Gå til innhold

Hvordan reagerte du på Tramadol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått på det til og fra i mange år. De på 50 mg tåler jeg dårlig, blir kvalm og begynner ofte å klø veldig. Blir også nummen overalt, inkludert inni munnen. Depottabletter tåler jeg mye bedre, trikset er å aldri ta de på tom mage. Jeg får god smertelindring, blir i godt humør (mest fordi smertene endelig avtar) og får gjort mye husarbeid :P må spise ofte så jeg ikke blir "fjern" nå som jeg tar det sjeldent. Klarer aldri å sove når jeg tar det for jeg blir fjern hvis jeg lukker øynene. Da ligger jeg bare å funderer på smått og stort i timesvis. Men det gir absolutt god lindring hvis man har veldig vondt.

Skrevet

Oj... Fy for noen bivirkninger dere får.

Tramadol er det eneste smertestillende middel mef rød trekant som virker på meg. Den tar smerten godt. Blir litt trøtt så tar de ikke mer enn nødvendig.

Anonymous poster hash: e90b7...ff6

Skrevet

Hi her. Takk for svar! Da tror jeg jeg holder meg til paracet.... Ikke så deilig med spying etc med ødelagt kne. Kommer meg nesten ikke ut av senga.

Anonymous poster hash: e9eed...34a

Da synes jeg det er verdt å prøve Tramadol. Liker du det ikke, så er det jo bare å la vær å ta flere

Anonymous poster hash: 58a02...11e

Er så veldig lite mobil og har smerter så litt krise hvis jeg begynner å kaste opp... Er ikke bare å springe på do eller ha ei bøtte klar... 😷

Skrevet

Hi her. Takk for svar! Da tror jeg jeg holder meg til paracet.... Ikke så deilig med spying etc med ødelagt kne. Kommer meg nesten ikke ut av senga.

Da synes jeg det er verdt å prøve Tramadol. Liker du det ikke, så er det jo bare å la vær å ta flere

Er så veldig lite mobil og har smerter så litt krise hvis jeg begynner å kaste opp... Er ikke bare å springe på do eller ha ei bøtte klar...

Hadde jeg hatt så vondt som du sier, så hadde jeg garantert prøvd det. Tenk hvis de faktisk virker? Hvorfor regner du med å kaste opp, selv om noen andre har gjort det

Skrevet

Blir godt smertelindra, ikke opplevd noen av bivirkningene dere beskriver. Bruker vanligvis å ta 100mg x 4 ved feks tannpine, operasjon i munnen osv. Vel, eneste bivirkningen er noe kløe samt at jeg kjenner humøret blir bedre. Kan også ha sammenheng med at smertene forsvinner. Paralgin forte får jeg ikke til å ta da jeg blir veldig kvalm, synlig pupillereaksjon og seig. Synes du skal forsøke medisinene legen din forskriver og heller rådføre deg med dem, istedenfor å ikke ta basert på meninger og erfaringer herfra.

Anonymous poster hash: 5910f...4d3

Skrevet

Har ikke merket noe ekstra, men tar sjelden tramadol. Fikk en stor eske av noen som ikke kunne bruke dem. Har sjelden sterke smerter så de er til et nødstilfelle.

Skjønner ikke at du tør å ta i mot så sterke medisiner fra andre

Hvorfor skulle jeg ikke tørre det?

Fordi man ikke skal bruke medisiner som er skrevet ut til andre

Skrevet

Jeg får smertelindring av dem.. tar to stk om gangen.. merker ikke noe.. rart at vi skal være så forskjellige på akkurat det..

Anonymous poster hash: 2d229...61b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...