Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #1 Skrevet 6. februar 2016 Jeg fødte for 4 mnd siden. Fikk et par hemoroider etter fødselen, som ikke har plagd meg i særlig grad. Har ved veldig hard avføring fått antydninger til blod på papiret tidligere, men da har jeg hatt smerter ved avføringen. Var nå på toalettet og hadde helt normal avføring som ikke var hard, ingen smerter, men da jeg tørker meg fikk jeg masse blod på papiret. Akkurat som de første dagene med mens. Titter ned i do og ser at det ligger masse friskt blod i do også. (Vannet er rødt) Lurte først på om jeg hadde fått mensen en uke for tidlig, men det kom fra rumpa. Masse rødt friskt blod. Er det mest sannsynlig en innvendig hemoroide som har sprukket selvom avføringen ikke var hard? Kjente antydninger til "mens smerter" før jeg gikk på do. Er dette noe jeg fint kan se ann noen dager, eller bør jeg bli bekymret? Anonymous poster hash: a04af...5bb
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #2 Skrevet 6. februar 2016 Jeg ville heller ringe legevakt for råd enn å spørre her. Anonymous poster hash: 19671...935
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #3 Skrevet 6. februar 2016 Legevakt. I dag. Anonymous poster hash: 46dbd...6c7
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #4 Skrevet 6. februar 2016 Jeg har rød doskål daglig pga hemoroider. Men aldri menssmerter i den sammenheng. Anonymous poster hash: 5e27a...891
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #6 Skrevet 6. februar 2016 Mannen fikk innvendig hemoroide, blødde aldri så mye, på papiret bare. Den var visst 10 cm lang inni tarmen. Ble operert og aldri fått det tilbake. Dra til legen du, mye bedre å bli sjekka. Tarmkreft er jo veldig utbredt også, og blod er et symptom. Anonymous poster hash: cea92...99a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #7 Skrevet 6. februar 2016 Jeg har hatt slike blødninger kun av hemoroider, så det er mulig. Jeg fikk det sjekket på sykehus etter hvert, men ikke noe galt med tarmen min - bortsett fra hemoroiden Men som andre sier, slike blødninger skal man alltid sjekke ut. Hvis det ikke blør nå, så kan det mest trolig vente til over helgen. Blør det fremdeles så bør du kontakte legevakten og høre med dem. Ta det på alvor, for selv om det mest trolig er en hemoroide ut fra det du forteller, så kan det også være tegn på noe mer. Anonymous poster hash: 6a28c...d82
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #8 Skrevet 6. februar 2016 Er det friskt blod som du beskriver så er det mer harmløst og ofte hemorider. Tarmkreft etc gir blod i avføringen fra lenger oppe i tarmen og gir ikke alt dette friske blodet i doen. Det er et tegn på blødning rett ved åpningen. Anonymous poster hash: 911c1...38c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #9 Skrevet 6. februar 2016 Er det friskt blod som du beskriver så er det mer harmløst og ofte hemorider. Tarmkreft etc gir blod i avføringen fra lenger oppe i tarmen og gir ikke alt dette friske blodet i doen. Det er et tegn på blødning rett ved åpningen. Anonymous poster hash: 911c1...38c Tarmen går jo helt ned til åpningen da, og kreft helt nederst kan gi frisk blødning. HI, hvis du ikke blør veldig mye ville jeg ventet til fastlegen på mandag. Hvis det er pågående blødning selv etter dobesøk ville jeg ringt legevakten. Anonymous poster hash: dc1c7...e0e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #10 Skrevet 6. februar 2016 Min svulst låg 11 cm inn i område mellom tykktarm og endetarm... Blodet som kom var friskt, rødt blod. Men, det var ikke mye blod som kom... Anonymous poster hash: cb524...0a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå