, politikken deres. Q-meieriet handler melken sin utelukkende fra stordrift-gårder på sentrale østlanet og det er jeg imot. Jeg liker at Tine handler melken sin fra alle småbøndene rundt om i hele landet, på den måten kan vi beholde gårddrift rundt omkring i distriktene og ikke ende opp med avfolkede distrikter og bare kjempebruk i sentrale strøk. Når det kommer til smak er det ikke store forskjellen på Q og Tine egentlig, utenlandsk melk smaker rart fordi den er annerledes, vi er vanedyr og liker ikke annerledes Anonymous poster hash: 5cca5...9f3 Dette visste jeg ikke. Har kjøpt q-melk for at tine ikke skal ha monopol... men jeg ønsker å støtte småbønder Anonymous poster hash: c1c9b...c92 Et kooperativ kan ikke kalles monopol. Tine er bøndenes egen organisasjon. Finden, Kavli og de andre er rene kommersielle aktører. Anonymous poster hash: 8bd4e...4a0 Eit kooperativ kan absolutt vere eit monopol, og Tine var monopolist i mange år. No er dei berre ein dominerande aktør som misbruker markedsmakt. Ein treng ikkje gå lenger enn den såkalla smørkrisa for å sjå korleis dei skviste småaktørane. Men Tine har absolutt meir sympatiske sider også. Det er ikkje lett å bestemme seg for meieri. Eg løtser det ved å kjøpe søtmelka frå Q og surmelka frå Tine (manglar forsåvidt alternativ der). Men hvem er det du kaller småaktørene? Røros er kanskje smått, Q og Finden er ikke det...Dei er små i denne samanhengen, jo. I volum er Tine desidert størst. Eierne av Finden og Q er mye større enn eierne av Tine, påpeker professor Døving ved Markedshøyskolen i artikkelen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå